جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

اختصاص ۳۸ میلیارد تومان برای محور شیراز- جهرم- لار

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، مجموع اعتبارات ملی استان چه اعتبارات پیوست شماره یک قانون بودجه و چه اعتبارات در قالب توازن ملی را که به این استان…

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، مجموع اعتبارات ملی استان چه اعتبارات پیوست شماره یک قانون بودجه و چه اعتبارات در قالب توازن ملی را که به این استان ابلاغ شد بالغ بر یک هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده است.

حسن نوروزی، جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عدد یعنی حدود ۱۱۰ درصد اعتبار مصوب را تخصیص گرفته‌ایم که عدد خوبی است.

وی ادامه داد: از دلایلی که میزان این تخصیص را بالا برده می‌توان به ۲ سفر تیر و مرداد ۹۹ دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به این استان اشاره کرد که در قالب این ۲ سفر حدود ۸۵۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای استان گرفتیم.

او اظهار داشت: این ۸۵۰ میلیارد تومان بناست صرف برخی پروژه‌های استان از جمله ۳۰۰ میلیارد تومان برای آزاد راه شیراز – اصفهان، ۱۴۰ میلیارد تومان برای محور دشت ارژن به قائمیه، ۳۰ میلیارد تومان برای سد میرزای شیرازی کوار، ۳۸ میلیارد تومان برای محور فسا، داراب و گهکم، ۳۷ میلیارد تومان برای محور شیراز – سپیدان، ۳۸ میلیارد تومان برای محور شیراز- جهرم- لار و ۳۰ میلیارد تومان برای محور شیراز، فیروزآباد و جم شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: همچنین از این اعتبار تخصیص یافته در بیمارستان جهرم حدود ۲۵ میلیارد تومان، راه‌های روستایی آباده، سرچهان و بوانات هشت میلیارد تومان، در ورزشگاه حسینی الهاشمی شیراز ۲۰ میلیارد تومان، برای آبرسانی به شهرها و برای خط دوم آبرسانی شیراز هم ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

نوروزی، در خصوص جلسه هم‌اندیشی استاندار فارس و مجمع نمایندگان این استان که روز چهارشنبه برگزار شد گفت: در این جلسه هم در خصوص طرح‌های اقتصادی و هم طرح‌های عمرانی در حال اجرای استان بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: منظور از طرح‌های اقتصادی آن دسته از طرح‌هایی است که برای آنها باید به غیر از منابع بودجه عمومی و از محل تسهیلات بانکی، فاینانس خارجی، آورده متقاضی هزینه کرد که می‌توان به طرح‌های پتروشمی و فولاد اشاره کرد.

نوروزی اضافه کرد: در این جلسه علاوه بر بحث در خصوص راهکارهای اجرای بهتر این پروژه‌ها، مباحثی هم در خصوص پروژه‌های عمرانی به ویژه در این مقطع که فصل تدوین لایجه بوده سال ۱۴۰۰ است و اینکه کدام یک از طرح‌های عمرانی استان فارس در بودجه ۱۴۰۰ چانه زنی شود تا اعتبارات آن بیشتر باشد مطرح شد.

وی گفت: بر همین اساس، بنا شد که حوزه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس پس از بررسی دقیق پروژه‌ها، لیستی را تهیه کنند تا نمایندگان استان در مجلس بتوانند با کمک استاندار فارس و مجموعه مدیران استان و از طریق وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند تا برای طرح‌های استان در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات بیشتری لحاظ شود.

او اظهار داشت: قاعده این است که الان که فصل تدوین بودجه است، وزارتخانه‌ها پیشنهاد می‌دهند که هر طرح‌شان در هر استان چقدر اعتبار داشته باشد.

نوروزی گفت: به عنوان مثال پروژه فاضلاب شهرهای فارس، راههای اصلی، بزرگراه‌ها و آزادراه‌های در حال ساخت استان مانند آزادراه شیراز – اصفهان، آزاد راه لامرد پارسیان، آزادراه لار – بستک، بزرگراه فسا، داراب، گهکم، بزرگراه جهرم، لار، بندرعباس، بزرگراه شیراز، فیروزآباد، جم، بزرگراه کازرون، فیروزآباد، فراشبند، بزرگراه شیراز- سپیدان – یاسوج، تبدیل محور فرعی لار – لامرد به راه اصلی، طرح احداث سدهای استان (شامل چهار سد میرزای شیرازی کوار، نرگسی کازرون، هایقر فیروزآباد و سد چشمه عاشق که در قانون بودجه در دست اجرا داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس افزود: آبرسانی به شهرهایی مانند داراب، زرین‌دشت، جهرم، قیر، لارستان، سعادت شهر و ارسنجان، خط دوم آبرسانی به شیراز، اجرای فاضلاب شهر صدرا، راه‌آهن یزد به اقلید، راه‌آهن شیراز به گلگهر، راه آهن شیراز به بوشهر، راه آهن شیراز به بندرعباس، راه آهن اقلید به یاسوج که در خصوص این طرح‌ها و پروژه‌ها هم در جلسه مذکور مباحثی مطرح شد و مقرر گردید که از این طرح‌ها در بودجه ۱۴۰۰ دفاع شود.

نوروزی افزود: از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته بودیم که نیازهای اعتباری خودشان را مرتبط با طرح‌های ملی به ما اعلام کنند که برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام چه میزان اعتبار نیاز دارند و چه حجم عملیات با آن عدد اعلامی بنا است کار شود.

وی گفت: در اختیار داشتن این جزئیات، قدرت چانه زنی ما در سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه ذی‌ربط بیشتر خواهد کرد.

او اضافه کرد: هم‌اینک نیز در حال جمع‌بندی هستیم و ظرف یک هفته آتی این جمع‌بندی اطلاعات را در اختیار مسئولان استانی، مدیران کل و نمایندگان استان در مجلس قرار می‌دهیم تا پیگیری های لازم در بودجه انجام شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین