جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی

چهل و چند سال قبل، دنیا با یک حرکت غیر قابل انتظار اما حقیقی مواجه شد، حرکتی که سربازان آن از مرگ هراس نداشتند و فرمانده آن معتقد بود غیر…

چهل و چند سال قبل، دنیا با یک حرکت غیر قابل انتظار اما حقیقی مواجه شد، حرکتی که سربازان آن از مرگ هراس نداشتند و فرمانده آن معتقد بود غیر از دو نیکی چیزی دیگر وجود ندارد: «یا فتح یا شهادت».

 این حرکت با انقلابات جهانی یک تفاوت ماهوی داشت، حرکت‌ها در آن زمان یا با اندیشه مادی‌گرایی به صحنه می‌آمد یا با دید سکولاریستی اظهار اندام می‌نمود، اما نهضت آیینی اسلام به سرکردگی معمار انقلاب یک تحول معنوی و یک حرکت اخلاقی بود که در پی تسخیر اندیشه برمی‌آمد،  نه تغییر سرزمین‌ها.

 لذا این نهضت برای سران کشورهای جهان ناشناخته بود، و برخی آن را حرکتی کور می دانستند.

 پس‌از پیروزی، جهانیان برای محو این حرکت لحظه‌شماری می‌کردند و تصورشان این بود که بدون اتکا به شرق و غرب، هیچ حرکتی ماندگار نیست و برخی برای آن ارواح مردگان را حاضر می کردند و از آن ها پرس و جو می نمودند، غافل از این‌که خدا در ایجاد این نهضت دخیل بود و رنج‌دیدگان برای تحقق آن چشم‌انتظار.

 ۱۴ کنگره در کاخ کسرا پس‌از ۱۴ قرن از طلوع خورشید محمدی (ص) فروریخت و اسلام الهی بر قدرت پهلوی غالب آمد.

مردمی که از فشار طاغوتیان و استبداد شاهان به ستوه آمده بودند، زنجیرهای ستم را گسستند و رژیم تا دندان مسلح پهلوی که ژاندارم خلیج لقب گرفته بود، فراری دادند و انقلابیون بر ایران  اسلامی مسلط شدند.

دشمنان با تمام وجود به تکاپو افتادند از ترور، کودتا، خشونت های بی نظیر، تضعیف همه جانبه و شایعه تا تحمیل جنگ هشت ساله احزاب بوسیله همه قدرتهای غربی و بعضا شرقی با پول ارتجاع عرب به سرکردگی صدام عفلقی و نقشه آمریکا و کشورهای غربی، همه برنامه ها برای محو انقلاب کشیدند اما آنچه که تصور نمی کردند این که خدا چیز دیگری را رقم میزد. بنا به گفته یکی از سناتورهای آمریکایی در واقعه طبس که گفت: «بگویید همه چیز با ما بود، خدا با ما نبود»

آری همه امکانات با آنان بود خدا با آنان نبود.

اینک چهل و سومین سالگرد پیروزی این انقلاب بزرگ را جشن گرفته و ان شاء ا… این نهضت را به دست حضرت بقیه ا… خواهیم سپرد./-

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی”

  1. همشهری شما ساکن امارات گفت:

    جناب مویدی. چین و روسیه در کدام سمت هستند. شرق. ویاغرب جهان خواستم جهت جغرافیایی یادمان نرود انقلابها برای آسایش و رفاه اجتماعی بوجود میآیند ودرکشورهایی که رفاه عمومی باشد مردم دیندار تر وباخداتر هستند نمونه آن کشورهایی که لارستانی ها از آنجا اخلاق حسنه ومردم دوستی و سرمایه برای کارهای خیر. به لارستان می‌آورند چون در آنجا رفاه و آسایش عمومی وجود. دارد و کسی در فکر دزدی وفساد نیست

  2. لاری خلیج رو گفت:

    آدمی که درآمد و امکانات نداشته باشد. دین و ایمان هم ندارد و مرتب در فکر عرف می شود درنتیجه در اثر مشکلات نداری ایمانفرد ضعیف میشود این اینکه مردم کویت ودبی. وقطر انسانهایی خیر وبا ایمان. وانسجام دوست. هستند واز قبل آنها لارستانی ها هم آن اخلاق. حسنه. را به طرف. زادگاه. منتقل. میکنند ومردم محتاج منطقه. از خیران آنها بهره‌مند میشود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین