جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تصاویر: عرض ارادت مردم شهر لار در دهه اول محرم

به گزارش میلاد لارستان، ماه محرم همواره ماه حزن و اندوه برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و به عنوان حزن انگیزترین ماه در بین مسلمانان به شمار…

به گزارش میلاد لارستان، ماه محرم همواره ماه حزن و اندوه برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و به عنوان حزن انگیزترین ماه در بین مسلمانان به شمار می رود.

از سالیان دور، رسم برپایی مراسم عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این ماه مطرح بوده و حتی در برخی مناطق از روزهای پس از عید غدیرخم، علم های سوگواری حسینی بر افراشته می شد.

امسال نیز از روزهای پایانی ماه ذیحجه با تدابیر نهادهای فرهنگی مسوول و همچنین هیات های عزاداری که پایه آن، حضور پرشور مردم عاشق اهل بیت (ع) است، چراغ هیئات مذهبی نظیر دیگر نقاط کشور در لارستان نیز روشن شد و البته ازشب اول ماه محرم، این عزاداری ها رسمیت یافت.

نکته مهم در برگزاری آیین های عزای حسینی که از سال گذشته با شیوع بیماری کووید ۱۹، رعایت آن در هیات های عزاداری بسیار ضروری بوده، رعایت پروتکل های بهداشتی است که با توجه به افزایش قابل توجه مبتلایان، بستری شدگان و فوتی های ناشی از کرونا، این امر به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است اما خوشبختانه با درایت مسئولان هیئات و هماهنگی آنان با کارشناسان کادر درمان در لارستان منجر به آن شده تا مراسم‌ها در اوج رعایت مسائل بهداشتی و به دور از حواشی در سطح هیئات برگزار شد.

امیر قیومی، عکاس خبری میلاد لارستان در یک گزارش میدانی در ۶ شب ماه محرم ۱۴۳۳ تصاویر زیبایی را  از هیئات جوانان حضرت علی اکبر ع(تیزهوشان)، زینبیون (مسجد علی بن ابی طالب ع)، زنجیر زنی هیئت سیدالشهدا ع(پل جلدان)، هیئت رزمندگان اسلام(شهدای گمنام)، مسجد النبی(ص)، مسجد شاهزاده، ۱۴ معصوم –پیر زاویه، محله درویشان، زنجیرزنی پایگاه شاکری (خیابان ساحلی)، هیئت عزاداری موسی بن جعفر ع (خیمه حاجات)، پایگاه شهید یزدی و هیئت عزاداری محله پیرغیب، محله آرد فروشان، هیئت ندیمی و موکب ها و فضای محرم شهر لار تهیه کرده است که نشانگر فرهنگ بالای مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

همانگونه که تصاویر نیز مشاهده می‌شود، اغلب مراسم این هیئات در فضای باز به اجرا درآمده و با استقبال گرم عزاداران همراه بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۶:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “تصاویر: عرض ارادت مردم شهر لار در دهه اول محرم”

  1. علی اکبر گفت:

    باسلام و درود . عکاس گرامی جناب آقای قیومی بسیار عالی بود.
    اجر شما با امام حسین (ع). در صورت امکان مکان تصاویر قید بشده

  2. ناشناس گفت:

    با سلام و صلوات جهت سلامتی شما/جناب الله خیرا
    بی نهایت زیبا و هنر آفرینی شما بی نظیر است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین