جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کارت ملی در فارس جایگزین دفترچه تامین اجتماعی می‌شود

فارس مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس اعلام کرد که از ابتدای اسفندماه و با هدف تحقق نسخه الکترونیک، در این استان کارت ملی جایگزین دفترچه درمانی افراد تحت پوشش…

فارس مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس اعلام کرد که از ابتدای اسفندماه و با هدف تحقق نسخه الکترونیک، در این استان کارت ملی جایگزین دفترچه درمانی افراد تحت پوشش این بیمه خواهد شد.

ابراهیم کشاورز یکشنبه ۱۹ بهمن به خبرنگاران گفت: افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی این امکان را دارند که هنگام مراجعه به پزشک یا موسسه‌های تشخیصی و درمانی، بدون ارائه دفترچه و تنها با همراه داشتن کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه بیمه درمانی، احراز هویت شده و خدمات مورد تقاضا را دریافت کنند.

کشاورز با اشاره به توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه درمانی تامین اجتماعی از اول اسفند گفت: بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها تمام شده است، دیگر نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند، اما صفحات سفید موجود در دفترچه‌های کاغذی بیمه شده‌ها کماکان معتبر و قابل استفاده خواهد بود.

او ادامه داد: بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان خود اقدام کرده و از پوشش بیمه‌ای اطمینان کسب کنند.

کشاورز با بیان اینکه برای استعلام استحقاق درمان، نیازی به مراجعه حضوری نیست، گفت: بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت es.tamin.ir یا با شماره گیری #۱۴۲۰*۴* یا #۱۶۶۶* بوسیله تلفن همراه از وضعیت پوشش بیمه ای خود مطلع شوند.

او حذف دفترچه های کاغذی را گامی در تحقق پرونده سلامت الکترونیک تامین اجتماعی دانست و گفت: در این طرح با همکاری پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی، نسخه الکترونیک جایگزین نسخه‌های کاغذی شده و بیمه شدگان می توانند با ایجاد حساب کاربری در سامانه es.tamin.ir، سوابق درمانی خود را در منوی پرونده سلامت الکترونیک خود ملاحظه کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس موفقیت و دستیابی به اهداف این طرح را در گرو همکاری پزشکان و موسسه‌های تشخیصی و درمانی دانست و افزود: پزشکان و موسسه‌ها طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد با رویت کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی، و انجام استعلام برخورداری فرد از استحقاق درمان یا همان پوشش بیمه‌ی درمان، می توانند نسبت به نسخه‌نویسی و ارایه خدمات تشخیصی و درمانی‌ در بستر الکترونیک اقدام کنند.

کشاورز خاطرنشان کرد که پزشکان و موسسه‌های ارائه دهنده خدمات تشخیصی و درمانی در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه این امکان را دارند که از سرنسخه مخصوص مطب‏ پزشک یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی بیمار، اقدام کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین