جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 50 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

نظارت بر بازار باید دارای نتیجه ملموس باشد/به بهانه تورم،گرانفروشی قابل قبول نیست

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: به بهانه تورم، سوء استفاده و گرانفروشی قابل قبول نیست. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: به بهانه تورم، سوء استفاده و گرانفروشی قابل قبول نیست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان لارستان به ریاست جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و باحضور احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و کلیه اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه ابتدا جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان در سخنانی به اعضا ستاد تنظیم بازار شهرستان که امسال در استان، مقام برتر را کسب کرده اند، تبریک و از اقدام خوب و تاثیرگذار آنها تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: هدف دشمنان از تحریم‌های اقتصادی، ایجاد نارضایتی عمومی و راه انداختن جنگ اقتصادی تمام عیار است، اما با وجود این تحریم‌ها، امروز در کشور ما بیش از هر کشوری، نیازمندی‌های مردم به وفور عرضه می‌شود.

حسنی در ادامه اظهار داشت: باید نظارت بر بازار و حفظ تعادل، به صورت مستمر و سرزده مورد توجه قرار گیرد و گشت های نظارتی مشترک از سوی دستگاه‌های مرتبط بیشتر و این روند نظارت و بازرسی ها باید به گونه ای باشد که کمبودی در کالاهای اساسی احساس نشود.

معاون استاندار فارس با تأکید مجدد بر افزایش نظارت‌ها در حوزه توزیع و نرخ قیمت های کالاهای اساسی دربازار، گفت: اقدامات انجام شده برای رصد و کنترل جریان گردش کالا در شهرستان باید برای عموم مردم ملموس بوده و آثار و نتایج این نظارت‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی در ادامه همچنین از همراهی اصناف و مراکز توزیع کالاهای اساسی در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: اصناف در تأمین کالاهای اساسی هم عملکرد خوبی داشتند و امروز جامعه نسبت به دسترسی به کالاهای اساسی به اطمینان خاطر رسیده است.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: گران‌فروشی در هیچ کالایی و بخصوص در کالاهای اساسی و مورد نیاز روزانه مردم، قابل قبول نیست و دستگاه‌های نظارتی باید با متخلفان برخورد کنند.

نماینده عالی دولت در لارستان تصریح کرد: ضرورت تشدید نظارت‌ها در بازار در مرکز شهرستان وهم در بخش ها صورت پذیرد که باید کالاها به‌وفور در بازار وجود داشته باشد تا دست سوءاستفاده گران کوتاه شود و از افزایش نرخ جلوگیری به عمل آید.

حسنی افزود: انصاف اصناف لارستانی همچون اعتقادات مذهبی و غنای فرهنگیشان، آوازه برخی از نقاط کشور است و آوازه شهرهایی است که با لارستان ارتباط دارند و این مهم را همه به عینه دیده‌اند که وضعیت مبادلات و معاملات در بازار لار چگونه است.

وی نظارت صرف و بی نتیجه را کافی ندانست و بیان کرد: نتیجه بازرسی‌ها باید ملموس و تاثیرگذار باشد و اگر بازرسی ها و نظارت ها بدون نتیجه بود، به نظر می رسد بازرسی شکل نگیرد، بهتر است.

فرماندار ویژه لارستان کیفیت و نتیجه‌بخش بودن نظارت و بازرسی را بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی‌ها خوب است؛ اما اگر بعد از مدتی بازرسی‌ها منتهی به برخورد با متخلف نگردید، باعث می‌شود که متخلفین با جرات بیشتر نسبت به گرانفروشی اقدام کنند، بنابراین باید در کنار تعدد بازرسی‌ها، کیفیت و اثرگذاری ملموس آن نیز مورد توجه قرار گیرد و کلیت برخوردها نیز اطلاع رسانی شود.

در این جلسه همچنین علی محمد ابراهیمی زاده رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان گزارشی از تولید و توزیع اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در بازار شهرستان و همچنین گزارش‌های نظارتی بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار شهرستان لارستان را ارائه کرد.

در پایان از تمامی اعضاء جلسه تجلیل شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نظارت بر بازار باید دارای نتیجه ملموس باشد/به بهانه تورم،گرانفروشی قابل قبول نیست”

  1. جاده ابریشم گفت:

    تو این وضعیت ..‌تقدیر هم شده..‌خدایا؟!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین