سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

اندر احوال جاده مرگ؛ یارب ز بخت ماست که شد ناله بی‌اثر

 یا  رب ز بخت ماست که شد ناله بی‌اثر  یا هرگز آه‌ و ناله و زاری اثر نداشت (ملااحمد نراقی)  دوستی از شاخ به شاخ شدن تانکر سوخت رسان با…

 یا  رب ز بخت ماست که شد ناله بی‌اثر

 یا هرگز آه‌ و ناله و زاری اثر نداشت (ملااحمد نراقی)

 دوستی از شاخ به شاخ شدن تانکر سوخت رسان با نیسان سایپا  در جاده مرگ نزدیکی‌های بنارویه خبر داد و می‌گفت: بنویسید چرا رسیدگی نمی‌شود؟ فرماندار ویژه لارستان، چرا پیگیر مسئله نیست؟ نماینده چرا به حرف و مصوبه‌های میان تهی اکتفا می‌کند؟ امام‌جمعه به‌عنوان نماینده رهبری چرا مسئله را به مقام معظم رهبری نمی‌رساند؟ مدیرکل راه و شهرسازی چرا گامی برنمی‌دارد؟ شورای قدیم و جدید چرا سکوت اختیار کرده‌اند و … .

 گفتم هر یک از آقایان باید خودشان مدافع عملکرد خود باشند و  خود پاسخ دهند، ولی انقدر که روزنامه میلاد لارستان در خصوص جاده جهرم-لار-بندرعباس، اداره حمل‌ونقل جاده‌ای و تصادفات جاده‌ مرگ نوشته، فکر نمی‌کنم مسئولین نیمی از آن را پیگیری کرده باشند ولی گوش شنوایی وجود ندارد. این را بگویم که با نوشتن خالی مسئله پیش نمی‌رود. چندی قبل استاندار قولی داد و پس‌از مدتی نوشتیم قول‌های استاندار چه شد؟ که قاعدتاً فرماندار باید پیگیر ماجرا باشد. آقایان بپرسند آیا کسی پیگیری کرده‌است؟ برخی جاده‌های بی‌ اهمیت با لابی‌گری پول می‌گیرند و  کار را پیش می‌برند. این جاده پرخطر هم باید مدام کشته بدهد، مسئولین هم ککشان نگزد. اگر مسئولین از آغاز دوبانده کردن این جاده، در برابر هر حادثه منجر به قتل فقط دو کیلومتر دوبانده می‌کردند، امروز جاده به سرانجام رسیده بود یا پیشرفت آن دوچندان بود.

لازم به ذکر است اخیرا مدیر کل راه لارستان اعتبار پیش بینی شده در سال جاری برای جاده جهرم-لار-بندرعباس ۶۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده اند که تا کنون ۴۰ درصد آن ابلاغ شده ، بر این اساس چنان چه سالانه همین میزان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شود و تمام این اعتبار هم تخصیص یابد حدود ۲۳ سال طول می کشد که این طرح چهار خطه پایان یابد.

من از مفصل این جمله مجملی گفتم

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

***

 «دلم خوش است که نامم کبوتر حرم است» ، دلمان خوش است که آقای نماینده عضو کمیسیون انرژی مجلس است و با وزارت نفت هم ارتباط دارد و تریلی‌ها و نفت‌کش‌ها جان مردم را می‌گیرند و فریادرسی هم وجود ندارد و جناب ایشان با وزارت نفت هم نمیدانم صحبتی کرده یا نه اما عملا با مشتی مصوبه‌ که ریالی از آن تامین نشده، مردم را به حال خود رها کرده و وقتی می‌نویسیم می‌گویند علیه ما مطلب می‌نویسند. هرچه فریاد می‌کنیم که ما علیه هیچ احدی نیستیم شما کاری کنید دو بانده کردن جاده مرگ را به مقصد برسانید، ما دست شما هم می‌بوسیم. اما وقتی کارها کاغذی است  نه عملی،حقیر از عموم مردم شرم می کنم که مشکلات را می گویند و از ما هیچ کاری جز نگارش ساخته نیست در این صورت توقع «سکوت» نداشته باشید.

 بگذریم! خدایا خودت در کلام مجیدت فرموده‌ای «وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً » خدایا ما می‌بینیم این مسئولین برای این جاده جز حرف، چیزی تحویل نداده‌اند و بودجه قطره‌چکانی هم راه به جایی نمی برد.

اگر با تلاش مضاعف و وحدت مثال زدنی، دو بانده کردن را عملی کردند و مردم آرامش یافتند «فبها المطلوب» وگرنه خدایا تسلط با توست و تو کارسازی.

توضیح: جناب نماینده و مسئولین محترم ۴ شهرستان؛ دولت دوازدهم که تمام شد. لااقل از ابتدای دولت سیزدهم موضوع را به صورت جدی از دو وزارتخانه راه و شهرسازی و نفت پیگیری نموده و نمایندگان جهرم، بستک و بندرعباس را نیز با خود همراه سازید. بی شک توسعه جنوب کشور، گسترش فازهای بعدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و… از مسائلی اند که تردد جمعیتی ماشین های عبوری از مسیر جهرم- لار- بندرعباس را افزایش خواهند داد. این هشدار و لزوم همکاری باید از طریق وزارتخانه های فوق مدنظر قرار گیرد

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین