جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

چراغ اِلمان‌های شهر لار در ساعت زمین خاموش شود!

چند سالی است که رسم خوشایندی میان مردم زمین به صورت یکپارچه جا افتاده است. هر ساله در آخرین شنبه ی ماه مارس، میلیون ها نفر در سراسر کره ی…

چند سالی است که رسم خوشایندی میان مردم زمین به صورت یکپارچه جا افتاده است. هر ساله در آخرین شنبه ی ماه مارس، میلیون ها نفر در سراسر کره ی زمین چراغ های منازلشان و همه ی وسایل الکترونیکی را خاموش می کنند تا به زمین دست دوستی بدهند. با توجه به این که انسان ها تنها موجوداتی هستند که یک تنه، سرنوشت کره زمین را تحت تاثیر و تغییر خودشان قرار داده اند، در حال حاضر با این حرکت پسندیده و نمادین می توان حتی برای چند دقیقه در طول سال، بشر به خود ثابت کند که با تمام قدرت و تسلطی که بر زمین دارد، همچنان مدیون منابع آن است و ما نیز می خواهیم در این فرصت، در مجله الی گشت به مرور آخرین شنبه ماه مارش و شناخت و معرفی ساعت زمین بپردازیم.

در ساعت زمین، خانواده‌ ها و کسب و کارهای مختلف با هر پیش نیاز انرژی که دارند؛ با خاموش کردن چراغ‌ ها و سایر دستگاه ‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت این مفهوم را نه تنها به خود و بلکه به همه یادآوری می‌ کنند که هدف اولیه ی نه تنها همه ی دولت ها بلکه همه ی انسان های زمین این اقدام است که آگاهی درباره ی تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه ی انرژی در جهان را ارتقا بخشند.

جالب است بدانید قبل از صندوق جهانی طبیعت، ساعت زمین برای اولین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷، زمانی مطرح شد که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیون نفر از ساکنین شهر سیدنی در یک اقدام هماهنگ، اقدام به خاموش کردن چراغ‌ های غیر ضروری خانه ها و محل کارهای خود کردند. پس از این اقدام سیدنی بود که بسیاری از شهرهای دیگر جهان نیز به اتفاق یکدیگر، این رویداد را به تصویب رساندند. در فاصله ‌ای کوتاه به این حرکت، ۳۷۱ شهر از ۳۵ کشور از تمامی نقاط جهان می پیوندند.

به گزارش میلاد لارستان، این رسم حسنه و زیبا می‌تواند الگویی برای ما ایرانیان که یکی از پرمصرف‌ترین کشورها در حوزه انرژی هستیم، باشد. چه زیباست که در کشورمان و همچنین لارستان بتوان با پیوستن به چنین پویش‌های مهم، نقطه عطفی را در استفاده بهینه از انرژی و همچنین تصحیح و تکمیل فرهنگ بهره‌وری از منابع را در میان خود و نسل‌های آینده ترویج دهیم.

به نظر می‌رسد مسئولان شهری لار می‌توانند همچون نقاط دیگر جهان با خاموش کردن چراغ اِلمان‌های مهم شهر همچون میدان امام خمینی(ره) در ساعت تعیین شده. این اقدام به مردم یادآوری کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۵:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین