چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

تحلیلی بر روند اخذ رشته های تحصیلات تکمیلی در علوم پزشکی لار و گراش

پایگاه اطلاع رسانی دانشکده علوم پزشکی لارستان در یادداشتی کوتاه تحلیلی بر روند اخذ رشته های تحصیلات تکمیلی در علوم پزشکی لار و گراش را مورد اشاره قرار داده است….

پایگاه اطلاع رسانی دانشکده علوم پزشکی لارستان در یادداشتی کوتاه تحلیلی بر روند اخذ رشته های تحصیلات تکمیلی در علوم پزشکی لار و گراش را مورد اشاره قرار داده است. در این تحلیل کوتاه آمده است:

دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی جزء آن دسته از مجموعه ها و ارگان هایی چند بعدی هستند که علاوه بر آموزش عالی، تحقیق و پژوهش و ارتقاء دانش پزشکی عهده‌دار مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز هستند. از این رو مراکز، شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان ها نیز زیر نظر این ارگان فعالیت دارند.

به حمدالله در سالهای اخیر شاهد رشد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای کیفیت و تجهیز بیشتر مراکز در هر دو دانشکده لارستان و گراش بوده ایم و اینک بناست تا در حوزه آموزش نیز گام‌های موثری برداشته شود‌ که اخذ رشته‌های متعدد در مقطع تحصیلات تکمیلی از این موارد بوده و می‌تواند سطح منطقه را از حیث آموزش بالا ببرد.

خوشبختانه شاهد راه اندازی یک رشته ارشد تحقیقاتی با عنوان بیوتکنولوژی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی گراش هستیم که این مهم با تلاش مسئولان آن دانشکده و حمایت های همیشگی نماینده محترم محقق شده و امیدواریم منشا خیری برای کل منطقه باشد.

در دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز برای راه اندازی رشته ارشد پرستاری اورژانس تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و از آنجایی که این رشته بالینی است، علاوه بر لزوم دارا بودن آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مرتبط، نیاز است در بخش بالین یعنی بیمارستانها نیز خدمات، تجهیزات و زیرساخت های لازم مهیا شود لذا زمان بیشتری برای فراهم کردن زیر ساخت‌ها لازم است.

علی رغم مهیا بودن زیرساخت های مورد نیاز و تقویت آن در چند ماه اخیر، بازدید هیئت بورد که مقرر بود در بهمن ماه سال گذشته انجام شود، به علت پیک ششم کرونا، پس از آن تعطیلات عید نوروز و باز تداخل با ماه مبارک رمضان، به تعویق افتاد.

پس از پیگیری های مستمر، بالاخره تاریخ حضور اعضای هیات بورد در دانشکده علوم پزشکی لارستان مشخص شد و بررسی‌ها صورت گرفت اما تاخیر در بازدیدها در کنار تغییر اعضا و دبیر هیئت بورد، منجر به عدم تشکیل به موقع جلسه مورد نیاز و در نتیجه تاخیر در ارسال به موقع نتایج بازدید به وزارت شد.

بنابراین باوجود پیگیری‌های متعدد، نام دانشکده علوم پزشکی لارستان، در دفترچه کنکور برای مهر ۱۴۰۱ قرار نگرفت.

لازم بود مردم شریف منطقه که نگرانی‌هایی به جا در خصوص رشته ارشد پرستاری اورژانس داشتند، از جزئیات بیشتر مطلع شوند، لذا سعی شد در این مجال، به این موضوع پرداخته شود.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تحلیلی بر روند اخذ رشته های تحصیلات تکمیلی در علوم پزشکی لار و گراش”

  1. کارمند علوم پزشکی گراش گفت:

    از نظر وزارت بهداشت و درمان کشور وبخاطر فاصله بسیار کم دو دانشکده به نظر می‌رسد برای ارتقای به دانشگاه علوم پزشکی ادغام دو دانشکده در یکدیگر است تا بتوانند بهتر خدمت رسانی کنند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین