شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

فیلم:وضعیت نامناسب بافت فرسوده محله پاقلعه لار

بافت فرسوده محله پاقلعه شهر لار وضعیت نامطلوبی دارد. به گزارش میلاد لارستان، محله پاقلعه از قدیمی ترین محلات شهر لار محسوب می شود. این محله در دامنه کوه قلعه…

بافت فرسوده محله پاقلعه شهر لار وضعیت نامطلوبی دارد.

به گزارش میلاد لارستان، محله پاقلعه از قدیمی ترین محلات شهر لار محسوب می شود. این محله در دامنه کوه قلعه اژدهاپیکر قرار دارد و مهمانانی که از سمت جهرم و شیراز وارد شهر لار می شوند، نخستین خیابانی که پیش روی آنان قرار می گیرد، خیابان فاطمیه است.

خیابان فاطمیه چند سال پیش، به منظور کاهش بار ترافیکی خیابان مدرس شمالی از وسط بافت تاریخی محله پاقلعه احداث شد.

در آن زمان جمعیت زیادی در این مکان ساکن بود که پس از احداث شهرک بعثت در ورودی لار، بخش قابل توجهی از جمعیت این محله به شهرک جدیدالتاسیس منتقل شد.

این قسمت از شهر که دارای بافت تاریخی بود، با خالی شدن جمعیت از این منطقه، به تدریج بافت تاریخی به بافت فرسوده تبدیل شد. امروز قسمت زیادی از این بخش از شهر به تلی از خاک تبدیل شده است.

با توجه به اینکه این بافت فرسوده در ورودی شهر لار و در جوار حرم امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) واقع شده است، می بایست با تفکیک بافت تاریخی و فرسوده، نسبت به احیاء، مرمت، تخریب و زیباسازی این مکان مبادرت ورزید.

انتظار می رود مسوولان ستاد بازآفرینی شهری اعم از شهرداری لار، شورای اسلامی شهر، اداره کل راه و شهرسازی، فرمانداری، میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و سایرین نسبت به رسیدگی به بافت تاریخی و فرسوده شهر لار برنامه ریزی عملی داشته باشند.

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین