سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

نگهداری 400 شی تاریخی لارستان در صندوق امانات بانکها!!

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان نیز با بیان اینکه لارستان فاقد موزه دولتی برای نگهداری اشیای تاریخی است، گفت: هم اینک بیش از ۴۰۰ قطعه شی…

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان نیز با بیان اینکه لارستان فاقد موزه دولتی برای نگهداری اشیای تاریخی است، گفت: هم اینک بیش از ۴۰۰ قطعه شی تاریخی مکشوفه و اهدایی از سوی مردم این شهرستان به جای نگهداری در موزه، در صندوق امانات بانک ها نگهداری می شود.

به گزارش میلاد لارستان، محمد ابراهیم کیان در مصاحبه با ایرنا از خیرین، نیک اندیشان و دلسوزان آثار باستانی خواست برای ساخت یک فضای مناسب و موزه نگهداری اشیای تاریخی در این شهرستان یاریگر اداره گردشگری لارستان شوند.

وی گفت: قرار نیست هیچ شی تاریخی از این شهرستان خارج شود و عملیات کدگذاری ، ساماندهی و ثبت این اشیای تاریخی در سامانه نرم افزار جام توسط یک اکیپ اعزامی از کارشناسان میراث فرهنگی و یگان حفاظت استان فارس ظرف روزهای آینده در خود شهر لار انجام می شود.

کیان ادامه داد: برخی از اشیای مکشوفه نیز در شهرستان وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنیع دستی و گردشگری لارستان گفت: ثبت هر شی تاریخی در سامانه جام به منزله ثبت در اموال دولتی محسوب می شود و بدون شک این مهم برای دستیابی به آمار دقیق اشیای تاریخی و همچنین نگهداری بهتر آنها کمک شایانی خواهد کرد.

لارستان دارای بیش از یک هزار و ۴۰۰ اثر تاریخی است که حدود ۲۰۰ مورد از این آثار تاکنون ثبت ملی شده اند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین