پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پیگیری/پاسخ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به عدم برگزاری کلاس عملی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به گلایه دانشجویان با موضوع عدم برگزاری کلاس عملی پاسخ داد. در پی گلایه یکی از دانشجویان درخصوص نحوه برگزاری عملی کلاس‌های کارآموزی در دانشگاه…

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به گلایه دانشجویان با موضوع عدم برگزاری کلاس عملی پاسخ داد.

در پی گلایه یکی از دانشجویان درخصوص نحوه برگزاری عملی کلاس‌های کارآموزی در دانشگاه آزاد لارستان، این موضوع توسط خبرنگار میلاد لارستان از رئیس این دانشگاه مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان چندی پیش یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با ارسال متنی گلایه آمیز، نسبت به نحوه برگزاری عملی کلاس‌های کارآموزی در این دانشگاه معترض است و خواستار پیگیری موضوع از سوی میلاد لارستان شد. این دانشجو گفته است:

من از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی لارستان هستم. کلاس‌های کارآموزی دانشجویان این دانشگاه که کلاسهای عملی است به شکل مجازی برگزار می شود. این دانشجو همچنین گفته است که از طرف مسئولان دانشگاه گفته شده بدلیل وجود یک بیمارستان در لار، فقط دانشجویان دانشگاه دولتی می توانند کارآموزی خود را در آن بگذرانند.

وی مدعی است که می توان کلاسهای کارآموزی را در بیمارستانهای گراش و اوز انجام داد. این دانشجو گفته است تمام دانشگاههای کشور کلاس های کارآموزی شروع شده و دانشگاه دولتی نیز از ۲۰ مهر آغاز شده است.

موضوع فوق توسط خبرنگار میلاد لارستان با مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در میان گذاشته شد و این مسئول با بیان اینکه دررابطه با کارآموزی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی لارستان،ذکر چند نکته ضرورت دارد، اظهار داشت: همانگونه که همه دانشجویان عزیز می دانند به دلیل شیوع کرونا ، برگزاری کاراموزی دانشجویان در بیمارستان هایی که خود در گیر مبارزه شدید با ویروس کرونا بودند، با مخالفت شدید خانواده ها و نهایتا با تصمیم مسئولین مربوطه در شهرستان، استان و سازمان جهت سلامتی عزیران دانشجو به حالت تعلیق درآمد.

وی با بیان اینکه بعد از فروکش کردن نسبی این پاندمی و تصمیمات جدید مسئولین عالی آموزشی معاونت پزشکی سازمان، واحد لارستان نیز طبق پروتکل های بهداشتی و بر اساس بخشنامه ها و مصوبات اموزشی مربوط به دوران کرونا که به همه واحدهای مجری رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد استان فارس ابلاغ شده است، فقط به دانشجویان پرستاری ورودی ۹۶ که در سال آخر و در آستانه فارغ التحصیلی هستند، مجوز ورود به بیمارستان را جهت اتمام دوره های عملی و کاراموزی صادر کرده است،

وی افزود: در رابطه با کاراموزی ورودی های ۹۷ و ۹۸ هم بخشنامه های تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد که به اطلاع رسانده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با اشاره به اینکه طبق بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه ازاد اسلامی مقرر شده که میزان کاراموزی های دانشجویان ما به دوسوم کاهش پیدا کند و یک سوم آن به صورت مجازی برگزار شود؛در حالی که بسیاری از دانشگاه های دولتی حدود ۵۰ درصد از کارآموزی ها را بخاطر مسائل کرونایی به صورت مجازی برگزار می کنند.

زارع با بیان اینکه طبق جلسات انجام شده با رئیس محترم بیمارستان امام رضا(علیه السلام) و مسئولین دانشکده پرستاری و همکاری مناسب آن عزیزان، خوشبختانه مشکل کمبود بخش های محل کاراموزی دانشجویان ما حل شده و از اول آبان ماه،کاراموزی ها برای ورودی ۹۶ با جدیت شروع شده است، خاطرنشان کرد: ان شالله بر اساس رایزنی های انجام شده، کارآموزی ورودی های۹۷ و ۹۸ به صورت پلکانی پس از اخذ مجوز کارآموزی در دو بازه زمانی اواخر ترم و بین دو ترم برگزار خواهد شد که بخشنامه های مربوطه به زودی صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: در رابطه با برگزاری کاراموزی در بیمارستان های گراش و اوز،خاطرنشان می شود که به دلیل کمبود مربی با شرایط لازم، به علاوه مخاطرات جاده ای ایاب و ذهاب دانشجویان به ان مراکز درمانی، فعلا این موضوع در اولویت های ما قرار نگرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان اضافه کرد: جا دارد از این فرصت استفاده کرده و از مساعدت جناب دکتر رضایی رئیس محترم دانشکده علوم پزشکی، سرکار خانم دکتر کشتکاران و همچنین ریاست محترم بیمارستان امام رضا علیه السلام و دیگر مسئولین اموزشی این بیمارستان و دانشکده پرستاری به دلیل اهتمام جدی به حل مشکل دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه ازاد اسلامی لارستان به صورت ویژه تقدیر و سپاس داشته باشم و امیدوارم این همکاری ها همچنان تداوم داشته باشند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۴:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین