شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

در نشست اعضای تشکل لارستان بیدار با معاون وزیر چه گذشت؟

نشست صمیمانه اعضای تشکل لارستان بیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان در حاشیه برگزاری مراسم تودیع و معارفه…

نشست صمیمانه اعضای تشکل لارستان بیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان در حاشیه برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی لارستان، نشست صمیمانه اعضای تشکل لارستان بیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، باقری‌فرد مدیر سابق و  شبانی مدیر جدید اداره کل راه و شهرسازی لارستان در محل اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

در این جلسه اعضای تشکل لارستان بیدار مشکلات حوزه راه و شهرسازی لارستان را مطرح کردند که از جمله موارد مطرح شده توسط اعضا و معتمدین تشکل لارستان بیدار دو بانده شدن کردن محورهای لارستان با توجه به خطرهای شلوغی جاده ها و کشته شدن بیش از ۵۰ نفر در سال ۹۸ بر اساس تصادف در محور لار به جهرم، عدم آسفالت ۲۰ کیلومتر اولیه محور لار به بندرعباس با توجه به مصوب شدن طرح، عدم حمایت و پرداخت پول پیمانکاران و ایجاد مشکلات مالی برای آنها بگونه‌ای که موجب ورشکستگی برخی پیمانکاران منطقه شده است، اشاره کرد.

همچنین در این نشست کُند پیش رفتن احداث باند دوم لار به بستک و توقف در حذف گردنه پس از شهر خور پس از سالها، پیشنهاد تخصیص بودجه از طریق وزارت نفت به حوزه راه لارستان با توجه به تردد بالای نفتکش های حامل سوخت از محورهای مواصلاتی لارستان، توسعه راه آهن در منطقه با توجه به کلنگ زنی احداث راه آهن شیراز جهرم لار بندرعباس از سال ۸۹ و مقابله با شایعات ایجاد شده توسط نماینده جهرم در خصوص تغییر این مسیر، پیشنهاد ایجاد آزادراه در محورهای لارستان و اخذ هزینه جهت تسریع در احداث جاده ها، تاسیس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده با توجه به اداره کل بودن اداره راه و شهرسازی و عدم تفاوت گذاشتن بین شهرستانهایی که از امتیاز اداره کل برخوردار هستند، درخواست تعامل بیشتر بین مسئولین راه و شهرسازی با خیرین و معتمدین و تشکل های منطقه و اخذ نقطه نظرات آنان و همچنین ایجاد بندرخشک و منطقه لجستیک در لارستان اشاره شد.

در ادامه مهندس باقری فرد مدیرکل سابق اداره کل راه و شهرسازی لارستان ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و طلب حلال بود از معتمدین و اصحاب رسانه لارستان گفت: مهم ترین پروژه ای که در منطقه لارستان وجود دارد پروژه محور جهرم- لار- بندرعباس است که تا کنون احداث محور لار به جهرم کامل برون سپاری شده است و از ۹۲ کیلومتر محور لار به بندرعباس ۳۲ کیلومتر در حال احداث می باشد و از ۶۰ کیلومتر دیگر که دستور مناقصه آن گرفته شده است ۳۰ کیلومتر مناقصه آن صورت گرفته و هفته آینده پاکت مناقصه بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل سابق اداره کل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: در مجموع ۱۴ کیلومتر از محور جهرم لار بندرعباس تعیین تکلیف نشده است که بیشتر مربوط به کمربندی شهر لار است اما با مذاکراتی که با وزارت داشته ایم موفق شدیم مشارکت ۳۰۰ میلیارد تومانی از بانک ملی ایران اخذ کنیم که مسئولان میتوانند تصمیم بگیرند این پول را در کدام بخش استفاده کنند.

باقری فرد ضمن اعلام اینکه گردنه محور لار به بستک طی هفته جدید آسفالت آن نیز صورت خواهد گرفت، گفت: ۱۰ کیلومتر از محور لار به بندر نیز آماده شده است و می تواند بزودی زیر بار ترافیکی برود.

سخنران دیگر این نشست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بود. وی ضمن ابراز خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: یکی از دغدغه های ما در حوزه وزارت استفاده از ظرفیت نیروهای نخبه و مشورت مردم است تا بتوانیم مردم را نیز در کارها سهیم کنیم.

نعمت‌الله ترکی با اشاره به اینکه طی یک مشارکت مردمی در پروژه ای در تهران توانستیم پروژه ای که ممکن بود دولت در بیست سال انجام دهد با کمک مردم ۴ ساله به اتمام برسانیم، افزود: ما باید پیشران های توسعه منطقه لارستان را ترسیم نماییم که یکی از این پیشران ها حوزه راه و شهرسازی است .

وی ضمن اعلام پیشران عمرانی به‌عنوان یکی دیگر از پیشران های توسعه منطقه ای اضافه کرد: با توجه به اینکه منطقه لارستان موقعیتی شاهرائی دارد باید بگونه ای به منطقه نگاه کرد که با توسعه لارستان بتوانیم به توسعه کشور برسیم.

این مسوول با بیان اینکه در واقع باید توسعه منطقه را بگونه ای به مسئولین معرفی کنیم که موجب پیشرفت کشور خواهد شد، ادامه داد: لارستان دارای ظرفیت های خوبی در حوزه مذهبی، فرهنگی و باستانی است و همچنین زیرساخت های مناسبی از جمله فرودگاه بین المللی دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد.

معاون وزیر راه یکی دیگر منطقه را نزدیکی به بنادر دانست و بیان کرد: اینکه لارستان تبدیل به کریدور شمال به جنوب قلمداد می شود یک امتیاز برای منطقه به حساب می آید .

ترکی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های منطقه لارستان تعامل مردم منطقه با حوزه خلیج فارس است که میتواند زمینه پیشرفت را فراهم آورد، اضافه کرد: در مجموع ظرفیت لارستان برای توسعه بسیار بالاست که باید از آن بهره کافی را برد.

در پایان دکتر ترکی قول مساعد داد تا تمام درخواست های صورت گرفته توسط معتمدین را از طریق وزارت پیگیری و حل کند.

ح ۳۱۳/ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین