پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

رکورد کمترین بارندگی سال زراعی به لارستان تعلق گرفت

هواشناسی فارس میزان بارش باران در مناطق مختلف استان فارس را اعلام کرد. به گزارش میلاد لارستان، مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بارش به طور میانگین ۱۱.۹۷ میلی‌متر باران در…

هواشناسی فارس میزان بارش باران در مناطق مختلف استان فارس را اعلام کرد.

به گزارش میلاد لارستان، مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بارش به طور میانگین ۱۱.۹۷ میلی‌متر باران در ۲ روز گذشته (بیست و نهم و سی‌ام بهمن ماه ۹۹) در این استان ثبت شده است.

مهرداد قطره سامانی، اظهار داشت: کمترین میزان بارندگی سامانه اخیر در فارس با کمتر از یک میلی‌متر متعلق به شهرستان‌های لامرد ،داراب ،مُهر، نی‌ریز و لارستان است.

به گفته وی، بیشترین فعالیت این سامانه بارشی به اردکان (مرکز شهرستان سپیدان) با ۵۹.۶ میلی‌متر ، کازرون با ۴۴.۲ میلی‌متر و نورآباد (مرکز شهرستان ممسنی) با ۳۶ میلی‌متر تعلق دارد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: به طور میانگین در قالب فعالیت این سامانه بارشی اخیر ۱۱.۶ میلی‌متر باران در شیراز باریده است.

او افزود: در سال زراعی جدید که از ابتدای مهرماه ۹۹ آغاز شده است تا کنون، ۱۳۳.۴ میلی‌متر باران در استان فارس نازل شده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به اینکه با صاف شدن هوا شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود، ادامه داد: همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از بارندگی در پایان هفته آینده دارد که جزییات آن در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است؛ با احتساب بارش اخیر، جمع بارش‌های سال زراعی لارستان به عدد ۸٫۶ میلیمتر رسید که به نسبت کل استان فارس کمترین میزان محسوب می‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین