جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

خودروهای سازمان آتشنشانی لار جوابگوی عملیاتهای محوله نیستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ایمنی شهرداری لار با بیا اینکه بیشتر خودروهای سازمان عمری بیش از ۲۰ سال دارند که جوابگوی عملیات‌های محوله نیستند،  گفت: با توجه به احداث مجموعه‌های…

مدیرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ایمنی شهرداری لار با بیا اینکه بیشتر خودروهای سازمان عمری بیش از ۲۰ سال دارند که جوابگوی عملیات‌های محوله نیستند،  گفت: با توجه به احداث مجموعه‌های اداری، تجاری و مسکونی در محدوده میدان امام رضا(ع) شهر لار و دوری این منطقه از ۲ ایستگاه آتش‌نشانی دیگر، هر چه زودتر باید یک ایستگاه جدید در این محدوده احداث و راه‌اندازی شود.

به گزارش میلاد لارستان، حرفه آتش‌نشانی را باید به چشم یک تخصص سخت و پرخطر شناخت. چراکه افرادی که در این مسیر وارد می‌شوند، با پذیرش خطرات بالای این شغل، با شجاعت و گذشت از خود به دنبال نجات دیگران و خدمت به همنوع هستند که می‌تواند به قیمت از دست دادن جانشان منجر شود.

در تقویم روزی به نام این قشر تلاشگر نام‌گذاری شده و ما در تلاش هستیم حداقل با بررسی گوشه‌هایی از کارهای آتش‌نشانان در سازمان آتش‌نشانی لارستان به معرفی هر چه بیشتر این جهادگران بپردازیم. در زیر مصاحبه‌ای با سعید منشی مدیرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ایمنی شهرداری لار ترتیب داده‌ایم که در زیر می‌خوانیم:

– تعداد مأموریت‌های انجام‌شده توسط سازمان آتش‌نشانی لارستان در ۶ ماهه نخست امسال چقدر بوده است؟

تعداد مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی لارستان در ۶ ماه نخست سال درمجموع ۸۷۹  مأموریت بوده که از این تعداد ۴۳۱ مورد آتش‌سوزی و اطفاء حریق، ۴۴۸ مورد امداد و نجات محبوس شدگان، گرفتن حیوانات موذی و متفرقه بوده است.

– در این حوادث، چند نفر مصدوم و فوتی ثبت‌شده است؟

در این ۸۷۹  مأموریت، ۲۳ نفر مصدوم و متأسفانه ۶ نفر فوتی به چشم می‌خورد.

– بیشترین مأموریت‌ها در لارستان مربوط به چه حوادثی می‌شود؟

بیشترین مأموریت؛ آتش‌سوزی مراتع، تصادفات شهری و جاده‌ای و گرفتن حیوانات موذی از قبیل مار و غیره بوده است.

– وضعیت تجهیزات در آتش‌نشانی لارستان چگونه است؟

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار تا امروز از نظر تجهیزات تا حدودی در حد مطلوبی بوده، اما با توجه به گسترش شهرنشینی، انبوه‌سازی و مرتفع سازی با سرعت در حال پیشرفت است، ازاین‌رو باید این سازمان هر چه سریع‌تر خود را به سیستم‌های روز مجهز کند تا جوابگوی نیاز شهر و شهروندان باشد.

– به لحاظ امکانات و ابزارآلات چه کمبودهایی در آتش‌نشانی لارستان وجود دارد؟

از دیگر نیازهای اساسی با توجه به مرتفع سازی‌های امروزه، تجهیز سازمان به خودرو نردبان است که بارها در مصاحبه‌ها و صحبت‌ها عنوان‌شده و علیرغم پیگیری‌های مکرر، متأسفانه تا امروز هیچ اقدام مثبتی در این خصوص صورت نگرفته است.

بیشتر خودروهای سازمان عمری بیش از ۲۰ سال دارند که جوابگوی عملیات‌های محوله نیستند. از طرفی تجهیزات هم باید به‌روز شوند.

– در مصاحبه قبلی بر لزوم ایجاد پایگاه‌های جاده‌ای و همچنین افزایش پایگاه‌های شهری در لار تأکید داشتید. آیا در این خصوص اقدامی شده است؟

در خصوص ایجاد پایگاه‌های شهری همان‌طور که پیش‌تر هم گفتم لازم و واجب است. با توجه به احداث مجموعه‌های اداری، تجاری و مسکونی در محدوده میدان امام رضا(ع) و دوری این منطقه از ۲ ایستگاه شهرقديم و شهرجدید، هر چه زودتر باید یک ایستگاه جدید در این محدوده احداث و راه‌اندازی شود. چراکه با توجه به بُعد مسافت ۲ ایستگاه تا این منطقه، زمان خدمات‌رسانی در وقت حادثه، از استانداردهای موردنظر خارج  خواهد شد.

در اینجا لازم است به صراحت بگویم که رفع تمام این نیازهای اساسی به‌تنهایی از عهده شهرداری و شورای شهر خارج بوده و باید در راستای تحقق اهداف عالی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار همه نهادهای مرتبط ازجمله فرمانداری ویژه لارستان، ستاد بحران لارستان و همچنین نیک‌اندیشان همراه و همگام با شهرداری و شورا، در راستای خدمت‌رسانی هر چه‌بهتر به هم نوعان یاریگرمان باشند که هیچ امری از این واجب‌تر به نظر نمی‌آید.

– تلخ‌ترین مأموریت شما یا همکارانتان چه بوده است؟

در دوران خدمتم در آتش‌نشانی خاطرات تلخ و شیرین زیادی به چشم خود دیده‌ام. اما بدترین و تلخ‌ترین خاطره، انفجار تانکر سوخت در بلوار سید عبدالحسین لاری بود که به‌حق اگر ازخودگذشتگی نیروهای پرتلاش سازمان نبود، خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال داشت.

– صحبت پایانی:

سپاس خود را از خیرین که در زمان ضدعفونی و گندزدایی شهر در مقابل ویروس کرونا به یاری ما آمدند، اعلام می‌کنم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین