جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

331 نفر در 91 شهر و روستای لارستان بر صندلی شوراها تکیه می زنند

  رییس ستاد انتخابات شهرستان لارستان گفت: ۴۲ نفر در ۸ شهر و ۲۸۹ نفر در ۸۳ روستا و تیره عشایری لارستان، بعنوان منتخبین مردم، وارد شوراها می شوند. به گزارش…

 

رییس ستاد انتخابات شهرستان لارستان گفت: ۴۲ نفر در ۸ شهر و ۲۸۹ نفر در ۸۳ روستا و تیره عشایری لارستان، بعنوان منتخبین مردم، وارد شوراها می شوند.

به گزارش میلاد لارستان جلیل حسنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نام نویسی از امروز تا ۲۲ فروردین ماه سال جاری به چهار روش، بوسیله تلفن همراه، رایانه شخصی ، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و در بخشداری های محل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون انتخابات برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی تا ۲۰۰ خانوار داشتن سواد خواندن و نوشتن و بالای ۲۰۰خانوار دیپلم پیش بینی شده است.

فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: این شهرستان دارای ۱۷۲ روستا و آبادی بوده که در ۱۰۰ روستای آن بدلیل جمعیت روستایی زیر ۲۰خانوار انتخابات شوراهای اسلامی روستایی برگزار نمی‌شود.

وی یاد آور شد: با توجه به جمعیت بالای روستایی، انتظار می رود مردم دراین دوره هم مانند دوره های قبل مشارکت فعال در نامزدی شورا و همچنین انتخابات داشته باشند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه در لارستان، ۸۳ روستا و تیره های عشایری، شرایط تشکیل شورا را دارند، اظهار کرد: در این دوره، بخش مرکزی ۲۶ روستا، بخش جویم ۱۱ روستا، بخش بیرم ۱۳ روستا، بخش بنارویه ۹ روستا و بخش صحرای باغ ۱۳ روستا و ۱۱ تیره عشایری، شرایط داشتن شورا را دارند.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۱۰۰ نفر در ۲۰ روستا، شورای اسلامی روستایی ۵ نفره، ۱۵۶ نفر در ۵۲ روستا، شورای اسلامی روستایی ۳ نفره و ۲۳ نفر در ۱۱ منطقه عشایر نشین، شورای عشایری ۳ نفره، در مجموع ۲۸۹ نفر را تشکیل می دهند.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی که در پورتال وزارت کشور بارگذاری شده و سپس دریافت کد رهگیری، یکی از روش‌های ثبت نام در انتخابات پیش رو خواهد بود، افزود: راه‌های دیگر به شکل ثبت نام از طریق نسخه وب و دریافت کد رهگیری، ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و در نهایت ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به بخشداری های شهرستان از ساعت  صبح۸ تا ۱۸ عصر، شانزدهم فروردین ماه تا ۲۲ فروردین سال جاری انجام خواهد شد.

حسنی با تاکید بر وضعیت فعلی و شیوع کرونا، ادامه داد: تاکید و توصیه ما بر استفاده داوطلبین از سه روش اول که به شکل غیر حضوری است و داوطلبان نیز مراجعه حضوری به بخشداری ها نداشته باشند و داوطلبین گرامی سعی نمایند اصل و تصویر مدارک مورد نیاز را آماده نموده تا زمان کمتری از آنان گرفته شده و تجمع کمتری صورت گیرد.

وی به داوطلبان هم توصیه کرد که ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و مراحل ثبت نام، در اسرع وقت اقدام نمایند.

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش اظهار کرد: همچنین در اسفند ماه سال گذشته نیز ۱۶۸ نفر در لارستان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها، ثبت نام کردند، که ۱۵۱ نفر از ثبت نام کنندگان را مردان (۹۰ درصد) و ۱۷ نفر را بانوان (۱۰درصد) تشکیل می دهند.

گفتنی است؛ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لارستان همزمان با سراسر کشور در ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۶:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین