پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

راه اندازی اکیپ مدیریت چرا در مراتع لارستان

حفاظت از پوشش گیاهی عرصه‌های مرتعی، اکیپ مدیریت چرا در سطح ۱۳ هزار و ۷۷۰ هکتار مراتع شهرستان لارستان راه اندازی شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه…

حفاظت از پوشش گیاهی عرصه‌های مرتعی، اکیپ مدیریت چرا در سطح ۱۳ هزار و ۷۷۰ هکتار مراتع شهرستان لارستان راه اندازی شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اجرای طرح اکیپ مدیریت چرا و کنترل دام در سطح ۱۳ هزار و ۷۷۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان لارستان ،گفت: این طرح در مناطق تنگ حنا، تنگ چشمه، تنگ سفید غربی و شرقی، تنگ بادی، دشت گرد، تنگ دیگ، تنگ زندان و سرگاه از توابع روستای خورده دره بخش جویم شهرستان لارستان اجرایی شده است.

او، بیان کرد: طرح مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی برای برقراری تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی است.

صمد نژاد، تصریح کرد: حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه آب و خاک، فراهم کردن زمینه مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی، جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی از جمله اهداف مهم اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل دام در سطح مراتع است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه منابع طبیعی جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به سطح مراتع استان است که اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

او، با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی بوده، افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین