شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

استقرار زنبورداران ۱۲۰ هزار کلنی زنبور عسل در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج، با اشاره به آغاز کوچ پاییزه زنبورداران کشور از اواخر شهریور ۹۹ تاکنون گفت: ۳۲۰ بهره‌بردار با افزون بر ۱۲۰ هزار کلنی زنبور عسل در…

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج، با اشاره به آغاز کوچ پاییزه زنبورداران کشور از اواخر شهریور ۹۹ تاکنون گفت: ۳۲۰ بهره‌بردار با افزون بر ۱۲۰ هزار کلنی زنبور عسل در این منطقه مستقر شده‌اند.

بستان اسلامی، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه که انتظار می‌رود شمار این کلنی ها تا ۱۶۰ هزار مورد افزایش یابد افزود: این زنبورداران متعلق به استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین شمال استان فارس هستند و شمار آنها در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: شکوفه‌های جنگل کنار و دیگر گونه‌های گرمسیری که امسال با توجه به افزایش بارش‌های موسمی شرایط مطلوب‌تری پیدا کرده‌اند پذیرای هزاران کلونی زنبور عسل از استان‌های مختلف بوده‌اند.

او اظهار داشت: شهرستان خنج با داشتن بیشترین سطح جنگل کنار و ۸۵۰ هکتار عرصه منابع طبیعی، پذیرای بیشترین کلنی‌های زنبور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: پارسال یک هزار و ۲۰۰ تن عسل مرغوب کنار از کلنی‌های مستقر در این شهرستان برداشت شد که انتظار می‌رود با افزایش ۲۰ درصدی تعداد کندوها، افزایش تولید عسل را نیز داشته باشیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین