جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

گسترش فرهنگ کتابخوانی باید اولویت نخست دستگاههای مسئول باشد

امام جمعه شهر لار در این زمینه بر ضرورت یک آسیب شناسی جدی و البته نیازسنجی درست و دقیق برای ترویج و تعمیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در لارستان تاکید…

امام جمعه شهر لار در این زمینه بر ضرورت یک آسیب شناسی جدی و البته نیازسنجی درست و دقیق برای ترویج و تعمیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در لارستان تاکید کرد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در آئین رونمایی از کتاب دانشنامه آثار تاریخی لارستان گفت: باید برای هر یک از دستگاه های متولی به ویژه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان، وظیفه ای مشخص تعریف و بعد هم ضمانت اجرایی و الزام برای انجام دقیق آن وظایف نیز تدوین شود.

وی بیان کرد: فرآیند مطالعه کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی باید به عنوان یک ضرورت اولویت نخست دستگاه های مسئول و متولیان امور فرهنگی از جمله دانشگاه ها ، مراکز علمی و پژوهشی و از همه مهمتر آموزش و پرورش شود.

امام جمعه لار با اشاره به برخی پیش نیاز های مهم برای افزاییش میزان مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی علاوه بر ضروت هم افزایی و تعامل دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی برخی الزام های مشوق زا از سوی نهادهای متولی به ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی را نیز ضروری دانست.

او گفت: باید شیوه های علاقه مندی به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی طراحی و تعریف شود و زمینه جذب بیشتر شهروندان به ویژه نسل جوان و نوجوان و حتی کودکان به کتاب فراهم شود.

موسوی خرم فضاسازی مطلوب شهری، توجه به نیازهای مخاطبان و ارایه کتاب های خوب، اعطای بُن کتاب به فرهنگ دوستان و نخبگان و تعامل بیشتر با نهادهای فرهنگی و آموزشی به ویژه حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی و همچنین تجهیز فضای کتابخانه های این مراکز و استفاده از رسانه ها در بالابردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از دیگر ضروریات افزایش میزان مطالعه در جامعه و لارستان عنوان کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین