چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

«عاشورا»، جاودانْ حماسهِ حیاتِ انسانی

 هرساله غدیر که سپری می‌شود بوی محرم می‌آید. گویی غدیر با محرم پیوند ناگسستنی دارد ، زیرا غدیر ، عید ولایت و محرم، عزای امامت است.  عزای محرم تنها عزای…

 هرساله غدیر که سپری می‌شود بوی محرم می‌آید. گویی غدیر با محرم پیوند ناگسستنی دارد ، زیرا غدیر ، عید ولایت و محرم، عزای امامت است.

 عزای محرم تنها عزای خاندان عصمت و طهارت نیست، بلکه مسئله بسی ژرف تر و واقعه بسی هولناک‌تر است.

 می‌گویند: قوم بنی‌اسرائیل، پیغمبر کشی را باب کردند و قرآن هم از آنان به‌عنوان کشتار کنندگان به ‌ناحق انبیا یاد می‌کند و عمل زشت آنان را محکوم می‌نماید.

 اما قطعا آن‌ها با  هزار لطایف‌الحیل، دست به این جنایات می‌زدند به‌گونه‌ای که عموماً این فاجعه را کمتر بدانند. اما برنامه‌ریزان واقعه کربلا و حادثه سرزمین طف، فاجعه قتل اندیشه پیامبران و مجریان افکار آنان را علناً رقم زدند و مذهب حق را قربانی اندیشه انسان نماهای دون صفتی کردند که بنام دین، حقیقت این دین را تشنه سر بریدند، تا درعمل اثبات نمایند که از دین بهره‌ای و  از انسانیت نصیبی نبرده اند و برای وصول به مقاصد حیوانی خویش حاضرند بنام دین، امام دین را ذبح کنند و به نام قرآن، قرآن حقیقی را قطعه‌قطعه نمایند و به نام خارجی، خود برحق بخروشند و به خروج علیه آنان دست زنند و از هیچ جنایتی کوتاه نیایند، که کشتن، به اسارت بردن، و غارت کردن جنایات بازگو شده‌ی آنان است.

 از آن‌سو بشنوید آنانی که از دنیای دون بریده و به خدا پیوستند و مسیر حق را شناخته و برای رسیدن به‌حق از هیچ‌چیز فروگذار نکرده‌اند حاضرند برای احیای حق ، سرشاخه‌های حقیقت آفرینش قطع شود ولی حق زنده بماند و با خون خویش، ناهمواری‌های مسیر حقیقت و رسیدن به خدا را هموار سازند و جهان را خدایی نمایند . اگرچه مشرکین و منافقین و بی‌دینان نپسندند و نخواهند.

 عقربه زمان همواره با گرد و غبار  موافق نیست، بادها و طوفان‌ها فرومی‌نشینند، باران‌ها زلال آفرینی می‌کنند و صراط مستقیم آشکار می‌شود. از بی‌دینان ظاهرفریب، پرده خیانت زدوده می‌شود و خون امام و یارانش به حکم الهی ،کار خویش را به بهترین وجه به انجام می‌رساند. یزید با قرائت شعر « لَعِبَتْ هاشِمُ بِالْمُلْکِ فَلاَ /خَبَرٌ جاءَ وَ لاَ وَحْىٌ نَزَلْ  ، بنی هاشم با حاکمیت بازی کردند، خبری نیامده بود و وحی نازل نشده بود»

چهره باطنی آبا و اجدادی خویش را برملا می‌سازد و بی‌دینی امویان را علنی می‌سازد و نشان می‌دهد که درگیری بین امویان و خاندان هاشم،  در دین‌داری یک دسته و بی‌دینی دسته‌ای دیگر نهفته ‌است، نه در قرابت قبیله ای و سببی و نسبی …

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین