چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

خسارت های ناشی از سیل کشاورزان صحرای باغ لارستان جبران خواهد شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با حضور در میان مردم سیل زده بخش صحرای باغ لارستان گفت: خسارت وارد شده به مردم،کشاورزان و دامداران آسیب دیده از سیل با پیگیری و…

معاون وزیر جهاد کشاورزی با حضور در میان مردم سیل زده بخش صحرای باغ لارستان گفت: خسارت وارد شده به مردم،کشاورزان و دامداران آسیب دیده از سیل با پیگیری و حمایت دولت جبران می شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، محمد مهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی با حضور در لارستان از بخش صحرای باغ این شهرستان که بر اثر سیل دچار آسیب شده بود بازدید کرد.

برومندی با حضور در میان مردم و بررسی های میدانی اظهار کرد: طبق بازدید هایی که از این منطقه داشتیم و دغدغه هایی که کشاورزان مطرح کردند، سیل اخیر آسیب جدی به کشاورزان بخش صحرای باغ وارد کرده است؛ دولت برای رفع مشکلات سیل زدگان عزم جدی دارد و خسارات به هر میزان که در توان دولت باشد جبران خواهد شد.

وی افزود: ما با تمام تلاش برای برای کاهش خسارت‌ ضمن رایزنی ها به دنبال این هستیم که از راه های مختلفی همانند امهال وام‌های کشاورزانی که از سیل آسیب دیده‌اند به مردم کمک نماییم، مسئله دوم مربوط به پر شدن چاه های کشاورزان است که برای این موضوع نیز در نظر داریم که نزدیک همان چاه جدیدی حفر شود و روند حفر چاه و مجوزهای آن به آسانی صورت گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آسیب دیگری که سیل بر دامداری مردم صحرای باغ وارد کرده است گفت: با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رایزنی ها انجام شده است و قرار است که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای حل مشکلات دامداران در مناطق سیل زده همیاری داشته باشد.

برومندی بر اجرای عملیات کف سازی و ترمیم و سنگ چینی مسیل رودخانه فصلی عمادشهر که در سیل اخیر دچار طغیان شده و خساراتی را به یکی از محله های این شهر وارد کرده بود تأکید کرد و گفت: سنگ چینی رودخانه فصلی عمادشهر باید جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به منازل مسکونی اطراف رودخانه اجرا شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت برنامه ریزی و مدیریت آبخیز داری در بحث سیلاب ها بیان داشت: اگرچه پدیده ای مانند سیل را یک رخداد طبیعی قلمداد می کنند اما اقدامات بی رویه بشری در تخریب محیط زیست و عدم مدیریت صحیح زمینه ساز خسارت ها خواهد شد.

وی افزود: با احداث سد و برنامه ریزی صحیح می توان سیلاب ها را به ویژه در مناطق خشک و کم آب جنوبی مدیریت کرد تا به جای آسیب و خسارت از فایده ها آن استفاده نمود.

برومندی با تأکید بر حضور مسوولان در میان مردم سیل زده اظهار کرد: خوشبختانه مسؤولان با تلاش شبانه روزی خود در میان مردم حضور دارد و لازم است که این حضور و بازدید های میدانی تقویت شود تا مردم گمان نکنند میان آنان و مسؤولین فاصله ای وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: گزارش هایی که از وضعیت خسارت سیل در بخش صحرای باغ تهیه شده است را فردا در جلسه ای که با استاندار برگزار خواهد شد بررسی می کنیم و پس از جمع بندی در هیأت دولت برای تخصیص اعتبار و مصوبات مطرح می کنیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین