پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سنگ‌فرش شدن ورودی روستای هدف گردشگری «کریشکی» لارستان

با اجرای عملیات محوطه سازی با قطعات کف پوش بتنی پیش ساخته پرسی صنعتی رنگی  ورودی روستای هدف گردشگری کریشکی لارستان رنگ و لعابی تازه گرفت و گام یدر راستای…

با اجرای عملیات محوطه سازی با قطعات کف پوش بتنی پیش ساخته پرسی صنعتی رنگی  ورودی روستای هدف گردشگری کریشکی لارستان رنگ و لعابی تازه گرفت و گام یدر راستای توسعه گردشگری روستایی دراین منطقه برداشته شد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مهندس امیر برومند مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان با بیان اینکه روستای کریشکی از جمله مناطق هدف گردشگری است افزود: همه تلا شها معطوف به آن است که از جاذبه های گردشگری روستایی در این روستا بهره مندی بیشتری صورت گیرد .

وی توسعه گردشگری روستایی را از جمله محورهای اصلی توسعه دانست و اضافه کرد: توسعه گردشگری روستایی فصلی برای افزایش رضایتمندی روستاییان و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در روستاها است ، موضوعی که می تواند منجر به تامین درآمد و معیشت برای روستاییان باشد .

مدیر بنیاد مسکن لارستان بر لزوم توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار تاکید کرد و ابراز داشت: روستای کریشکی از جمله مناطق اولویت دار در شهرستان لارستان برا ی توسعه گردشگری روستایی است.

برومند با بیان اینکه کریشکی از روستاهای نمونه لارستان است گفت: طی  سالهای گذشته این روستا بعنوان روستای  نمونه لارستان انتخاب و از نظر امکانات رفاهی و تفریحی و گردشی نیز بعنوان واحد نمونه و روستای نمونه گردشگری  برگزیده شده است.

وی با بیان اینکه جنگل نگین سبز کریشکی با چندین هزار اصله نهال کاکتوس، بید، صدر و  آثار تاریخی قلعه گبری یا قلعه زرتشتی که بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد و به ثبت آثار ملی کشور رسیده است و همچنین  آثار تاریخی و قلعه حاج علی مسیح ثبت آثار ملی کشور که دیوارهای گلی و خشت قلعه  معروف و مشهور است از جمله جاذبه های این روستا به شمار می رود که همه شرایط را برای توسعه گردشگری روستایی در این منطقه فراهم کرده است.

مهندس برومند با بیان اینکه اعطای تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مناطق با حفظ بافت سنتی روستاها در اولویت است  افزود: پرداخت ۷۸۵ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن (با سقف فردی ۵۰۰ میلیون ريال) به مبلغ کل  ۴۰۰میلیارد ريال ، پرداخت ۲۵۸ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن (با سقف فردی ۴۰۰ میلیون ريال) به مبلغ کل ۱۰۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ، پرداخت ۴۵۰ فقره تسهیلات حوادث به همراه بلاعوض ۵۰ و ۲۵۰ و ۲۹۰ میلیون ريالی (احداثی ، تعمیری، معیشتی) در سال گذشته پیگیری شده است .

مدیر بنیاد مسکن لارستان ادامه داد:  ۳۴۰ فقره تسهیلات و بلاعوض مسکن محرومین(با سقف فردی ۵۰۰ میلیون ريال تسهیلات و ۳۰۰ میلیون ريال بلاعوض) به مبلغ کل: ۲۷۲ میلیارد ريال و  ۱۰۰  فقره تسهیلات بلاعوض دومعلولی تحت پوشش سازمان بهزیستی، اقشار کم درآم ، طلاب، ایتام و … نیز در سال گذشته پرداخت شده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۷:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین