جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 51 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

پارک جنگلی خور در اسارت نخاله های ساختمانی+تصاویر

احتمالا روزهایی که بخشی از زمین های خور را برای ساخت و احداث پارک جنگلی در نظر گرفته بودند، مردم تصور می کردند که در آینده می توانند اوقات فراغت…

احتمالا روزهایی که بخشی از زمین های خور را برای ساخت و احداث پارک جنگلی در نظر گرفته بودند، مردم تصور می کردند که در آینده می توانند اوقات فراغت خود را در زیر درختان جنگلی و محیطی سرسبز و زیبا سپری کنند تا کمی از دود و ماشین و سر و صدا به دور باشند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری خور؛ پارک جنگلی خور، امروز به محلی برای دفع پسماندها و نخاله های ساختمانی تبدیل شده است و خانواده های این شهر ترجیح می دهند برای گذران اوقات فراغت خود به پارک جنگلی لار یا نیمه بروند.

هیچ کس نمی تواند باور کند که خانواده ای، یک روزِ تعطیل خود را در این پارک فراموش شده، خشک، و مملو از نخاله های ساختمانی سپری کند! به راستی متولی جلوگیری از این عمل غیر قانونی که هر روز نیز تکرار می شود و بر حجم نخاله های آن افزوده می شود کیست؟ مگر نه این است که شهرداری باید از این عمل جلوگیری کند؟! در ثانی،مگر در شهر کوچکی چون خور، شناسایی این افراد چه قدر دشوار است؟! و مهم تر از همه اینکه، جابجایی این حجم وسیع نخاله در آینده چه هزینه هایی را بر خود شهرداری تحمیل می کند؟

برای روشن تر شدن این مساله نگاهی به قوانین شهرداری ها می اندازیم:

ماده ۱۶ قانون پسماند:
نگهداری، مخلوط کردن، جمع آوری، حمل و نقل، خرید و فروش، دفع، صدور و تخلیه ی پسماندها در محیط بر طبق مقررات و آیین نامه اجرایی آن خواهد بود.
در غیر این صورت اشخاص متخلف به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی در بار اول برای پسماندهای عادی از پانصد هزار تا یکصد میلیون و برای سایر پسماندها از دومیلیون تا یکصد میلیون و درصورت تکرار، هر بار به دو برابر مجازات قبلی در این ماده محکوم می شوند. متخلفین از حکم ماده ۱۲ به جزای نقدی از دو میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال و در صورت تکرار به دو برابر حداکثر مجازات و در صورت تکرار مجدد هر بار به دو برابر مجازات بار قبل محکوم می شوند.
ماده ۲۰ قانون پسماند:
خودروهای تخلیه کننده پسماند در اماکن غیر مجاز، علاوه بر مجازات های مذکور به یک تا ده هفته توقیف محکوم خواهند شد.
تبصره:
درصورتی که محل تخلیه معابر عمومی شهری و بین شهری باشد به حداکثر میزان توقیف محکوم می شوند.

در ادامه توجه شما را به تصاویری که یکی از همشهریان عزیز از حجم نخاله هایی که در اطراف پارک جنگلی خور انباشته شده و برای سایت خور ارسال کرده اند جلب می کنیم.

khour 01 khour 02 khour 03 khour 04 khour 05 khour 06 khour 07

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین