جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 52 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

پیگیری علت توقف مراحل احداث سد در روستای «زاهدمحمود»

علت توقف مراحل احداث سد در روستای «زاهدمحمود» لارستان به درخواست شهروندان از سوی خبرنگار میلاد لارستان مورد پیگیری قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان، چندی پیش یکی از از…

علت توقف مراحل احداث سد در روستای «زاهدمحمود» لارستان به درخواست شهروندان از سوی خبرنگار میلاد لارستان مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان، چندی پیش یکی از از اهالی روستای زاهدمحمود از توابع بخش مرکزی لارستان با ارسال متنی گلایه ای ازمسوولین جهادکشاورزی لارستان برای ما ارسال کرد.

در این متن آمده است: از سال ۱۳۸۳ کار احداث سد زاهدمحمود شروع شده و همچنان به اتمام نرسیده است. هر موقع دهیاری و شورای اسلامی زاهدمحمود پیگیر این مساله شده اند و نامه هایی ارسال کرده اند، مسوولین جهادکشاورزی حدود ۹ سال هست که هیچ اقدامی صورت نگرفته و جواب می دهند ما پیگیر هستیم.

چراکارهایی روستای زاهدمحمود شروع میشه  و دیگر خبری نمیشه؟! آیا مشکل از روستای ماست و بودجه نیست؟ لطفاَ هر مشکلی هست به ما اعلام کنید که اگر رسیدگی نمیشه از استان پیگیر باشیم.

این موضوع توسط خبرنگار میلاد لارستان مورد پیگیری قرار گرفت و در پی آن از سوی روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان جوابیه ای برای ما ارسال شد.

عمده ترین مشکل در اجرای این پروژه، تامین اعتبار طرح است که به دلیل موقعیت این سد و واقع شدن در بخش مرکزی لارستان تامین اعتبار از محل ۳ درصد نفت و گاز امکان پذیر نیست. همچنین به دلیل اینکه این طرح تامین آب استانی بوده و اعتبارات ملی نیز به آن تعلق نمی گیرد ولی با این حال این مدیریت تمام تلاش خود جهت تامین اعتبار از منابع موجود و البته محدود انجام داده است و تا به این مرحله به تعهدات خود عمل کرده است که به شرح زیر خدمتتان ارائه می شود .

اين طرح در سال ۱۳۸۹ توسط شركت مشاور پورآب فارس مورد مطالعه قرار گرفت و در همان سال با اعتباری معادل ۴۰۰۰ میلیون ریال وارد مرحله اجرا شد كه پس از پيشرفت فيزيكي ۲۰ درصدي به دليل عدم تامين اعتبار متوقف گرديد. اين در حالي بود كه بر اثر بارندگي و جاري شدن سيلاب و عبور آب از روي خاكريز سد باعث تخريب آن شده است .

با پيگيري هاي مستمر، پس از وقفه چند ساله در سال ۱۳۹۹ از محلهای استانی مبلغ ۱۲۴۰ میلیون ریال تامين اعتبار شده و برنامه ریزی ادامه فعالیت در دستور کار می باشد که با توجه به حجم مالی بالای طرح این مبلغ بسیار ناچیز بوده حتی جوابگوی هزینه اولیه پروژه نیز نمی باشد.

لذا این معاونت با مکاتبه با معاونت استاندار و فرماتدار ویژه لارستان و نماینده شهرستان باجدیت پیگیر تامین اعتبار از سایر محل ها از جمله بنیاد برکت جهت تامین بخشی از هزینه های اجرایی طرح که در حدود ۱۰۰۰۰۰ میلیون ریال است که با توجه به محرومیت منطقه و همچنین سیل آسا بودن رودخانه در هر باندگی و جلوگیری از خسارت به اراضی کشاورزی و هدررفتن آب به سمت رودخانه شور به منظور تغذیه سفره های زیرزمینی انشااله در سال جاری طرح مذکور حداقل پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته باشد .

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین