پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

3 کیلومتر از محور لار به بستک تا پایان خرداد زیر بار ترافیک می‌رود

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با بیان اینکه ۳ کیلومتر از محور لار به بستک تا پایان خرداد زیر بار ترافیک می‌رود، گفت: ۲۶ کیلومتر از این محور تحویل پیمانکار شده و…

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با بیان اینکه ۳ کیلومتر از محور لار به بستک تا پایان خرداد زیر بار ترافیک می‌رود، گفت: ۲۶ کیلومتر از این محور تحویل پیمانکار شده و حدود ۱۰ کیلومتر آن ۷۰ درصد پیشرفت دارد و به مرحله آسفالت رسیده که فقط در بعضی قسمت‌ها زیرسازی‌ها هنوز آماده نیست و تعدادی از پل‌های آن نیاز به تکمیل دا رد.

حسن شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه محور لار-بستک، نزدیکترین مسیر برای دسترسی هموطنان به جزیره کیش، بنادر چارک، آفتاب، لنگه و شهرستان بستک است، گفت: تردد زیاد مردم غرب استان هرمزگان برای انجام پروازهای داخلی و خارجی خود از طریق فرودگاه بین‌المللی لارستان اهمیت این جاده را برای مردم دو چندان کرده است.

وی از مناقصه رفتن و تعیین پیمانکار ۲۶ کیلومتر از باند دوم مسیر لار به بستک خبر داد و گفت: حدود ۱۰ کیلومتر این مسیربا پیشرفت ۷۰ درصد به مرحله آسفالت رسیده که فقط در بعضی قسمت‌ها زیرسازی‌ها هنوز آماده نیست و تعدادی از پل‌های آن نیاز به تکمیل دا رد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با اشاره به اینکه با توجه به وجود گردنه خطرناک و همچنین تردد بالای شهروندان به جهت وجود باغ‌شهری‌های متعدد در طول محور لار به بستک، منجر به اهمیت این پروژه شده است، افزود: سه کیلومتر مربوط به بهره‌برداری از باند دوم گردنه با توجه به پیشرفت کارها قرار بود پیش از سال آسفالت شود، اما به جهت کمبود قیر این مهم به تأخیر افتاد تا اینکه پس از رایزنی‌های فراوان قیر مورد نیاز تأمین و کار آسفالت انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه برخلاف دیدگاه مردم و عدم اطلاعات کافی، انجام کار آسفالت پایان کار نیست، تصریح کرد: این محور نیاز به خط‌کشی، نصب علائم و تابلوها، ایجاد خاکریز، کاشت موانع و نیوجرسی در پرتگاه‌ها و پل‌ها و غیره دارد که این اقدامات در حال انجام و روبه اتمام است و این ۳ کیلومتر نخست آسفالت شده تا پایان خردادماه جاری زیر بار ترافیک می‌رود.

شبانی درخصوص روند ادامه احداث باند دوم محور لار به سمت بستک، خاطر نشان کرد: متأسفانه در سال گذشته برای پروژه لار به بستک فقط ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود اما بازهم با همان شرایط ۶ میلیارد تومان جذب اعتبار شد و اکنون بدنبال جذب اعتبارات لازم برای این پروژه مهم هستیم و با توجه به بدهی بالای ۲۰ میلیارد تومان به پیمانکار این طرح نیاز به تخصیص بودجه است.

وی با ابراز امیدواری از اجرایی شدن حداقل ۱۰ کیلومتر از مسیر لار-بستک تا پایان امسال به جهت تردد بیشتر شهروندان و همچنین پیشرفت ۷۰ درصدی به طور کامل به بهره‌برداری برسد، یادآور شد: در ادامه مسیر با ایجاد یک واریانت و کوه‌بُری، علاوه بر حذف پیچ خطرناک ۱۰ کیلومتر از فاصله مسیر لار-بستک کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان درخصوص احداث جاده‌های دسترسی تا ورودی شهرک‌ صنعتی لار از سمت فرودگاه و همچنین شهرک صنعتی بیرم، گفت: تاکنون در این خصوص چیزی به ما ابلاغ نشده و نه آنکه اعتباری برای آن مشخص شده است و در صورت صدور بخشنامه، برای جذب اعتبارات این موضوع پیگیری خواهیم کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “3 کیلومتر از محور لار به بستک تا پایان خرداد زیر بار ترافیک می‌رود”

  1. دلسوز گفت:

    لطفا پیگیری کنید چرا ۱۰ کیلومتر ادامه جاده لار جهرم محدوده بریز الان دوساله کار میشه ولی جدیدا پیشرفتش خیلی کند شده چرا آسفالت نمیشه زودتر؟ قرار بود اسفند ۹۹ زیربار ترافیک بره خیلی ضعیف داره کار میشه

  2. ناشناس گفت:

    سه کیلو متر یعنی مسافتی که اتو مبیل در دو دقیقه آنرا طی می کند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین