پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

کاهش 22 مگاواتی مصرف توسط برق توسط مردم لارستان؛‌خاموشی نوبتی برق به تاخیر افتاد

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان لارستان گفت: با همراهی و همکاری مردم به ویژه مشترکان حوزه کشاورزی، میزان مصرف برق در ساعات اوج (۱۳تا ۱۷) در این شهرستان حدود ۲۲…

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان لارستان گفت: با همراهی و همکاری مردم به ویژه مشترکان حوزه کشاورزی، میزان مصرف برق در ساعات اوج (۱۳تا ۱۷) در این شهرستان حدود ۲۲ مگاوات کاهش یافته و همین امر موجب شد تا برنامه خاموشی‌های نوبتی در تابستان ۹۹ تاکنون به تاخیر بیفتد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا،‌ امین دامن کشان،اظهار داشت: در صورت ادامه همین روند و همکاری و مشارکت مردم در مصرف بهینه برق، تصمیمی برای خاموشی‌های با برنامه در تابستان ۹۹ نخواهیم داشت.

مدیر توزیع نیروی برق لارستان اضافه کرد: با رعایت مصرف بهینه انرژی از سوی مشترکان، میزان کاهش و ذخیره انرژی در هر دوره اوج ساعات مصرف در روز حدود ۸۸ مگاوات تعیین شده و در طول پنج ماه یعنی از خرداد تا مهرماه نیز بیش از ۲۴۰ مگاوات خواهد بود.

دامن کشان بیان داشت: اوج بار مصرف برق در شهرستان لارستان در طول یک ساعات، ۲۴۰ مگاوات است و اگر مشترکان در زمینه اصلاح الگوی مصرف همکاری و همراهی نمی‌کردند، این میزان به حدود ۲۶۲ مگاوات می‌رسید و در چنین شرایطی بدون شک خاموشی‌های با برنامه نیز در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق قرار می‌گرفت.

وی افزود: اما اکنون با توجه به مصرف بهنیه انرژی توسط مشترکان، میزان مصرف برق در این منطقه افزایش نیافت و موضوع اعمال خاموشی‌های نوبتی نیز تاکنون منتفی شده است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان لارستان ادامه داد: با وجود اینکه کمتر از سه درصد مجموع مشترکان برق مصرفی در این شهرستان مربوط به کشاورزان است اما تاکنون بیشترین ضریب همکاری در زمینه اصلاح الگوی مصرف متعلق به همین قشر بوده است.

دامن کشان، شمار مشترکان برق را در این شهرستان حدود ۹۷ هزار نفر اعلام و بیان کرد: ۷۷ درصد مشترکان برق مصرفی در حوزه خانگی، دو و نیم درصد کشاورزی، ۶ درصد عمومی، ۱۴ درصد تجاری و نیم درصد صنعتی است.

وی گفت:وزارت نیرو و شرکت توانیر، مشوق‌ها و امتیازهای ویژه‌ای را برای مشترکانی که قائل به مصرف بهینه انرژی در ساعات اوج مصرف هستند نیز در نظر گرفته که هر یک از مشترکان می‌توانند با مصرف بهینه برق و پرهیز از اسراف از این امتیازها بهره‌مند شوند.

دامن کشان افزود: مشترکان در ساعت‌های اوج مصرف برق یعنی ۱۳ تا ۱۷، در صورت استفاده از کولرهای آبی آن را در دور کُند قرار دهند و در صورت استفاده از کولرهای گازی، دمای آن را روی ۲۴ درجه تنظیم کنند و در این ساعت از وسایل برقی پُر مصرف و غیر ضروری مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و یا جاروبرقی نیز استفاده نکنند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین