چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
بمناسبت روز ملی محیط بان:

تجلیل از سیزده محیط بان منطقه لارستان

بمناسبت روز ملی محیط بان، از ۱۳ محیط بان منطقه لارستان تجلیل شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، بمناسبت روز محیط بان داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان به اتفاق احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، اردشیر مکاری بخشدار مرکزی، سرهنگ یوسفی فرماندهی انتظامی لارستان و روسای ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و دامپزشکی لارستان، با حضور در پاسگاه محیط بانی چاه شور(شهید محسن رجبی) منطقه حفاظت شده هرمود لارستان، از ۱۳ محیط بان با لوح سپاس و هدایایی تجلیل کرد.

در این مراسم فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با بیان اینکه تقدس کار محیط بانی با هیچ شغلی قابل قیاس نیست، گفت: محیط بانان افرادی هستند که عشق به معنای واقعی کلمه زندگی و جان خود را سپر دفاع از وحوش و محیط زیست کرده اند.

داریوش دهقان افزود: محیط بانان به واسطه شغل خود همواره در معرض آسیب های متعددی هستند که مواجه با شکارچیان غیرمجاز مهمترین این چالش هاست. محیط بانان با تلاش مضاعف و مستمر بر وضعیت شکننده زیستگاه ها و گونه های جانوری نظارت می کنند و مشکلات و چالش ها موجب  دلسردی آنها از کار نشده است.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: محیط بانی شغلی مقدس و پرزحمت است که فقط با عشق و علاقه می توان از محیط زیست و انفال الهی حفاظت و حراست کرد.

دهقان این را هم گفت که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای منطقه حفاظت شده هرمود لارستان، نیاز است که این منطقه به پارک ملی ارتقا یابد که پیگیری های لازم از طریق اداره کل محیط زیست استان و کشور صورت خواهد گرفت.

 در ادامه خدانظر انصاری، رییس اداره محیط زیست لارستان، هم در سخنانی درباره گونه‌های شاخص جانوری که در مناطق حفاظت شده لارستان زیست دارند، اظهار داشت: “قوچ و میش لارستان” با وزن ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم کوچک‌ترین و منحصر به فردترین گونه قوچ دنیا، قوچ مینیاتوری یا قوچ لارستانی است که در منطقه حفاظت شده “هرمود” لارستان زیست می‌کند.

وی با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده “هرمود” لارستان زیستگاه حیواناتی مانند پلنگ، کاراکال، گربه وحشی، گربه شنی، کفتار، گرگ و غیره است، گفت: “جبیر” نوعی آهوی کمیاب و در معرض خطر است که بیشترین تعداد آن در منطقه لارستان زیست می‌کند.

انصاری با اشاره به انواع مختلف پرندگان موجود در مناطق مختلف لارستان، عنوان کرد: “هوبره”، “پلیکان خاکستری”و “درنا” و غیره در فصل سرما از سیبری به منطقه لارستان مهاجرت می‌کنند و حفظ نسل آنها مورد حمایت جهانی هستند.

وی با بیان اینکه سالانه در فصول تابستان و زمستان حیوانات سرشماری می‌شوند، خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال ۱۴۰۰ در منطقه “هرمود” لارستان  بیش از ۳ هزار راس گونه چهارپایان زیست دارند.

انصاری با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده “هرمود” با وسعتی حدود ۲۰۷ هزار هکتار از مناطق مهم حفاظت شده کشور شناخته می‌شود، بیان کرد: با وجود آنکه یک چهارم این منطقه در استان هرمزگان واقع شده اما مدیریت و حراست آن برعهده اداره حفاظت محیط زیست لارستان است.

وی با تاکید بر اینکه اداره حفاظت محیط زیست لارستان برای حفظ تنوع زیستی این منطقه پهناور از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد، گفت: بدون همکاری و تعامل بخش‌هایی مانند تشکل‌های سازمان نهاد مردمی، مردم محلی و بومی، دستگاه‌های انتظامی و قضائی و نهادهای مرتبط، حفاظت از تنوع زیستی در این خطه پهناور میسر نیست که خوشبختانه لارستان در این زمینه پیشتاز است و گام‌های خوبی برداشته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در این روز همچنین از همیاران محیط زیست شهرستان  و جمعی از انجمن سبزاندیشان شهر خور هم قدردانی شد.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۵:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین