جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 15 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

۱۰ پروژه اقتصادی با رویکرد اشتغال و محرومیت‌زدایی برای هر شهرستان استان فارس تعریف شود

  استاندار فارس گفت: با هماهنگی مجموعه‌های اقتصادی حداقل برای هر شهرستان ۱۰ پروژه اقتصادی با رویکرد اشتغال و محرومیت‌زدایی استان پیگیری و انجام شود. به گزارش میلاد لارستان به…

 

استاندار فارس گفت: با هماهنگی مجموعه‌های اقتصادی حداقل برای هر شهرستان ۱۰ پروژه اقتصادی با رویکرد اشتغال و محرومیت‌زدایی استان پیگیری و انجام شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم عنایت‌اله رحیمی در کارگروه بسیج سازندگی استانداری فارس که با حضور سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان فارس برگزار شد اظهار داشت: انقلابی بودن در عمل است و مجموعه بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی با کارهایی که در پیش گرفته است،  تبلور خواست رهبری انقلاب است.

وی بیان کرد: سپاه فجر و بسیج سازندگی با روحیه مشارکت‌ جویانه، تواضع و فروتنی که دارند موجب یک اتحاد، همدلی و هم‌افزایی شده‌اند و بسیج سازندگی با رویکرد جدید با یک دیدگاه علمی، آکادمیک و عملیاتی در کنارش توانسته‌اند مباحث را خوب پیش ببرند و در واقع اغنای لازم را در دستگاه اجرایی مجموعه انجام بدهند.

رحیمی با اشاره به اهداف نهادهای حمایتی و بسیج سازندگی تاکید کرد: افزایش کیفیت و سرعت و قیمت مناسب از جمله مطالبات از بسیج سازندگی است و در این راستا باید با اولویت‌بندی طرح‌ها از  ظرفیت‌های خرد و کلان استفاده شود و بسیج سازندگی یکی از مهمترین نهادهایی است که می‌تواند در کنار دولت به رفع نیازمندی‌های اجرایی و اقتصادی پاسخ دهد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر لزوم هدایت و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در استان افزود: دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی باید در امر اجرا  و نظارت با یکدیگر همکاری داشته باشند و این روند به معنای رقابت با بخش خصوصی نیست و ما همچنان از ظرفیت‌های بالای هر بخش به نحوه شایسته‌ای بهره‌گیری می‌کنیم.

رحیمی با بیان اینکه انتظارم از کارگروه بسیج سازندگی تشکیل دو کمیته زیربنایی و کمیته پیشرفت اقتصادی است اذعان کرد: مباحث در این کمیته‌ها تحلیل شود و پیشنهادات، راهکار و نواقصی اگر وجود دارد بررسی شود و نتیجه در دستور کار این کارگروه ارائه شود تا تصمیم‌گیری شود.

استاندار فارس در ادامه جلسه گفت: در امور زیربنایی و عمرانی در سال گذشته هدف‌گذاری کردیم که در ۳۶ شهرستان هر کدام ۵ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی عملیاتی شود که عملیاتی شده یا در حال عملیاتی شدن است و  امسال هم  انتظار ما همین است بسیج سازندگی استان علاوه بر اینکه پروژه‌های مطرح شده را پیگیری می‌کنند با هماهنگی مجموعه‌های اقتصادی حداقل برای هر شهرستان ۱۰ پروژه اقتصادی با رویکرد اشتغال و محرومیت‌زدایی استان پیگیری و انجام شود.

رحیمی با اشاره به استفاده از ظرفیت کارگروه بسیج سازندگی و امور اقتصادی، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند تا اگر مشکلی وجود دارد، در کارگروه‌ها مطرح و مشکل برطرف شود؛ این دو کارگروه می‌توانند مکمل هم دیگر باشند و گره از مشکلات زیربنایی و اقتصادی باز کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس ایجاد بانک اطلاعاتی از امکانات بسیج سازندگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی دستگاه‌های اجرایی را از دیگر نیازمندی‌های این حوزه عنوان کرد و افزود: همه ظرفیت‌های اجرایی دستگاه‌ها برای تکمیل طرح‌های سازندگی و بسیج آماده بهره‌برداری است.

اسماعیل قزلسفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز با ارائه گزارش از عملکرد بسیج سازندگی فارس در امور فنی، عمرانی، محرومیت‌زدایی، فعالیت گروه‌های جهادی، قطب‌های اقتصادی مقاومتی، توانمندسازی و اشتغال‌زایی، رویکردها و اهداف و سیاست‌های محوری این سازمان در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین