جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آیا منطقه ویژه اقتصادی، لارستانِ بزرگ را آباد خواهدکرد؟

اردیبهشت ۸۷، چهارده سال قبل که امام امت قدوم مبارکشان را بر خاک لارستان گذاشتند و به منطقه لارستان بزرگ سفر نمودند، منطقه ویژه اقتصادی لارستان مصوب شد تا *شهر…

اردیبهشت ۸۷، چهارده سال قبل که امام امت قدوم مبارکشان را بر خاک لارستان گذاشتند و به منطقه لارستان بزرگ سفر نمودند، منطقه ویژه اقتصادی لارستان مصوب شد تا *شهر تاریخی لار* که روزگاری مرکز داد و ستد و بازرگانی تجار بزرگ نیمه جنوبی ایران بوده مجددا به جایگاه خود برگشته و مرکز مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو سوی خلیج نیلگون فارس شود. از اردیبهشت ۸۷ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ که خبر خوش تصویب منطقه ویژه در مجمع تشخیص مصلحت نظام کام لارستانیها را شیرین کرد، *اقدامات سیزده ساله مقامات مسئول اگر چه بسیار بوده اما  بخش اعظم آن بر روی کاغذ ورق خورده است*

چند روز دیگر بوی بهار نارنجها در شهر می پیچد و اردیبهشت زیبا فرا میرسد. اردیبهشتی که امسال آغوش خود را برای بهار دل انگیز قرآن و ماه مهمانی خدا باز کرده است. اردیبهشت که بیاید، یک سال شمسی از تصویب منطقه ویژه اقتصادی گذشته است. بنظر میرسد در این یک سال هم پیگیریها تماماً در حوزههای ستادی بوده تا عملیاتی زیرا که نه تابلو و نام و نشانی از منطقه ویژه میبینیم نه کار عمرانی و زیربنایی بر روی زمین در حال انجام است. مولا امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر ، فرصتها چون ابر میگذرد.

مدیرعامل و اعضاء محترم هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه سامان کیش، لطفاً کمر همت ببندید و فعالیتهای اجرایی و عمرانی خود را در منطقه ویژه شروع کنید. زمان به سرعت در حال گذر است. قطار توسعه کشور به لطف روی کار آمدن دولتی تازه نفس، جهادی، مردمی و پرکار بر روی ریلی جدا از دولت محترم قبلی قرار گرفته است.

همه رقبای منطقه¬ای ما در حال جذب سرمایه گذار در مناطق ویژه اقتصادی خود هستند. اطراف لارستان پر است از مناطقی ویژه با امتیازات خاص و استثنایی برای سرمایه گذاران؛ منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس(بندرعباس)، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجائی، منطقه ويژه اقتصادي صنايع انرژي بر پارسيان، منطقه ويژه اقتصادي لامرد، منطقه ویژه اقتصادی جهرم و اخیرا هم منطقه ویژه اقتصادی فسا.

اگر در یکی دو سال آینده، به سرعت و با یک برنامه زمانبندی دقیق و استقرار یک سیستم مدیریت پروژه به روز و مسلط، زیرساختهای لازم برای جذب سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی لارستان فراهم نشود، خط دوم انتقال آب از سد سلمان فارسی که آب مورد نیاز صنایع مستقر در این منطقه را تامین خواهد کرد اجرا نشود، پست برق ۴۰۰ کیلوولت لارستان احداث نگردد، محور ترانزیتی لارستان-بندرعباس بزرگراه نشود، راه آهن شیراز-لارستان-بندرعباس و یا لااقل راه آهن آنتنی لار- زاهدمحمود عملیاتی نگردد، ترمینال کارگو فرودگاه بین المللی لارستان به بهره برداری نرسد و اگر از همین امروز تمام دلسوزان منطقه تلاشی جدی برای جذب سرمایه گذاران و اقناع و توجیه آنها برای سرمایه گذاری در لارستان نکنند، بدون شک – به استناد کلام مولا علی علیه السلام- فرصت رونق و شکوفایی اقتصادی منطقه لارستان مثل ابر بهاری از آسمان این سرزمین عبور خواهد کرد.

این را نوشتم تا تلنگری باشد به خودم و همه دغدغه مندان حوزه اشتغال، کسب و کار، تجارت و بازرگانی لارستان که یکی از اولویتهای مهم امسال، باید برنامه ریزی منسجم جهت تحقق فرمان ۱۴ سال قبل رهبر معظم انقلاب برای لارستان بزرگ باشد. امری که معلوم نیست چرا ما آن را به سرعت اطلاعتِ امر نکردیم و این همه سال بر زمین مانده است.

نکته آخر اینکه جناب نماینده محترم لطفا شما هم  با مسئولین شرکت آتیه سامان کیش همسو و همگام در این راستا تلاش نمایید. وحدت  و  تجمیع نیروها یگانه مسیر تحقق توسعه لارستان بزرگ است

▪️مهدی تقوی

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آیا منطقه ویژه اقتصادی، لارستانِ بزرگ را آباد خواهدکرد؟”

  1. لارستان بزرگ گفت:

    درود بر شما متاسفانه همانطور هست که می فرمایید چون بدون برنامه هستیم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین