چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

حسین زاده:خط انتقال گوره -جاسک دستاوردهای سیاسی و بین‌المللی دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک ضمن توسعه سواحل مکران، دستاورد‌های مهم سیاسی و بین‌المللی دیگری همچون تمرکززدایی از پایانه نفتی خارگ -به‌عنوان بزرگترین ترمینال…

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک ضمن توسعه سواحل مکران، دستاورد‌های مهم سیاسی و بین‌المللی دیگری همچون تمرکززدایی از پایانه نفتی خارگ -به‌عنوان بزرگترین ترمینال صادرات نفت ایران در خلیج فارس- را به دنبال دارد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت حسین حسین‌زاده ، درباره اهمیت و دستاوردهای اقتصادی خط لوله انتقال نفت گوره– جاسک که عملیات اجرایی آن به تازگی آغاز شده است، گفت: خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک به طول ۱۲۰۰ کیلومتر با بیش از یک میلیارد دلار هزینه به تازگی عملیات آن آغاز شده است که در مسیر آن ۵ تلمه‌خانه وجود دارد و از استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و… میگذرد و در نهایت به جاسک و سواحل مکران منتهی می‌شود. نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که در کنار این طرح چندین پالایشگاه و سه پتروشیمی دیده شده است و بخش خصوصی ساخت و تکمیل آن‌ها را بر عهده دارد، اشتغال‌زایی فراوانی نیز در راه است.

ایجاد اشتغال فراوان با خط لوله گوره – جاسک

وی با بیان اینکه این طرح تاکنون افراد بسیاری را مشغول به کار کرده است، اضافه کرد: همچنین پس از افتتاح، روزانه یک میلیون بشکه نفت خام را از میادین غرب کارون به شرق تنگه هرمز منتقل می‌کند. حسین زاده ادامه داد: اگرچه کشور تحریم است و نمی‌توان از سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای تکمیل این پروژه عظیم ملی استفاده کرد اما شرکت‌های بسیار خوبی با توان مالی بالا پای کار هستند.

به گفته وی با ساخت و بهره‌برداری خط لوله گوره-جاسک امکان انتقال بخش قابل توجهی از میعانات گازی پارس جنوبی به شرق تنگه هرمز و سواحل مکران فراهم می‌شود. این نماینده مجلس معتقد است این خط لوله ۴۲ اینچی ضمن توسعه سواحل مکران، دستاورد‌های مهم سیاسی و بین‌المللی دیگری همچون تمرکززدایی از پایانه نفتی خارگ -به‌عنوان بزرگترین ترمینال صادرات نفت ایران در خلیج فارس- را به دنبال دارد.

جلوگیری از خام فروش نفت و گاز و اشتغال‌آفرینی پایدار با خط لوله گوره – جاسک

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: همچنین می‌توان از کاهش فاصله ترانزیتی کشتی‌های نفتکش در مقایسه با بعد مسافت خارگ تا دریای عمان، ساخت و توسعه کانون پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌ها با رویکرد تکمیل زنجیره‌های ارزش و جلوگیری از خام فروش نفت و گاز، اشتغال‌آفرینی پایدار و رونق فضای کسب و کار سازندگان، پیمانکاران و صنعتگران ایرانی با بومی‌سازی ساخت انواع ورق، لوله، پمپ، شیر‌های سرراهی، کالا و تجهیزات از مهمترین دستاورد‌های ساخت یکی از بزرگترین خطوط انتقال نفت منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “حسین زاده:خط انتقال گوره -جاسک دستاوردهای سیاسی و بین‌المللی دارد”

  1. ناشناس گفت:

    باتوجه به اهمیت این خط لوله انتقال نفت ،نمایندگان شهرستان های مختلف جنوبی کشور پیگیر هستند تا انتقال نفت از شهرستانهای تحت نظارت خودشان عبور نماید .لازم است نماینده محترم نیز پیگیریهای لازم جهت ارائه نقشه ای در خصوص عبور این خط لوله مهم از اوز و لارستان ،گراش که نزدیکترین مسیر نیز است ، باشند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین