سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

بازديد فرماندار ویژه لارستان از زورخانه حضرت حسین بن علی (ع) لار

داریوش دهقان، ورزش زورخانه ای را ورزشی توام با اخلاق دانست و افزود: در این ورزش علاوه بر پرورش جسم، روح هم با اخلاق پهلوانی و جوانمردی پرورش می یابد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به زورخانه حضرت حسین بن علی (ع) شهر لار رفت.

به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، بمناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به همراه احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری، شریفی شهردار لار، قنبری رییس شورای شهر لار، سرهنگ رافت جانشین فرماندهی انتظامی لارستان و طیبی رییس ورزش و جوانان شهرستان به زورخانه حضرت حسین بن علی (ع) رفتند و از نزدیک شاهد ورزش های زورخانه ای توسط پهلوانان و ورزشکاران گود زورخانه شدند.

در این بازدید، فرماندار همچنین با رییس هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی لارستان و باستانی کاران پیشکسوت و جوان این زورخانه قدیمی گفتگو کرد.

داریوش دهقان، ورزش زورخانه ای را ورزشی توام با اخلاق دانست و افزود: در این ورزش علاوه بر پرورش جسم روح هم با اخلاق پهلوانی و جوانمردی پرورش می یابد.

وی با بیان اینکه در ورزش زورخانه ای اخلاق واحترام به بزرگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: این روحیه باید در همه بخش های جامعه گسترش یابد.

همچنین محمد حسن طیبی رییس ورزش و جوانان شهرستان و سید علی مصطفوی رییس هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی لارستان هم گزارشی از این هیات را بیان کردند.

به گزارش  ميلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، ورزش‌ های باستانی یا زورخانه‌ای از قدیمی‌ترین مظاهر فرهنگ باستانی ایران به شمار می‌رود.

ورزش‌ های باستانی به مجموعه‌ای از حرکات فیزیکی برای پرورش جسم و آموزه‌های معنوی برای ارتقای روح گفته می‌شود که با اصول اخلاقی در هم آمیخته و از افراد معمولی، پهلوان می‌سازد.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین