سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

قابل توجه نماینده مردم در مجلس؛ به شهرداری لامرد و مهر قیر رایگان تخصیص یافت؛شهرداران ما منتظر جلسه…

موضوع جلسه شهرداران چهار شهرستان و نماینده مردم با  معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان‌ شهرداری‌ ها و دهیاری‌ ها و ارائه درخواست های مختلف در حوزه عمران شهری،…

موضوع جلسه شهرداران چهار شهرستان و نماینده مردم با  معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان‌ شهرداری‌ ها و دهیاری‌ ها و ارائه درخواست های مختلف در حوزه عمران شهری، بحثی است که لاقل از سوی برخی از شهرداران شهرهای ۴ شهرستان در دفعات مختلف از نماینده محترم مردم مطالبه گردیده است.

به گزارش میلاد لارستان، مطابق طرح دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹  (۱) که در تاریخ ۱۴ آبان به تایید شورای نگهبان نیز رسید سازمان برنامه و بودجه مکلف شد اعتباری در اختیار وزارت راه، سازمان شهرداری‌های کشور، بنیاد مسکن، سازمان نوسازی مدارس، منابع طبیعی و بسیج سازندگی قرار دهد و آن‌ها نیز از این مبلغ تنها برای تأمین قیر پروژه‌های نیمه‌ تمام استفاده کنند.  طبق این طرح، تأمین قیر برای پروژه‎های عمرانی  ۴ هزار میلیارد تومان در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد و آن‎ها می‌توانند با این پول فقط قیر خریداری کرده و آن را در مکان معین استفاده کنند.

این طرح شاید پیگیری از سوی نماینده مردم و سایر مسئولان شهری را لااقل در خصوص استفاده از تسهیلات قیر رایگان بیشتر گوشزد می کند. موضوعی که به خوبی از سوی نماینده مردم لامرد و مهر پس از حدود ۳ ماه از طرح مذکور و طی نشست وی و شهرداران مهر و لامرد، گله دار، فال، خوزی، چاهورز و اهل  با معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عملیاتی شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده لامرد و مهر، دکتر جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور در این نشست اظهار داشت: به شهرداری‌های شهرستان‌های لامرد و مهر سهمیه قیر رایگان را اختصاص می‌دهیم و علاوه بر آن به هرکدام از شهرداری‌های دو شهرستان که پروژه‌های عمرانی خود را در سامانه بارگذاری کنند، بلافاصله مساعدت مالی صورت خواهد گرفت و اگر پیشرفت پروژه را گزارش کنند، مجدداً تزریق اعتبار انجام می‌شود.

وی همچنین با تقاضای دیگر نماینده لامرد و مهر در مجلس درخصوص اختصاص وام قرض‌الحسنه نیز موافقت کرده و گفت: شهرداری‌ها اگر پروژه‌‌ای برای درآمدزایی پایدار دارند، پیشنهاد خود را ارائه دهند و ما آمادگی داریم تا چند میلیارد تومان به آن‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه دهیم.

معاون عمرانی وزیر کشور، در خصوص اختصاص ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی نیز گفت: قیمت ماشین‌آلات اکنون بسیار گران شده و به همین دلیل میزان خرید ما همچون قبل نیست، اما حاضریم در صورت مشارکت استانداری و شهرداری‌ها مابقی هزینه را تأمین کنیم.

گفتنی است این سازمان که بیش از ۱۵۰۰ شهرداری در کل کشور را پوشش می‌دهد، پیش از این بدلیل محدودیت‌های اعتباری تنها ۳۰ دستگاه بیل‌بکهو خریداری کرده بود که سهم استان پهناور فارس با بیش از یکصد و ده شهرداری، تنها یک دستگاه شد! اما با پیگیری ویژه نماینده لامرد و شهردار فال، این بیل‌بکهو به شهرداری تازه‌تأسیس فال اختصاص یافت.

قابل توجه نماینده محترم مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس: موضوع قیر رایگان مطابق بند قانونی فوق الذکر یکی از مباحثی است که در جلسه شهرداران ۴ شهرستان از معاون وزیر کشور بایستی مدنظر قرار گیرد، بی شک اختصاص تسهیلات و برخی ماشین آلات و مساعدت های دیگر از جمله مواردی هستند که باید باز هم پیگیری گردد.

در کنار درخواست ها از معاون وزیر کشور، پیگیری جهت تخصیص قیر رایگان به وزارت راه، بنیاد مسکن، سازمان نوسازی مدارس، منابع طبیعی و بسیج سازندگی نیز باید جهت بهبود عمران شهری و روستایی در دستور کار جناب حسین زاده قرار گیرد.

میلاد لارستان  آمادگی دارد تا پاسخ نماینده محترم را منتشر نموده و در صورت نیاز در این خصوص همکاری نماید

)۱)بند مذکور عبارت است از:

ماده واحده ـ یک بند به شرح زیر به عنوان بند «ز» به تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مصوب ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ الحاق می شود:

۱ـ شرکت ملی نفت ایران موظف است نسبت به تأمین یک میلیون تن قیر تا سقف مبلغ چهل هزار میلیارد (۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در قالب احکام مربوط به طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ملی و استانی این قانون، اقدام و در سقف سهمیه های زیر به صورت ماهانه در اختیار دستگاههای اجرائی ذیل الذکر قرار دهد تا به نسبت میزان اعتبارات طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای این قانون توزیع گردد.

۱ـ۱ـ پنجاه درصد (۵۰%) در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راههای فرعی و روستایی و روکش آسفالت شبکه های راههای اصلی، فرعی و روستایی و عشایری و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری و طرح های مسکن مهر

۲ـ۱ـ بیست و یک درصد (۲۱%) در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر و بهسازی روستاها، محوطه مساجد و حسینیه های روستاها و اجرای طرح (پروژه)های مشارکتی با دهیاری ها با اولویت روستاهای حادثه دیده در اثر حوادث غیر مترقبه

۳ـ۱ـ هفده درصد (۱۷%) در اختیار وزارت کشور از طریق سازمان تابعه ذی ربط خود جهت آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر پنجاه هزار نفر

۴ـ۱ـ پنج درصد (۵%) در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) جهت نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان

۵ ـ۱ـ چهار درصد (۴%) در اختیار وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور) برای انجام عملیات خاک پوش (قیرآبه پاشی) سازگار با محیط زیست مورد تأیید سازمان ذی ربط

۶ ـ۱ـ سه درصد (۳%) در اختیار سازمان بسیج سازندگی به منظور آسفالت راههای بین مزارع و محوطه پایگاههای بسیج و محوطه پاسگاههای انتظامی

۲ـ دولت مکلف است مبلغ چهل هزار میلیارد (۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال منابع لازم جهت تأمین قیر موضوع این بند را به نسبت اعتبار هر طرح از کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای این قانون کسر و برای تهیه ماده اولیه قیر موردنیاز اختصاص دهد. مبلغ فوق صددرصد (۱۰۰%) تخصیص یافته تلقی می گردد. چنانچه مبلغ مذکور تکافوی تأمین یک میلیون تن قیر را ننماید، دولت مکلف است مابه التفاوت آن را تا سقف ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به همین نسبت از این محل تأمین نماید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۴۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین