پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

قابل توجه فرودگاه بین المللی لارستان: چرا لارستان جایی در نقشۀ هوانوردیِ کشور ندارد؟

  نگارنده: دانیال افتخاری یکی از کارشناسان فعال در عرصه هواشناسی در مقاله‌ای عنوان کرده است: در سایت رسمی سازمان هواشناسی کشور (www.irimo.ir)، زیربخشی به نام «هواشناسی هوانوردی» وجود دارد…

 

نگارنده: دانیال افتخاری یکی از کارشناسان فعال در عرصه هواشناسی در مقاله‌ای عنوان کرده است:

در سایت رسمی سازمان هواشناسی کشور (www.irimo.ir)، زیربخشی به نام «هواشناسی هوانوردی» وجود دارد که داده‌های مخابره شده از همه ایستگاه‌های هواشناسی فرودگاهی در سطح کشور، ساعت به ساعت قابل مشاهده است؛ البته این اطلاعات به‌صورت کدهای مشخصی است که کارشناسان هواشناسی و هوانوردی، خلبانان و بخشی از کارکنان فرودگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

اما عجیب آنجاست که اطلاعات وضع هوای ایستگاه فرودگاهی لارستان، که فرودگاه مرتبط با آن بین‌المللی و جزو چند فرودگاه پراهمیت کشور است، در این نقشه جایی ندارد! در حالی که ایستگاه‌هایی همچون _جهرم، اراک و کرج_ که فرودگاه‌های آنها چندان فعال و پررونق نیست، در این نقشۀ سازمان هواشناسی دیده می‌شوند و در بیشتر ساعات روز داده‌های مخابره شدۀ آنها قابل دیدن است.

چند ماه پیش این موضوع را با کارکنان ایستگاه هواشناسی لارستان در میان گذاشتم و آنان هم موضوع را به اداره‌کل هواشناسی فارس منعکس کردند. اما تاکنون این مسئله حل نشده و در حقیقت لارستان جایی در نقشۀ مهمِ هوانوردیِ سایت سازمان هواشناسی کشور ندارد.

میلاد لارستان: به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه اداری اداره‌کل فرودگاه لارستان و با همت و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین معاون استاندار فارس بتوان با مکاتباتی ساده این مهم را در اسرع وقت اصلاح و نام لارستان را در نقشه هوانوردیِ سایت سازمان هواشناسی کشور به ثبت رساند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۳:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین