چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

آغاز بکار بازارچه صنایع دستی و تولیدات صاحبین مشاغل خانگی در بازار بزرگ لارستان

بازارچه صنایع دستی و تولیدات صاحبین مشاغل خانگی در بازار بزرگ لارستان گشایش یافت. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ در…

بازارچه صنایع دستی و تولیدات صاحبین مشاغل خانگی در بازار بزرگ لارستان گشایش یافت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ در مراسمی با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، خیل تاش و طاهری معاونین سیاسی و برنامه ریزی فرمانداری، جمعی از روسای ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام(ره)، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، مسئول کمیسیون امور بانوان شورای اسلامی شهر لار و کارشناس بهزیستی، بازارچه صنایع دستی و تولیدات صاحبین مشاغل خانگی دربـازار بزرگ لارستان گشایش یافت.

در آیین افتتاح این مراسم فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از ضرورت‌های مورد نیاز برای کارآفرینی و اشتغالزایی هستند و بخش عمده‌ای از حوزه کسب و کارها را در کشورهای توسعه‌یافته تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ازآنجاکه فرهنگ‌سازی کارآفرینانه می‌تواند این کسب و کارها را به سوی پایداری سوق دهد؛ بنابراین باید با فرهنگ‌سازی مطلوب و بهینه، وضعیت پایداری برای این نوع مشاغل در منطقه ایجاد کرد.

جلیل حسنی با اشاره به راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی و نمایشگاه صاحبین مشاغل خانگی در لارستان و ورود جمعی از ادارات شهرستان به این طرح گفت: امیدواریم سهم این دسته شغل‌ها در توسعه اقتصادی شهرستان بیشتر شود و شاهد حضور کسب و کارهای خانگی در بازارهای محلی باشیم.

معاون استاندار فارس با تأکید بر برگزاری بازارچه‌های مشاغل خانگی تصریح کرد: افتتاح این بازارچه‌ها در راستای توسعه مشاغل خانگی درلارستان گامی در راستای شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است.

وی خاطرنشان کرد: تنوع بالای محصولات خانگی با همراهی و مشارکت جامعه هدف دستگاه‌های حمایتی شهرستان نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال پایدار، کارآفرینی و بهبود اقتصاد خانوارها خواهد داشت.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه فرمانداری از هر نگرش، اندیشه و فعالیت در حوزه کارآفرینی و اشتغال استقبال خواهد کرد، گفت: آمادگی داریم حرکت‌های مهارتی و کارآفرینی را مورد حمایت قرار دهیم.

وی در پایان با قدردانی از تمامی دست اندرکاران و بخصوص صاحبین مشاغل اظهار کرد: حمایت از کارآفرینی و مشاغل خانگی می‌تواند بخش زیادی از نیاز جامعه به اشتغال را مرتفع کند.

به گفته باقریه مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه لارستان این نمایشگاه به همت دفتراموربانوان فرمانداری وهمکاری هیات امنا بازار بزرگ لارستان با  هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی و تلاشگران حوزه مشاغل خانگی و غذایی خسارت دیده از بیماری کرونا شهرستان برپا شده است.

وی اضافه کرد: دراین نمایشگاه  ۷۵  نفر از صاحبین مشاغل خانگی و هنرمندان صنایع دستی از شهرستان های لارستان و اوز حضور دارند و دست ساخته های خود را در معرض دید علاقه مندان و بازدیدکنندگان قرارداده اند.

باقریه ادامه داد: در بخش صنایع دستی این نمایشگاه غرفه های گلیم بافی، خوس بافی، حصیربافی، کار با چرم، نمدبافی، تابلوهای نقاشی، کار روی سفال،کار با چوب، دوخت لباس، گلهای چینی، گل های تزیینی، صنایع چوبی، ست آشپزخانه و بدلیجات فعالیت می کنند و در بخش مواد غذایی نیز خرما و انواع فراورده های آن، انواع نان و ترشیجات و  شیرینی های محلی، انواع دسر و کیک های خانگی، فرآورده های لبنی، سبزی خشک  و تازه انواع جوانه ها و انواع محصولات فرهنگی و نمایشگاه کتاب و غیره به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه این بازارچه تا ۳۰ مهرماه ماه در بازار بزرگ لارستان عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۴ دایر است، گفت: جامعه هدف بهزیستی، کمیته امداد امام(ره)، میراث فرهنگی، مرکز آموزش  فنی و حرفه ای و اتحادیه زنان کارگر، نیز غرفه هایی جهت عرضه محصولات خود در این بازارچه دایر کرده اند.

اجرای جنگ شادی و برگزاری کارگاه های آموزشی و خدمات مشاوره ای برای بازدید کنندگان و غرفه داران از دیگر برنامه ها در این محل است.

در صورت خرید بالای ۵۰ هزار تومان از این بازارچه، تعدای از مغازه داران داخل بازار بزرگ لارستان نیز متعهد شدند که کالا و اجناس خود را از ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف دهند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین