شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پدرها و مادرها بهوش باشیم تا گرفتار کیفر نشویم

 کسبه محترم بازارها و خیابان‌ها امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را با صمیمیت عملیاتی نمایند.

 کسبه محترم بازارها و خیابان‌ها امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را با صمیمیت عملیاتی نمایند.

 چند صباحی است در شهرستانی که به عصمت آن قسم می‌خوردند ناهنجاری‌هایی مشاهده می‌شود که دور از شأن مردم این مرزوبوم است. دختران در سنین دوازده، سیزده‌سالگی بدون هیچ‌گونه پوششی یا با پوشش‌های ناموزون در بازارها نمایان می‌شوند. در برخی مغازه‌ها دختران با پوششی نامناسب به فروش کالا مبادرت می‌ورزند، برخی دختران با پوشش‌های نامناسب یا بی پوشش به‌همراه مادرانشان در خیابان‌ها می‌گردند که همه این مسائل گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی به‌دنبال خواهد داشت.

 پدران، مادران، برادران و شوهران بدانند حجاب حق‌ا… است نه حق‌الناس، این‌که خانمی بگوید شوهرم از من چنین خواسته یا دیگری اظهار نماید دلم چنین می‌خواهد یا سومی بگوید خواسته پدر و مادرم است و غیره، هیچ‌یک چنین حقی ندارند .

همین‌طور که اگر خانمی استطاعت حج پیدا کرد، شوهر نمی‌تواند مانع شود. حجاب هم که از ضروریات این اصل دین است و حق‌ا… محسوب می‌شود هیچ‌کس نمی‌تواند مانع گردد.

 سخنی با کسبه محترم: یکی از مهم‌ترین کارها برای هر کاسب به دست آوردن مال حلال است تأمین مال حلال تنها با دوری از ربا و شراب و قمار نیست، بلکه از هر چیزی که همراهی به گناه باشد نیز باید اجتناب نمود.

 قرآن کریم  در سوره مبارکه المائدة آیه ۲ هشدار می‌دهد که: «وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ» (در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید! و (هرگز) در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید! )

آیا معامله با کسانی که شرایط یک مسلمان معمولی را رعایت نمی‌کنند، تعاون به گناه محسوب نمی‌شود؟ آیا با هنجارشکنان گرم گرفتن و حتی خندیدن و تبسم کردن گناه نیست؟

 لااقل با چنین افرادی معامله نکنیم یا در معامله اخم داشته‌باشیم که بدانند ما به هنجارشکنی هاشان راضی نیستیم، مگر شعار نمی‌دهیم که راه شهدا ادامه دارد، لااقل اجازه‌ی سوءاستفاده ندهیم یا با صمیمیت بگوییم خودتان را کامل بپوشانید تا در خدمت شما باشیم.

 امید که چنین کنیم.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین