شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

استاندار فارس در لارستان؛ از کلنگ‌زنی احداث مجتمع گردشگری 6 هکتاری تا آغاز ساخت زورخانه و جاده

طی آئینی با حضور استاندار فارس، کلنگ احداث مجتمع گردشگری ۶ هکتاری در لارستان به زمین زده شد. به گزارش میلاد لارستان، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در سفری یک‌روزه به…

طی آئینی با حضور استاندار فارس، کلنگ احداث مجتمع گردشگری ۶ هکتاری در لارستان به زمین زده شد.

به گزارش میلاد لارستان، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در سفری یک‌روزه به شهرستان‌های اوز و لارستان در برنامه‌های مختلفی شرکت کرد.

استاندار فارس پس از شرکت در نشست با فرمانداران، شهرداران، بخشداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های لارستان و اوز، چندین طرح عمرانی بزرگ در حوزه‌های گردشگری، ورزشی، بهداشتی و راه‌سازی را کلنگ‌زنی یا افتتاح کرد.

در نخستین طرح، استاندار فارس کلنگ احداث زورخانه قمر بنی‌هاشم(ع) شهر لار به‌عنوان بزرگ‌ترین زورخانه استان فارس را به زمین زد. این زورخانه در زمینی به مساحت ۶۱۰ مترمربع در یک طبقه توسط بنیاد نیک اندیشان هاشمی، با همکاری شهرداری لار و با اعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد تومان به همت خیر نیک‌اندیش لارستانی ظرف مدت ۱۰ ماه در جوار بوستان محمدی ساخته می‌شود.

افتتاح ساختمان ۱۸ واحدی پانسیون پزشکان متخصص در سایت دانشکده علوم پزشکی لارستان بااعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال با زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی دانشکده علوم پزشی لارستان ساخته‌شده است که توسط استاندار فارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مهم‌ترین پروژه‌ای که استاندار فارس در این سفر کلنگ آغاز ساخت آن را به زمین زد، عملیات اجرایی طرح مجتمع گردشگری «بگال» لارستان در زمینی به مساحت ۶۴ هزار مترمربع و زیربنای یک‌هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری افزون بر یک هزار میلیارد ریال است.

این طرح قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی(خانواده راستی لاری) و مشارکت و همکاری دولت برای ایجاد زیرساخت‌های لازم اجرایی شود. با بهره‌برداری از این طرح بزرگ گردشگری، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر فراهم می‌شود. این مجتمع گردشگری شامل سالن‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، هتل سنتی و رستوران‌ها، کافی‌شاپ، پیست دوچرخه‌سواری، سالن‌های چندمنظوره برای نشست‌های تخصصی سمن‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان ، پارک تخصصی کودکان و بانوان و بازارچه صنایع‌دستی است.

در ادامه سفر یک‌روزه استاندار فارس به لارستان از سالن ورزشی خیر ساز کاریان نیز بهره‌برداری شد. این سالن ورزشی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال توسط حاج عسکر هرمی احداث‌شده است.

همچنین سالن چندمنظوره خیریه خاور دانشی در روستای کاریان از توابع بخش جویم لارستان با حضور مسوولان افتتاح شد. برای ساخت این پروژه بالغ‌بر ۴۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

در این روز همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث راه روستایی کاریان جهت اتصال به راه اصلی «دیگ‌اشکن» به طول ۴ و نیم کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

بهره‌برداری از محور احمدمحمودی بخش جویم لارستان به طول ۱۱ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه در حوزه راه‌سازی بود که با حضور استاندار فارس به ثمر نشست.

مراسم کلنگ‌زنی احداث و بهسازی ۴۵ کیلومتر از مسیر اوز به هیرم نیز با هزینه‌ای بالغ‌بر ۸۵۰ میلیارد ریال انجام شد. این طرح که با مشارکت خیرین و دولت در حال اجراست ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بازدید از مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) روستای هرم که توسط حاج صادق سلجوقی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان در حال احداث است، دیگر برنامه استاندار فارس در این سفر بود.

گفتنی است؛ استاندار فارس پیش از اجرای برنامه‌ها با حضور در گلزار شهدا مرکزی شهر لار به قبور شهدا ادای احترام کرد و سپس از مسیر راه‌آهن بندرعباس-لار-جهرم-شیراز بازدید کرد.

به گزارش میلاد لارستان؛ استاندار فارس با همراهی، امام جمعه لارستان، فرماندار ویژه لارستان، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، فرماندار اوز در این برنامه‌ها حضور یافت.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “استاندار فارس در لارستان؛ از کلنگ‌زنی احداث مجتمع گردشگری 6 هکتاری تا آغاز ساخت زورخانه و جاده”

  1. ناشناس گفت:

    خیرین می ساز ند دولتیان افتتاح می کنند خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدند آسان بود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین