شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نشست مشترک هیئت رئیسه شورای اسلامی 4 شهرستان جنوب فارس در لار

نخستین نشست مشترک هیئت رییسه شورای اسلامی شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز به میزبانی شهر لار برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی…

نخستین نشست مشترک هیئت رییسه شورای اسلامی شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز به میزبانی شهر لار برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان لارستان در این نشست صمیمی که در سالن جدید جلسات شورای اسلامی در شهر لار تشکیل شده بود، حاضران به بحث و گفتگو در خصوص راهکارهای همکاری و هم‌افزایی به‌منظور حل مسائل کلان ۴ شهرستان لارستان، خنج، گراش و اوز پرداختند.

در این نشست، رام‌برزین رییس شورای اسلامی لارستان و میزبان این نشست بر لزوم وحدت و هماهنگی شوراهای فرادست منطقه در ماه‌های پایانی فعالیت تأکید کرد و اظهار داشت: ورود شوراهای چهار شهرستان به همه مسائل و موضوعات کلان ضروری است.

وی ضمن تأکید بر جایگزینی رقابت با «رفاقت» در فعالیت‌های شورایی و پیگیری‌های مشترک در همه مسائل منطقه، افزود: نباید فقط به نامه‌نگاری اکتفا کرد بلکه تداوم پیگیری‌ها در موضوعات مشترکی همچون عبور خط آهن از منطقه لازم است.

در ادامه سحر یادگارفرد به عنوان نماینده شورای شهر لار و مسئول کمیسیون عمران شورای شهرستان لارستان نیز در سخنانی بر لزوم درآمدزایی برای شهرداری‌های منطقه، با توجه به کمبودهای بودجه سال جدید تأکید کرد و گفت: شوراهای فرادست برای جذب بودجه و جلب حمایت خیرین در خصوص ساخت کارخانه یا واحد تولیدی درآمدزا نقش مهمی دارند.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت نماینده مجلس به‌منظور آماده‌سازی طرح «چشم‌انداز ۵ ساله‌ی چهار شهرستان» ضروری است.

همچنین در این نشست، خلیل نامدار رییس شورای اسلامی شهر لار مهمان ویژه این نشست مشترک، ضمن قدردانی از تشکیل این جلسه، درخصوص تأثیرات مثبت این نشست‌ها و هماهنگی‌ها در به ثمر رسیدن مطالبات کلان چهار شهرستان
– لزوم تدوام جلسات و هدف‌گذاری آنها، معطوف شدن برنامه‌ها و پیگیری‌ها بر دو موضوع «اقتصاد گردشگری» و «تأسیس اداره کل راهداری لارستان» تأکید داشت.

در بخش بعدی این نشست چهارجانبه، که مدیر مسئول نشریه پرسابقه «میلاد لارستان» نیز حاضر بود، مهندس راستگو رییس شورای اسلامی شهرستان اوز نیز مطالبی درخصوص لزوم تداوم نامه‌نگاری‌های مشترک در خصوص مسائل کلان، مانند مسأله راه آهن، تأکید بر جایگاه ویژه و مستقل شوراهای اسلامی و ورود به همه مسائل مهم منطقه و  انتقاد از برخورد مسئولان رده‌های مختلف با شوراها و جدی نگرفتن جایگاه این نهاد سخنانی بیان کرد.

در این جلسه، دکتر رزم‌پور رییس شورای شهرستان خنج عضو دیگر جلسه بود که ضمن تشکر از شورای لارستان، نکاتی در زمینه تمجید از اتحاد و انسجام مثال زدنی در منطقه لارستان بزرگ، درخواست از مسئولان علوم پزشکی لارستان برای تفویض اختیارات بیشتر به مجموعه بهداشت و درمان خنج و تأکید بر استفاده از ظرفیت کم‌نظیر خیرین منطقه در سرمایه‌گذاری برای کاهش بیکاری اشاره کرد.

همچنین صفری نایب رئیس شورای شهرستان خنج نیز در این نشست مشترک، بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی ۴ شهرستان در پست‌های مدیریتی و پروژه‌های مهم منطقه تأکید کرد.

در ادامه نوروزی عضو شورای بخش بیرم و نماینده لارستان در شورای اسلامی استان در بخش دیگری از نشست ویژه چهار شورای فرادست، نکاتی باب اهمیت جایگاه مهم شوراها به عنوان زبان گویای مردم، انتقاد از برخی مدیران غیربومی لارستان و شناخت ناکافی آنان نسبت به فرهنگ، مطالبات و دغدغه‌های مردم و لزوم تلاش و رایزنی بیشتر برای عبور خط ریلی از منطقه لارستان یادآور شد.

منصوری رییس شورای اسلامی شهرستان گراش نیز که به‌همراه رشیدی نایب رئیس این شورا در جلسه حاضر بود، با مفید خواندن چنین جلسات مشترکی، بر حفظ اتحاد و یکپارچگی منطقه تأکید کرد و گفت: تلاش برای راه‌اندازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نه تنها برای لارستان بلکه برای ۳ شهرستان دیگر مفید و تأثیرگذار خواهد بود.

در پایان جلسه، رام برزین رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان، این نشست و صحبت‌های مطرح شده را مفید خواند و از همه حاضران تشکر و قدردانی کرد.

در این جلسه مقرر شد در اولین فرصت نشست مشترک بعدی به میزبانی شورای شهرستان اوز برگزار شود.

همچنین حاضران در جلسه خواستار دعوت از نماینده مجلس در نشست بعدی و نیز دیدار مشترک با استاندار فارس شدند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نشست مشترک هیئت رئیسه شورای اسلامی 4 شهرستان جنوب فارس در لار”

  1. لاری گفت:

    بایدشوراهای هر چهار شهرستان ودیگر شهر های منطقه با حمایت نماینده محترم نسبت به جایگزینی مسئولان غیر بومی با بومی تلاش کنند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین