جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

برپایی جشن بزرگ منادیان وحدت در لار

همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق (ع) مراسم بزرگداشت منادیان وحدت در لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق…

همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق (ع) مراسم بزرگداشت منادیان وحدت در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق (ع)، مراسم بزرگداشت منادیان وحدت از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دفتر امام جمعه لارستان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان در حسینیه اعظم شهر لار برگزار شد.

درکنار حضور مردم، مسئولین، بسیجیان، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی در این مراسم باشکوه، گردهمایی،پیوند و اتحاد علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی از سراسر منطقه لارستان بزرگ،اوز، خنج و گراش جلوه ای زیبا از وحدت،همدلی  اهل تشیع و تسنن را در این خطه از ایران اسلامی نمایان بود.

در این مراسم، سرهنگ عیسی افسری فرمانده سپاه ناحیه لارستان ضمن تشکر از مجریان برگزاری جشن های هفته وحدت در لارستان گفت: مردم خیر لارستان ثابت کرده اند که دست به کار خیر دارند و دست نیازمندان را می گیرند.

وی با بیان اینکه نیک اندیشان منطقه از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۵۰ هزار بسته کمک معیشتی و ۲۲۰ هزار بسته گوشت نذری و همچنین دو هزار بسته نوشت افزار را در بین نیازمندان توزیع کرده اند، افزود: در این مدت در طرح ایران مهربان که یک طرح کشوری است خیرین لارستانی بالغ بر ۵۰۰ یتیم را تحت پوشش خود قرار داده اند که البته این روند با همکاری خیر اندیشان ادامه پیدا خواهد کرد تا مصداق کسانی باشیم که دست یتیم رو می گیرند و به نیازمندان کمک رسانی می کنند.

در ادامه سید احمد هاشمی استاد حوزه علمیه اهل سنت منطقه اوز نیز در سخنانی با بیان اینکه وقتی به جامعه قبل از بعثت پیامبر نگاه می کنیم متوجه می شویم که اختلافات بسیار زیادی بین اهالی عربستان بر پا بوده است گفت: پیامبر اکرم(ص) با حضور در این جمع توانست این جمع متفرق را با یکدیگر متحد کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) یک مدیر موفق در تمام عرصه ها  قلمداد می شوند که موفق شدند الفت، مهربانی و وحدت را در بین مسلمانان تقویت کند، افزود:  پیامبر اکرم(ص) مدیری بوده اند که حتی دشمنان ایشان هم به موفق بودن ایشان اذعان کرده اند.

هاشمی با بیان داستانی از مدیریت پیامبر(ص) تصریح کرد: پیامبر اکرم پس از پیروزی در یکی از جنگ های خود به مشترکات و نقاط قوت خود اشاره کردند و ما مسلمانان در حال حاضر هم به این مورد نیازمندیم که بر روی مشترکات خود تاکید کنیم.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه در حال حاضر بیشتر بر روی اختلافات متمرکز شده این و از برجسته کردن نقاط مشترک بین مسلمانان غافل شده ایم، ادامه داد: عامل مشترک تسنن و تشیع منطقه لارستان، مسلمان بودن و عامل کوچکتر لارستانی بودن است.

این مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به اینکه لارستان از گذشته بزرگ بوده، بزرگ هست و بزرگ خواهد ماند، عنوان کرد: مردم اصیل لارستان در طول تاریخ ثابت کرده اند که همزیستی و وحدت آنها مثال زدنی است.

وی با تاکید بر اینکه در منطقه خود قدر مشترکی بنام اسلام داریم پس نباید کلمه ای بنام سنی یا شیعه بودن موجب اختلاف بین ما شود، بیان کرد: مردم لارستان از دیرباز با یکدیگر تعاملات اجتماعی و تجاری و فرهنگی داشته اند و مذهب باعث نشده است که این تعاملات با مشکلی روبرو شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در منطقه لارستان فرزانگان بزرگی همچون آیت الله آیت اللهی و محمد مجتهد لاری حضور داشته اند که برای منطقه افتخار آفرین هستند، یادآور شد: از دیگر افتخارات لارستان اینکه در این منطقه یک حکومت محلی مقتدر وجود داشته که این حکومت برای خود ضرب سکه داشته است.

وی با بیان اینکه سکه های لاری که شکل قلاب تا شده بوده است در زمان گذشته تا منطقه دوری از جمله هندوستان نیز رایج بوده است، تصریح کرد: جالب اینکه در حال حاضر واحد پول کشور گرجستان لاری می باشد و همچنین پول خرد جزیره مالدیو نیز بنام لاری است.

وی در پایان عنوان کرد: ما نیازمند وحدت هستیم و باید مشترکات را تقویت کنیم و بزرگترین واحد مشترک در بین ما اسلام است که باید بر روی آن تمرکز کرده و آن را تقویت کرد.

 

در ادامه امام جمعه لارستان هم در سخنانی شرط اول وحدت داشتن را بیداری، بصیرت و آگاهی دانست و با اشاره به اینکه همانگونه که امام خمینی(ره) در زمان خود وحدت را در بین جامعه مسلمین با بیداری اسلامی آغاز کردند، نکته غایی و نهایی این وحدت همان وحدت مستضعفین خواهد بود، گفت: امام (ره) یکی از راه های تحکیم وحدت را استدلال کردن حرف های مخالفین می دانند و می فرمایند بجای پرخاش کردن باید نسبت به حرف مخالفان استدلال منطقی کرد.

حجت الاسلام موسوی خرم با اشاره به اینکه خودسازی و مجاهده با نفس شرط لازم برای تحمل یکدیگر و رعایت حریم یکدیگر است، افزود: امام راحل(ره) می فرمایند؛آنهایی که بین امت اسلام تفرقه می اندازند نه درد دین دارند و نه درد مذهب بلکه این افراد خودخواه هستند و بخاطر این خودخواهی میخواهند بین امت اسلام اختلاف بیاندازند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با حمایت از شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی می خواهند بین امت اسلامی تفرقه افکنی کنند، ادامه داد: ایجاد تفرقه بین امت اسلامی تبلیغات فراوانی است که توسط مشرکین در حال رخ دادن است.

این استاد حوزه و دانشگاه ایجاد اختلاف بین اهل سنت و شیعه را بسیار نگران کننده برشمرد و تصریح کرد: البته در جامعه اسلامی بین شیعه و سنی اختلافی نیست و در کنار یکدیگر با  الفت و دوستی زندگی می کنند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه هدف مشرکین این است که اساس اسلام را از بین ببرند اما باید امروز مسلمین با یکدیگر متحد بوده و به تنازع و درگیری نپردازند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص می فرمایند دشمنان به دنبال جنگ مذهبی بین مذاهب اسلامی هستند و اگر می خواهیم از این اتفاق جلوگیری کنیم باید اهداف دشمن را از این جنگ مذهبی درک کنیم.

وی با یادآوری بیاناتی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امیرالمومنین را مایه اختلاف بین شیعه و سنی قرار ندهید که خطاب به فرقه های مختلف مانند شیرازی هاست که باعث اختلاف می شوند، گفت: دستگاه های مختلفی با یکدیگر دست به دست هم داده اند تا بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود و از آن طرف مرزها حمایت می شوند اما نباید فضای جامعه را فضای جنگ و دعوا قرار داد بلکه امیرالمومنین (ع) محور وحدت بین شیعه و سنی هستند و حتی بزرگانی از اهل تسنن در توصیف امیرالمومنین اشعار و سخنان مختلفی بیان کرده اند.

امام جمعه لارستان با تاکید بر اینکه منطق اسلام بسیار قوی است اما عده ای در عراق و نقاط مختلف دنیا سعی بر این دارند که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند، افزود: مسئله وحدت از زمان های گذشته وجود داشته و توسط بزرگان از تسنن و تشیع به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام دارای دو پایه توحید و وحدت کلمه است، تصریح کرد: مبنای اصلی اسلام را می توان وحدت کلمه دانست چراکه لازمه حفظ وحدت این است که علما نسبت به شبهه پراکنی های مشرکین بیدار بوده و امت اسلامی را در مقابل این شبهه افکنی ها بیدار کنند.

 

معاون استاندارو فرماندار ویژه لارستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه وحدت یکی از بنیادی ترین و ریشه ای ترین مولفه ها در برگزاری برنامه های اجتماعی و تمام عرصه های زندگی است شکی نیست، گفت: در همین راستا آیات فراوانی در قرآن کریم آمده است که انسان را به وحدت دعوت می کند که از جمله کارهای وحدت آفرین پیامبر اکرم(ص) نیز در هنگام هجرت به مدینه ایجاد وحدت بین قبائل اوس و خزرج بود که باعث شد از کشمکش و درگیری و خونریزی جلوگیری شود.

جلیل حسنی با بیان اینکه اگر به ارزش وحدت توجه کنیم، می توانیم کارکرد آن را در حوزه های مختلف زندگی درک کنیم، افزود: شاید بدیهی ترین و ابتدایی ترین تاثیر وحدت امنیت آفرین و قدرت آفرین بودن آن است.

وی با اذعان به اینکه اگر می خواهیم ارزش و اهمیت وحدت در بحث امنیت را متوجه شویم باید از منظر مادری به آن نگاه کنیم که فرزندش توسط منافقین کشته می شود، تصریح کرد: حتی انسانی که دارای اعتقادات دینی نیست هم اهمیت وحدت را درک می کند.

به گزارش میلاد لارستان، مدیحه سرایی، اجرای گروه سرود، پخش کلیپ و تجلیل از  منادیان وحدت از برنامه های این مراسم  وحدت آمیز در لارستان بزرگ بود.

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین