شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از اجرای 5 طرح راه آهن در فارس خبر داد

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به در دست بهره‌برداری، مطالعه یا اجرای پنج طرح بزرگ راه‌آهن کشور به طول ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر در این استان…

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به در دست بهره‌برداری، مطالعه یا اجرای پنج طرح بزرگ راه‌آهن کشور به طول ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر در این استان گفت: ایجاد زیرساخت‌های ریلی در کشور و فارس با جدیت از سوی دولت دنبال می‌شود.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، جعفر زاهدی افزود: این پنج طرح شامل راه‌آهن اقلید – یزد، راه‌آهن شیراز – اصفهان، راه‌آهن شیراز – بوشهر، راه‌آهن شیراز – گل گهر و راه‌آهن شیراز- جهرم – لار- بندرعباس است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۹۵ درصد جابجایی حمل و نقل بار و مسافر در استان فارس از طریق راه انجام می‌شود و همچنین با توجه به بالا بودن میزان حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای ناشی از آن ، دولت در بحث ایجاد زیرساخت ریلی بسیار مصمم است که حمل و نقل ریلی را گسترش دهد.
او اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های مالی کشور، باید سرمایه‌گاران را تشویق کنیم تا از طریق فاینانس بتوانیم پروژه‌های بزرگ ریلی این استان را اجرا کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به مطالعات اولیه انجام شده در خصوص راه‌آهن شیراز – اهواز هم گفت: این پروژه ریلی با حدود ۵۲۰ کیلومتر طول دارای توجیه اقتصادی بسیار بالایی است که امیدواریم با پیگیری و کوشش مسئولان کشوری و استانی بتوانیم به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین