پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

حسین زاده:تمامی کارگران و خانواده‌هایشان بیمه می‌شوند

روز گذشته مجلس شورای اسلامی اقدام به اصلاح طرحی کرد که مطالبه بسیاری از کارگران ساختمانی در سال‌ها و مدت اخیر بوده است و تصویب آن قطعاً موجب جلب رضایت…

روز گذشته مجلس شورای اسلامی اقدام به اصلاح طرحی کرد که مطالبه بسیاری از کارگران ساختمانی در سال‌ها و مدت اخیر بوده است و تصویب آن قطعاً موجب جلب رضایت و خوشحالی این قشر از جامعه واهد شد.

حسین زاده تماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار داشت: از ابتدای مجلس در بازدیدها و دیدارها چه در شهرها و چه در روستاها، کارگران ساختمانی بسیاری از نداشتن بیمه اظهار گلایه می‌کردند که این درخواست به صورت مکتوب نیز برای بنده فرستاده شد و واقعاً هم تداوم این وضعیت برای آن عزیزان و خانواده‌هایشان در این شرایط سخت معیشتی و کرونایی، قابل پذیرش نبود.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی کمیسیون اجتماعی مجلس از سال گذشته در خصوص “طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی” بالاخره کلیات این طرح به تصویب رسید که بنده نیز برای اینکه به عنوان موافق طرح صحبت کنم، ثبت‌نام کردم، اما قرعه به نام دوستان دیگر افتاد.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اکنون حدود نیمی از کارگران ساختمانی در کشور بیمه ندارند و این موضوع در حوزه انتخابیه و جنوب فارس بسیار چشمگیر است افزود: وقتی هم از سازمان تامین اجتماعی مطالبه می‌کردیم، سازمان می‌گفت منابع نداریم. بنابراین تلاش کردیم هرچه زودتر قانون اصلاح، منابع تامین و بالاخره این مشکل رفع شود.

حسین زاده در پایان گفت: به امید خدا جزئیات این طرح نیز به همین زودی‌ها به تصویب خواهد رسید. برخی نگرانی‌ها در مورد اثرگذاری این طرح بر تولید مسکن وجود دارد که باید رفع شود و  پس از تصویب نهایی و تایید شورای نگهبان، طرح به سرعت توسط دولت اجرا و تمامی کارگران ساختمانی و خانواده‌هایشان بیمه شوند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین