جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 17 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تصویب آب‌رسانی به مناطق جنوب فارس در بودجه ۱۴۰۰

طرح نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس برای اجرای پروژه انتقال آب از سدسلمان فارسی به مناطق علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم، بالاخره پس از پیگیری‌های فراوان به تصویب…

طرح نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس برای اجرای پروژه انتقال آب از سدسلمان فارسی به مناطق علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم، بالاخره پس از پیگیری‌های فراوان به تصویب مجلس رسید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیدموسی موسوی، حالا دیگر‌ کمتر کسی است که داستان تشنگی مردم جنوب فارس را نشنیده باشد. قصه پرغصه‌ای که سالهاست تکرار می‌شود و مرهمی برای درمان آن نیست. اما *فریاد عطش در مناطق چهارگانه بیرم، چاهورز، خیرگو و علامرودشت واقع در شهرستان‌های لارستان و لامرد بلندتر از سایر مناطق است؛ به‌گونه‌ای که در رسانه‌ها از آن باعنوان «غیزانیه فارس» یاد می‌شود و البته خشکسالی‌های اخیر هم بحران کم‌آبی را بیش از پیش تشدید کرده است.

مسئولان در تمامی سال‌های اخیر برای حل این مشکل زحماتی کشیده‌اند، اما شیرین کردن کام ده‌ها هزار نفر از ساکنان این مناطق، نیازمند یک راهکار اصولی است تا در درازمدت مردم آب پایدار داشته باشند. از همین روی دکتر موسوی به‌محض ورود به مجلس، پروژه انتقال آب از سد سلمان به غیزانیه فارس را کلید زد تا هم کام این مردم زجرکشیده را سیراب کند و هم خیال‌شان را برای همیشه آسوده!

نماینده مردم لامرد و مهر ابتدا جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی ترتیب داد و همه مسئولان عالی‌رتبه‌ وزارت نیرو و استان فارس را دور یک میز جمع کرد. هرچند هماهنگی همه این افراد کاری سخت بود، اما معاون وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، رئیس کمیسیون عمران مجلس، استاندار فارس، معاون عمرانی و معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل آبفا فارس و مدیرکل آب منطقه‌ای استان ازجمله افرادی بودند که در این نشست حضور یافتند.

در این جلسه پس از توضیحات عضو کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر ضرورت اجرای پروژه انتقال آب از سدسلمان واقع در قیر، کلیات طرح به تصویب رسید.

ازسوی دیگر پیرو مکاتبات و جلسات دکتر موسوی با مقامات ارشد وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت آبفا کشور، مجوز تخصیص آب از سدسلمان فارسی به این منطقه محروم نیز به تصویب رسید.

با این حال صدور مجوز قانونی برای آغاز به‌کار پروژه خط انتقال آب بسیار زمان‌بر بود. چراکه مقدمات این کار ازجمله انتخاب شرکت مشاور برای انجام مطالعات، تصویب طرح در کمیته وزارت نیرو، تقاضای مکتوب وزیر نیرو از معاون رئیس‌جمهور، اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، درج در لایحه بودجه و …، روندی سخت و زمان‌بر بود که حداقل ۲ سال کار را به تعویق می‌انداخت.

موسوی برای آنکه بتواند این مسیر را سریعتر طی کند، راهی میان‌بر رفت و هنگامی که لایحه بودجه ۱۴۰۰ ازسوی دولت به مجلس ارائه شد، عضو کمیسیون انرژی مجلس پیشنهادی را ارائه داد تا این طرح به یکی از پروژه‌های دیگر لایحه بودجه که از قبل دارای کدردیف بوده اضافه شود. این طرح با دفاعیات دکتر موسوی ابتدا در کمسیون عمران به تصویب رسید و سپس آنقدر نماینده مردم بر آن سماجت کرد و جلسه برگزار شد تا بالاخره هم کمیسیون تلفیق و هم سازمان برنامه و بودجه کشور آن را پذیرفتند و این پروژه با تصویب مجلس در بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفت.

طبق این طرح ۴ بخش علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم از محل افزایش ظرفیت خط آب‌رسانی از سد سلمان فارسی (که اکنون موجود است) مشروب شده و برای افزایش حجم آب این خط نیز پروژه ترمیم و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در سال آینده اجرا می‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تصویب آب‌رسانی به مناطق جنوب فارس در بودجه ۱۴۰۰”

  1. لاری با انصاف گفت:

    با سپاس ودرود برنماینده لامرد بخاطر این کار بزرگ ابرسانی در جنوب فارس

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین