پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

خوشه بندی نخلستان‌های خنج

با هدف محصول دهی بهتر، خوشه بندی خرما در بیش از دو هزار و ۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های خنج در حال انجام است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

با هدف محصول دهی بهتر، خوشه بندی خرما در بیش از دو هزار و ۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های خنج در حال انجام است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با هدف محصول دهی بهتر، برداشت آسان‌تر و جلوگیری از ریزش محصول در مقابل طوفان‌های فصلی، عملیات خوشه بندی خرما در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز و تا نیمه مردادماه ادامه دارد.

او افزود: خوشه بندی یکی از مراحل دشوار است و نخلداران با استفاده از طناب مخصوص بنام پرنداز از درختان نخل بالا می‌روند و خوشه‌های خرما را به وسیله طنابی که از لیف خرما بافته شده به شاخه‌های نخل متصل می‌کنند.

اسلامی بیان داشت: نخلداران در عملیات خوشه بندی، محصول خرمای درختانی که دارای میوه‌های پُر شهد هستند و در برابر کوچکترین تکان و وزش باد مقاومت ندارند، به جای شاخه به تنه درخت می‌بندند تا از شکستگی آن‌ها جلوگیری شود.

او اظهار کرد: در شهرستان خنج افزون بر ۴۵ گونه (واریته) خرما وجود دارد و برآورد می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار تن انواع محصول شامل خارک و رطب (محصول تر) و خرمای خشک از نخلستان‌های خنج برداشت و به بازار مصرف داخلی و خارج کشور عرضه شود.

خرما بصورت محصول‌ تر خارک و رطب از نیمه دوم شهریور و خرمای خشک از نیمه دوم مهر در شهرستان خنج برداشت می‌شود.
شاهانی، هلیله ای، خاصویی، مجول، کشخوار، لشت، پنجه عروسی، گیهانی، قصب و پیارم از انواع مرغوب و پُر محصول خرما در شهرستان خنج است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین