شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

فعالیت جهادگران لارستانی در سطح ملی

مدیر گروه جهادی پیامبراعظم(ص) لارستان با بیان اینکه این گروه علاوه بر آنکه در زمینه اعزام و ارسال نیرو و کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده استان‌های کرمانشاه، لرستان…

مدیر گروه جهادی پیامبراعظم(ص) لارستان با بیان اینکه این گروه علاوه بر آنکه در زمینه اعزام و ارسال نیرو و کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده استان‌های کرمانشاه، لرستان و خوزستان در سال‌های گذشته حضور مؤثر داشته است، گفت: اکنون شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که تعدادی از اعضای گروه از شهرستان‌های فسا، بندرلنگه، بندرعباس، جهرم و غیره به عضو ثابت گروه تبدیل شده‌اند و حتی به شکل موردی با توجه به فراخوان‌های صورت گرفته از شهرهایی نظیر تهران، همدان، کرمان و کرمانشاه در فعالیت‌های گروه مشارکت داشته‌اند.

عماد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه این گروه از سال ۱۳۹۱ به همت بسیجیان پایگاه مقاومت امام حسین(ع) در شهر لار راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: بسیجیان جهادگر پیامبراعظم(ص) طی ۹ سال گذشته علاوه بر ارائه خدمات به مناطق محروم شهری و روستایی در سطح لارستان، در زمینه اعزام و ارسال نیرو و کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده استان‌های کرمانشاه، لرستان و خوزستان در سال‌های گذشته حضور مؤثر داشته است.

وی خدمات‌رسانی به روستاهای محروم را از اولویت‌های گروه جهادی پیامبراعظم(ص) در سطح لارستان برشمرد و افزود: تاکنون خدمات مختلفی به روستاهای محروم نظیر «اوه»، «بلوچی»، «جلال‌آباد»، «شاه‌غیب»، «درزوسایبان»، «بیخویه» در قالب فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی انجام شده است.

این جهادگر بسیجی با اشاره به اینکه در گروه جهادی پیامبراعظم(ص) خواهران و برادران فعالیت دارند، تصریح کرد: به جهت اپیدمی کرونا، فعالیت‌ها تعطیل نشد، بلکه توانستیم با مشارکت خواهران برای مدت ۴۰ روز به شکل مجازی برای اهالی روستاهای «بیخویه» و «فرشته‌جان» برنامه فرهنگی، تربیتی، اعتقادی و کارآفرینی به اجرا درآورند.

احمدی عمده فعالیت گروه جهادی پیامبراعظم(ص) لارستان را در قالب اقداماتی نظیر بهداشتی، فرهنگی، عمرانی، اشتغال‌زایی و غیره برشمرد و خاطر نشان کرد: شاید با نام گروه‌های جهادی، فعالیت‌های عمرانی به ذهن متبادر شود اما طبق سیاست‌های گروه جهادی پیامبراعظم(ص) فعالیت‌های عمرانی بهانه‌ و فرصتی برای ایجاد انگیزه، فرهنگ‌سازی، تقویت پایه اعتقادی، بررسی مشکلات و پیگیری آن و غیره است.

مدیر گروه جهادی پیامبراعظم(ص) لارستان از انجام برنامه‌ریزی‌ها قبل، حین و پس از اجرای اردوهای جهادی خبر داد و یادآور شد: پس بازدید میدانی، ثبت وقایع، انجام تحقیقات، اولویت‌بندی، روستای هدف شناسایی می‌شود.

وی درخصوص نحوه جذب نیرو برای گروه جهادی، گفت: علاوه بر نیروهای ثابتی که در گروه حضور دارند، پیش از اجرای اردوی جهادی با صدور فراخوان نسبت به جذب نیرو اقدام می‌شود و اکنون شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که تعدادی از اعضای گروه از شهرستان‌های فسا، بندرلنگه، بندرعباس، جهرم و غیره به عضو ثابت گروه تبدیل شده‌اند و حتی به شکل موردی با توجه به فراخوان‌های صورت گرفته از شهرهایی نظیر تهران، همدان، کرمان و کرمانشاه در فعالیت‌های گروه مشارکت داشته‌اند.

احمدی تعداد اعضای گروه جهادی پیامبراعظم(ص) لارستان در حال حاضر را ۵۰ نفر بانوان و ۲۵۰ نفر برادران از همه اقشار مختلف مردم به ویژه اهالی مساجد، مهندس، دکتر، طلبه، اصحاب رسانه و غیره اعلام کرد و ادامه داد: گروه جهادی پیامبراعظم(ص) لارستان در سالهای ۹۳، ۹۵ و ۹۸ توانسته در جشنواره مالک اشتر حائز مقام برتر شود.

مدیر گروه جهادی پیامبراعظم(ص) لارستان با اشاره به اینکه از آذرماه سال گذشته تا اوایل آبان امسال بیش از ۳۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته است، عنوان کرد: اغلب هزینه‌های اجرای پروژه‌ها متکی به کمک‌های خیرین و مردم است.

وی هدف از تشکیل گروه‌ جهادی را جامه عمل پوشاندن به فرمایش رهبر معظم انقلاب، دستگیری از نیازمندان، خودسازی جوانان، تأثیرگذاری در دیگران، اصلاح سبک زندگی، شناخت و رفع محرومیت، آبادانی جامعه و غیره برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای شروع کرونا با راه‌اندازی کارگاه‌ تولید ماسک، بیش از ۴۰ هزار ماسک پارچه‌ای توسط ۸۸ خیاط جهادی تولید و علاوه بر توزیع در سطح لارستان، به شهرهایی نظیر شیراز، بندرعباس، یاسوج، خوزستان و سیستان و بلوچستان ارسال شد.

احمدی از تهیه و توزیع ۸۸۰ بسته معیشتی برای اقشار آسیب‌دیده ناشی از کرونا توسط جهادگران گروه پیامبراعظم(ص) خبر داد و بیان کرد: بیش از ۴ هزار پُرس غذای گرم تهیه و در سطح محلات و روستاهای محروم توزیع شده است.

این جهادگر بسیجی به تأمین ۴ سری جهیزیه برای نوعروسان اشاره کرد و گفت: کمک به بیماران نیازمند، تهیه و توزیع ۲۵۰ بسته لوازم‌التحریر از دیگر خدمات گروه جهادی پیامبراعظم(ص) لارستان است.

وی از تداوم پیگیری مشکلات عام‌المنفعه روستاها پس از اردوهای جهادی را از اولویت‌های گروه برشمرد و اضافه کرد: نامه‌نگاری درخصوص عدم آنتن‌دهی اینترنت، آسفالت جاده‌ها از جمله کارهایی است که پس از اردوها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر گروه جهادی پیامبراعظم(ص) لارستان درخصوص نحوه جمع‌آوری کمک‌های نقدی به این گروه نیز گفت: علاقه‌مندان به مشارکت مالی در اجرای برنامه‌های گروه می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۱۰۶۲۱۹۷۲۲۱ به نام گروه جهادی پیامبراعظم(ص) واریز یا با شماره ۰۹۳۸۶۱۴۱۰۳۳ تماس بگیرند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین