جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 15 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

از حق لارستان برای دریافت دستگاه پرتودرمانی دفاع میکنیم/پردیس علوم پزشکی در بودجه 1400 سهمی ندارد/مجوز داروخانه هلال احمر فقط برای مراکز استان

نشست خبری مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اصحاب رسانه از طریق ویدئو کنفرانس و به شکل غیرحضوری انجام شد. به گزارش میلاد لارستان، نشست خبری مسئولان دانشکده علوم پزشکی…

نشست خبری مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اصحاب رسانه از طریق ویدئو کنفرانس و به شکل غیرحضوری انجام شد.

به گزارش میلاد لارستان، نشست خبری مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اصحاب رسانه از طریق ویدئو کنفرانس و به شکل غیرحضوری انجام شد.

در این نشست، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با تأکید بر اینکه کسانی که قرنطینه خانگی را می شکنند یا کسبه و افرادی که مسائل مقابله با شیوع ویروس کرونا را رعایت نمی کنند اسامی آنها جهت انتشار در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد، اظهار داشت: اینکه گفته می شود اسامی افراد کرونایی را در اختیار رسانه ها قرار دهیم با توجه به آبروی مردم امکان پذیر نیست اما اگر افرادی رعایت نکنند ما نیز اسامی آنها را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم.

دکتر بهزاد رضائی با اشاره به اینکه تست‌های کرونایی که در دنیا انجام می شود دارای دقت ۶۰ درصد است و به هین دلیل معمولا دستگاه سی تی اسکن را نیز به کمک آورده ایم تا از نتایج مطمئن‌تر شویم، افزود: با این وجود این احتمال دارد که برخی مواقع در پاسخ نمونه‌ها اشتباهاتی نیز اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه تمام نقاط لارستان سعی کنند آمار اصلی بیماری کرونا را از کانال دانشکده علوم پزشکی دریافت کنند، ادامه داد: برخی اوقات در جهت ایجاد تلنگر به برخی مناطق آمار را بصورت منطقه ای نیز منتشر می‌کنیم تا مردم از وخامت اوضاع بیشتر با خبر شوند.

این مسئول با اذعان به اینکه تا بحال در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان ۹۰۰ نفر واکسن دریافت کرده اند که این افراد بر اساس اولویت‌ها واکسینه شده اند، تصریح کرد: اولویت اول ما پرستاران بخش کرونا، کادرپرستاری بیمارستان، مراکز ۱۶ ساعته، مراکز نمونه گیری، پاکبانان با اولویت خطرناک بودن شرایط آنها و بیماران خاص شامل بیماران تحت شیمی درمانی بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در مرحله بعد سایر بیماران خاص و کل کادر درمان و بیماران زمینه ای را در دستور کار داریم، خاطر نشان کرد: در کنار این موارد ۱۰۰ دوز واکسن نیز به پزشکان مراکز خصوصی نظام پزشکی اختصاص داده ایم.

وی با درخواست از خیرین و بخش خصوصی مبنی بر اینکه اگر می‌توانند واکسن را از طریق بخش خصوصی خریداری کرده و به منطقه و کشور وارد کنند، عنوان کرد: در حال حاضر مشکل کمبود نقدینگی نیست بلکه دولت هزینه لازم را جهت خرید واکسن اختصاص داده اما شرایط تحریمی و همچنین قوانین کشورها ورود واکسن به کشور را با کُندی روبرو کرده است.

رضائی با بیان اینکه تعطیلی آزمایشگاه اعتیاد و مرکز مشاوره ازدواج بیمارستان بیرم این اتفاق بدلیل تدابیر کرونا رخ داده است، گفت: این موضوع مربوط به کل مراکز است و پس از عادی‌تر شدن شرایط دوباره فعالیت این مراکز ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه مرکز مشاوره بصورت انلاین در حال خدمت دهی است و نیاز به مشاوره حضوری نیست، یادآور شد: در واقع تعطیلی در کار نیست بلکه شرایط کرونا باعث شده آزمایش ازدواج متوقف شود.

وی با بیان اینکه در خصوص دستگاه سی تی اسکن بیمارستان بیرم در دیدار با وزیر بهداشت و بنا به قول های داده شده پیگیر سه دستگاه سی تی اسک برای بیمارستان های لار، اوز و بیرم هستیم که قاعدتا اولویت با بیمارستان های شلوغ تر خواهد بود، افزود: در این دیدار بحث حق ماندگاری متخصصین نیز مطرح شد که وزیر بهداشت قول پیگیری داد.

رضائی با تأکید بر اینکه بنظر من مسئله اصلی بیمارستان بیرم بحث دستگاه اکسیژن‌ساز است که نصب شده اما هنوز در مدار بیمارستان قرار نگرفته، بیان کرد: بهتر است اولویت پیگیری افزایش دستگاه اکسیژن ساز با توجه به شرایط موجود بیماری کرونا باید باشد.

وی در خصوص موضوع واکسن جهت بیماران خاص منطقه بیرم، تصریح کرد: می توانیم بر اساس بیماران خاصی که ثبت در سامانه شده اند واکسن کرونا تخصیص دهیم و اگر فردی این کار را نکرده نمی‌تواند از این سهمیه بهره‌مند شود و اگر افرادی دارای بیماران خاص هستند و تاکنون خود را در سامانه ثبت نام نکرده اند این کار را صورت دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه با وجود پیگیری‌های زیاد صورت گرفته متأسفانه کد اعتباری پردیس دانشکده علو پزشکی لارستان در بودجه سال ۱۴۰۰ قرار نگرفت اما تلاش خود را خواهیم کرد که در بودجه سال ۱۴۰۱ این اتفاق رخ دهد، عنوان کرد: هزینه ساخت پردیس دانشگاه علوم پزشکی لارستان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که رقم بالائی به حساب می آید و همه از جمله دولت و خیرین باید پای کار بیایند تا این مجموعه احداث شود.

رضائی در مورد اختصاص دستگاه پرتودرمانی به لارستان، گفت: کلیه مجوزها برای دریافت این دستگاه اخذ شده است اما اتفاق تلخی که رخ داد این بود که مسیر قانونی به درستی توسط جاهای دیگر اجرا و پیگیری نشد و مرکزی جلوتر از لارستان افتتاح شد ولی ما از حق لارستان نمی‌گذریم و در آخرین جلسه که در وزارت برگزار شد مسئولان وزارت قول دادند که امسال این دستگاه به لارستان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه اولویت‌بندی احداث ساختمان‌های پردیس صورت گرفته و ساخت هر قسمت در حال انجام است، ادامه داد: احداث ساختمان آموزشی، استادسرا، خوابگاه و مجموعه فرهنگی پردیس در اولویت قرار گرفته و در حال  انجام است.

این مسئول همچنین از کلنگ‌زنی سالن ورزشی چندمنظوره ورزشی در مجموعه پردیس با هزینه وزارت بهداشت در آینده نزدیک خبر داد و اذعان داشت: با پیگیری های صورت گرفته به دنبال اخذ وام از وزارت علوم پزشکی هستیم تا خوابگاه دانشجوئی دانشکده را نیز بزودی تکمیل کنیم.

رضائی درخصوص دلیل عدم صدور مجوز درمانگاه و داروخانه هلال احمر در لارستان نیز گفت: بنا به قوانین ابلاغ شده هیچ ارگانی اجازه ساخت درمانگاه در داخل کشور را نخواهد داشت و فقط هلال احمر می تواند در خارج از کشور درمانگاه احداث کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در بحث داروخانه هلال احمر نیز به قانون کمیسیون ماده ۲۰ اعلام شده است که فقط در هر استان یک داروخانه هلال احمر اجازه افتتاح دارد که معمولا به مراکز استان اختصاص داده می شود، اضافه کرد: حتی داروخانه های شهرستان های بروجرد و کیش نیز بدلیل این که در مراکز آن استان ها داروخانه هلال احمر وجود داشته است فعالیتشان متوقف شد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

7 Responses to “از حق لارستان برای دریافت دستگاه پرتودرمانی دفاع میکنیم/پردیس علوم پزشکی در بودجه 1400 سهمی ندارد/مجوز داروخانه هلال احمر فقط برای مراکز استان”

  1. ناشناس گفت:

    در شهر رفسنجان هم داروخانه هلال احمر بود

  2. مدینه صابری گفت:

    درست است ، هر چه امکانات درمانی و بهداشتی در بیمارستانهای لارستان و درمانگاههای لارستان و مراکز درمانی لارستان بیشتر و بهتر باشد به طور یقین ضمن تامین نیازهای شهرستانی در جذب گردشگر و خدمات درمانی گسترده تر نیز موثر تر خواهد بود و نقشی موثر برای معرفی لارستان به نقاط هدف درمان و بیماران دارد.

  3. ناشناس گفت:

    جناب دکتر سلام .چیمون درسته که این باشه .سی تی اسکن بیمارستان مدتهاست که خرابه ،پرتو نگاری هم نداریم .دکتر گوش و حلق و بینی هم یه نفره اونم اگه در هفته بیاد .خودتان هم اعلام کردید پردیس دانشکده علوم پزشکی اونم با توجه به قول مسئولان هنوز کد و ردیف اعتباری برای امسال نداره .مرکز درمان سرطانیها که خیر درست کرد و قرار بود قطب درمان سرطان جنوب کشور بشیم که فقط شیمی درمانی بیمارستان به اونجا منتقل شده و بس

    • ناشناس گفت:

      یکی از مسئولینی که باید پیگیر کد و ردیف اعتباری در بودجه امسال برای پردیس دانشکده می بود خود ریاست محترم علوم پزشکی لارستان هستند که در این رابطه می بایست میلاد لارستان این اجحاف بزرگ را پیگیری نماید .وقتی خیرین پای کار هستن باید دولت هم قدم بسیار بزرگی در این رابطه بردارد

  4. علی گفت:

    جناب دکتر چند وقت پیش هم گفته شد دانشگاه علوم پزشکی فقط در مراکز استانها ایجاد میشود اما دیدید که بعد از این صحبتهای مسئولین محترم شهرهای ابادان و ایرانشهر صاحب دانشگاه شدند .اما در خصوص شعب داروخانه هلال احمر اگر در گوگل سرچ کنید می بینید که شهرهای رفسنجان ،سیرجان،ابادان . در سال ۹۸. ،پاکدشت .شهرری ،نجف اباد و چند شهر و شهرستان دیگر صاحب داروخانه هلال احمر هستن .چرا با این حرفها نمی خواهید پیگیر باشید

  5. اوزی کارمند بیمارستان گفت:

    بیمارستان با سابقه شهرستان اوز فاقد ستی اسکن است مردم انتظار دارند که این دستگاه را هرچه زودتر برای این بیمارستان تهیه شود بارها قول دادند ولی عملی نشده است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین