شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

آمادگی ستاد انتخابات بخش مرکزی لارستان برای ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای روستا‌ها

بخشدار و رئیس ستاد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری بخش مرکزی لارستان از داوطلبان نامزدی شوراهای اسلامی خواست تا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در شرایط…

بخشدار و رئیس ستاد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری بخش مرکزی لارستان از داوطلبان نامزدی شوراهای اسلامی خواست تا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در شرایط کرونایی کار ثبت نام را به صورت اینترنتی و بدون مراجعه به بخشداری مرکزی لارستان انجام دهند.

به گزارش میلاد لارستان ثبت نام از داوطلبان نامزدی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا ها و تیره های عشایری در کشور از صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۲فروردین ماه ادامه دارد. بر اساس اعلام وزارت کشور، داوطلبان می توانند به چهار روش حضوری و غیرحضوری کار ثبت نام را انجام دهند.

علی پیروز در گفت و گو با خبرنگاران بخش مرکزی لارستان اظهار داشت: براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا ها و تیره های عشایری از طریق اپلیکیشن موبایلی ( دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir)، ثبت نام از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه ( دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس ( entekhabat.moi.ir و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ( v.keshvar ) وهمچنین ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت درشهرها و روستاها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره v.keshvar ) ) انجام می شود.

وی افزود: علاوه بر این، داوطلبان شورای اسلامی روستاها و تیره های عشایری بخش مرکزی می توانند با مراجعه به ساختمان فرمانداری ویژه لارستان – بخشداری مرکزی از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ نسبت به ثبت نام و سپس دریافت رسید نسبت به ثبت نام خودشان در این انتخابات اقدام کنند.

رئیس ستاد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا ها و تیره های عشایری بخش مرکزی لارستان تاکید کرد: به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برای جلوگیری از ازدحام داوطلبان در محل ثبت نام بخش مرکزی لارستان، اولویت اصلی ثبت نام در فضای مجازی است و از داوطلبان شورای اسلامی روستا ها و تیره های عشایری بخش مرکزی لارستان درخواست می کنم که اولویت خود را برای ثبت نام بیشتر در دو فضای مجازی اعلامی از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور قرار بدهند.

این مسوول تصریح کرد: ثبت نام باید با شماره تلفنی (تلفن همراه) انجام شود که شخص داوطلب، مالک آن باشد و گواهی سوء پیشینه با مهلت اعتباری سه ماهه را مهم ترین مدرک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا ها و تیره های عشایری اعلام کرده است.

پیروز خاطرنشان کرد: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها روز جمعه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

به گزارش میلاد لارستان، بخش مرکزی لارستان طبق سرشماری سال ۹۵ به عنوان آخرین سرشماری نفوس و مسکن ایران حدود ۱۰۴٬۱۴۶ نفر جمعیت دارد که در ۴ شهر ۲۵ روستا و ۴ نقطه تیره عشایری سکونت دارند به گونه ای که ۷۸ درصد از این جمعیت در شهرها و مابقی در روستاها اقامت دارند.

طبق آمارهای رسمی، بخش مرکزی لارستان ۴ شهر، ۱۲۸ نقطه روستایی و عشایری دارای سکنه دارد که از این تعداد ۲۵ روستا و یک عشایر دارای شورای اسلامی هستند.

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در بخش مرکزی لارستان ۱۶۷ نفر به عنوان عضو اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

در حال حاضر از مجموع ۴ شهر بخش مرکزی لارستان، اعضای اصلی شورای شهر لار ۷ نفره و شهرهای خور ، لطیفی و دهکویه ۵ نفره و اعضای اصلی شوراهای روستاهای براک، بریز، چاه نهر، کرمستج، کورده، هرمودمهرخوئی، نیز ۵ نفره و مابقی روستاها و تیره های عشایری بخش ۳ نفره است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۳:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین