پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فیلم/ فرزند لارستان و رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی از پیوستن ایران به جمع تحلیلگران انرژی جهان خبر داد

همان گونه که در خبرها آمده بود، هفته گذشته رویداد مهم در حوزه انرژی کشور برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی بود که امسال…

همان گونه که در خبرها آمده بود، هفته گذشته رویداد مهم در حوزه انرژی کشور برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی بود که امسال با حضور شرکت های بین المللی و به دلیل کاهش مخاطرات کرونایی با شور و شوق بیشتری برگزار می شد.

یکی از اتفاقات مهمی که در نمایشگاه امسال وجود داشته و از آغاز به کار جناب اوجی وزیر نفت مدنظر قرار گرفت، انتصاب یکی از فرزندان لارستان در کسوت ریاست موسسه مطالعات بین المللی انرژی زیر مجموعه وزارت نفت می باشد که حکم وی را شخص وزیر امضا می نماید.

محمد صادق جوکار، جوان لارستانی و متولد دهفیش بنارویه به عنوان رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی در نمایشگاه امسال  از عملیاتی شدن الگوی جهانی مؤسسه مطالعات انرژی (IWEM) در این مؤسسه خبر داد.

این جوان انقلابی  در نشست تخصصی بررسی تحولات ژئوپلیتیک بر بازار انرژی هم‌زمان با برگزاری  نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: الگوی جهانی مؤسسه مطالعات انرژی الگویی درباره چشم‌انداز انرژی جهان است که در گذشته طرح اولیه آن در مؤسسه مطالعات انرژی مطرح شده بود اما در این دوره تلاش شد این الگو تکمیل شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این الگو، جمهوری اسلامی ایران همانند اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و… چشم‌اندازی از رشد تقاضا، عرضه و قیمت در حوزه‌های مختلف انرژی خواهد داشت، تصریح کرد: این الگو در نخستین نسخه خود بر حوزه نفت تأکید کرده و توانسته است در سناریوهای مختلف تقاضا و عرضه منطقه‌ای و جهانی نفت را پیش‌بینی کند.

جوکار با بیان اینکه کشورهایی مانند چین و ژاپن هم دارای چنین الگویی هستند، افزود: اگر کشوری دارای چنین الگویی نباشد ممکن است در آینده با مشکل روبه‌رو شود و در چارچوب آینده‌سازی دیگر کشورها قرار گیرد، زیرا بخشی از کارکرد این الگوی آینده‌سازی است.

جوکار، از چهره‌های جوان انقلابی است که در حوزه ژئوپلتیک انرژی جزو معدود کارشناسان ارشد این حوزه به شمار می‌رود. او تا قبل از این حکم، مدیریت پژوهشکده اقتصاد انرژی را در اختیار داشته است. امیدواریم مسئولان لارستان برای فرزندان خویش در کشور ارزش ویژه ای قائل باشند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین