چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

خودنمایی ساختمان ناتمام هلال‌احمر در آسمان لارستان

پروژه ساختمان هلال احمر لارستان فارس که بیش از ۱۰ سال پیش کلنگ آن به زمین زده شد و سالهاست که با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده است. به…

  1. پروژه ساختمان هلال احمر لارستان فارس که بیش از ۱۰ سال پیش کلنگ آن به زمین زده شد و سالهاست که با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا؛ پروژه ساختمان هلال احمر لارستان فارس که بیش از ۱۰ سال پیش کلنگ آن به زمین زده شد در حالی که از سال ۱۳۸۷ اسکلت ۶ طبقه آن بالا رفته، همچنان به همان شکل و نیمه کاره رها شده و سال‌ها است بر فراز دیگر ساختمان های شهر خودنمایی می‌کند.

این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ به استان فارس و شهرستان لارستان است که شروع عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۱ بوده است.

این ساختمان ۶ طبقه دقیقا در میدان مرکزی و همچنین در خود مجتمع و همجوار با ساختمان اداری هلال احمر فعلی لارستان واقع است.

همین جانمایی و البته در چشم بودن هر روزه آن مقابل دیدگان شهروندان لاری تا حدودی این ذهنیت و سئوال را برای مردم ایجاد کرده که چگونه است این ساختمان با وجود آنکه اسکلت آهنی آن طراحی شده و طی این سالها دیگر هیچ اقدامی برای ادامه روند اجرای آن انجام نشده است.

این در حالی است که بخش های وسیعی از شهر لار در  احاطه ساختمان های ریز و درشت و قدیم و جدید هلال احمر لارستان قرار گرفته است؛ ساختمان هایی با هر نوع کاربری از اداری، مسکونی و حتی تجاری در اختیار این نهاد است و حتی زمین و املاک دیگر که با فروش و یا اجاره آنها اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز به راحتی تامین می شود.

اگرچه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس ، نبود اعتبارکافی را مهمترین دلیل در رکود و توقف این پروژه بزرگ اداری می داند اما می گوید که با توجه به وضعیت حاکم امکان تخصیص و جذب بودجه دولتی برای تکمیل و بهره برداری از این ساختمان تا حدودی سخت است.

حسین درویشی به ایرنا گفت: هلال احمر لارستان ساختمان و املاک برای فروش دارد و می تواند اعتبار مورد نیاز این پروژه را نیز تامین کند اما این کار نیازمند صدور مجوز و تصویب در کمیسیون شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور است.

وی با بیان اینکه این پروژه بزرگ با گذشت بیش از ۱۰ سال از اسکلت آهنی آن رو به فرسایشی رفته است، گفت: در صورتی که این مجوز از سوی این کمیسیون صادر شود در کمترین زمان ممکن نیز اعتبار مورد نیاز آن تامین خواهد شد.

درویشی بیان کرد که درخواست این کار و اعتبار مورد نیازاین طرح نیز هم اینک به کمیسیون شورای عالی و موافقت برای فروش برخی املاک و ساختمان های موجود و بلا استفاده در شهرستان لارستان به سازمان مرکزی هلال احمر داده شده و منتظر جواب نهایی هستیم.

وی یادآور شد: درخواست اعتبار پیشنهادی و مورد نیاز هلال احمر استان و لارستان برای این پروژه به سازمان هلال احمر ایران داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس هم ادامه داد: هلال احمر لارستان یکی از مراکز مهم و ویژه برای ارائه آموزش‌های تخصصی و میدانی امداد و نجات در جنوب استان فارس و مرکز معین بخشی از مناطق استان هرمزگان است.

درویشی، به زلزله خیز بودن منطقه جنوب استان فارس اشاره و بیان کرد: هرگونه هزینه در زمینه تهیه امکانات، تجهیزات و ایجاد زیرساخت های امدادی در این مناطق، به مثابه سرمایه‌گذاری برای آینده و تضمین لازم در مواقع بروز بحران‌های احتمالی در منطقه است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر فارس در زمینه تامین این امکانات و زیرساخت‌ها در مناطق یاد شده از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

مدیر جمعیت هلال حمر لارستان نیز گفت: این ساختمان از پروژه های سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۷ به لارستان است و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۹۱ آغاز شد.

محسن زمانی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه هم اینک حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون رقمی افزون بر ۳۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی میزان اعتبار لازم برای تکمیل این ساختمان را حدود ۱۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: دلیل اصلی در راکد بودن این طرح نیز کمبود اعتبار است.

زمانی گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع و با زیربنای افزون بر سه هزار و ۸۲۴ متر مربع طراحی و در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: همچنین این پروژه در ۶ طبقه طراحی شده که ۲طبقه به عنوان پارکینگ با ظرفیت حدود ۴۰ خودرو و همچنین تعداد ۱۶ واحد اداری پیش بینی شده است.

فرید مرادیان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در سفر شهریور ماه سال ۹۹ به لارستان گفته بود که با توجه به بازدیدهای میدانی که از برخی پایگاه‌های امداد و نجات و انبارهای موجود جمعیت هلال احمر لارستان و شهرهای جنوبی استان فارس انجام شد، زیرساخت‌ها به هیچ وجه مناسب نبود و این کمبودها بدون تردید، هلال احمر منطقه را در مواقع بروز بحران‌ها و حوادث در امر خدمات رسانی به مردم با چالش مواجه می‌کند.

یکی از کارکردها و رسالت ذاتی هلال احمر ، امدادرسانی در مواقع بروز بحران ها و حوادث به ویژه وقوع زلزله است که خطه لارستان همواره در زمره مناطق زلزله خیز از سالیان متمادی بوده است و این مهم ضرورت تامین تجهیزات و امکانات و زیرساخت های مناسب در این شهرستان را بیش از پیش ضروری ساخته است.

به گفته کارشناسان، استان فارس و بویژه مناطق جنوبی آن از جمله پهنه‌های بسیار لرزه‌ خیز حوزه زاگرس است و وقوع زمین لرزه مهیب و دهشتناک در سالیان متمادی گواهی بر این مدعاست.

زلزله‌ای مهیب و دهشتناک حدود ۶۰ سال پیش در اردیبهشت سال ۱۳۳۹ منجر به ویرانی‌های گسترده در لارستان شد که آسیب‌های ناشی از این حادثه طبیعی همچنان در خاطر مردمان این دیار هست.

آن زلزله مهیب و دردناک حدود ۴۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند، حدود ۷۵ درصد خانه و کاشانه‌های لارستان قدیم را ویران کرد و فاجعه ای دلخراش و جانکاه برای این دیار و مردمانش رقم زد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “خودنمایی ساختمان ناتمام هلال‌احمر در آسمان لارستان”

  1. مصطفی گفت:

    این ساختمان پیشکش، بهتر است پیگیر قول و وعده هایی باشید که هم رییس جمعیت هلال احمر داد و هم رییس علوم پزشکی لارستان ، آن هم ، تاسیس داروخانه هلال احمر ،حداقل این یکی همه راضی هستند ولی هنوز که هنوز است هیچ خبری نشده و دیگر هم نخواهد شد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین