سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

راه اندازی اولین پایگاه مقاومت فضای مجازی کشور در فارس

اولین پایگاه مقاومت فضای مجازی کشور و ۵ مرکز تخصصی سواد رسانه، در آئینی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و مدیران استانی در فارس راه اندازی شد.

     به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا، فرمانده سپاه فجر استان فارس در آیین افتتاح مراکز تخصصی سواد رسانه و فضای مجازی در فارس گفت: زیرساخت‌های فنی و سرورهای مورد نیاز اولین پایگاه مقاومت فضای مجازی کشور در شیراز آماده و یک هزار و ۶۰۰ مربی نیز در این رابطه فعال شده‌اند.

سردار یدا… بوعلی، با بیان اینکه این پایگاه نخستین در کشور و مزین به نام احمد ابن موسی(ع) است ، ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان شهریورماه امسال پنج پایگاه مقاومت فضای مجازی در پنج شهرستان فارس راه اندازی می‌شود.

وی ، فارس را یکی از بزرگ ترین شبکه های سایبری دانست و گفت: این استان با داشتن بزرگترین گردان سایبری و شبکه های حوزه محور در حوزه های مقاومت همچنین شبکه های رصد در فضای مجازی با محوریت جریان فعال در این فضا و ایجاد شعب در سواد رسانه یکی از استان های فعال  رسانه ای است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در موضوع فضای مجازی با اولویت تحقق سند راهبری ۱۰ ساله کار دنبال و سعی می‌شود که در حوزه زیرساختی نیز زیر بنای فضای مجازی ارتقا داده شود.

افتتاح پنج مرکز تخصصی سواد فضای مجازی در فارس

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس، نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه فضای مجازی یک زمین بازی است که متعلق به ما نبوده و فقط در آن فعالیت می کنیم،گفت: این فضا را دشمن مدیریت می کند، لذا نیاز است به صورت مستمر هم نیازمندی جامعه و هم اتفاقاتی که در حوزه فنی و نرم افزاری رخ می‌دهد را احصا کرده و براساس آن برنامه ریزی و تولید محتوا کنیم.

محمد صحت افزود: در حوزه فضای مجازی محوریت در اجرای سند اعتلای بسیج ،برنامه راهبردی ۱۰ ساله و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی است. قطعا یکی از زمینه‌های پیشرفت و حفظ اقتدار کشور فضای مجازی است که اگر بخواهیم قوی شویم نیازمند تخصص بیشتر در این خصوص هستیم.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه امروزه فضای مجازی نه یک فضای عمومی بلکه فضایی کاملا تخصصی است،گفت: در این راستا حتی تخصص مردم عادی هم خیلی بالاتر رفته و پیشرفته تر شده است؛ لذا ما اگر بخواهیم در شبکه سایبری بسیج موفق و تاثیر گذار باشیم، بایستی تخصصی تر عمل کرده که در همین راستا امروز مرکز آموزشی تخصصی سواد در شهر شیراز افتتاح شد.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که در فضای مجازی بعد از اینکه تخصص پیدا کردیم، باید بدانیم نیاز جامعه چیست و چه تحقیقاتی در این فضا اتفاق می افتد. مرکز تحقیق و توسعه پژوهش فضای مجازی با نام شهید استوار در شهر شیراز راه اندازی شده که این مرکز همکاری مناسبی با مجموعه دانشگاه ها خصوصا دانشگاه آزاد برقرار کرده و به صورت هماهنگ و هم پوشانی تحقیقات و پژوهش هایی که در این زمینه مورد نیاز است انجام می شود.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین