پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
امام جمعه لار در سخنان نمازجمعه:

در موضوع مرز بین لار و گراش ما  تابع قانون و اجرای طرح جامع کشوری توسط مسئولان هستیم؛ به برخی افراد تذکر میدهیم پای خود را از این موضوع کنار بکشند

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در موضوع مرز بین لار و گراش ما  تابع قانون بوده و خواهان اجرای طرح جامع کشوری در این خصوص توسط مسئولان کشوری هستیم تا…

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در موضوع مرز بین لار و گراش ما  تابع قانون بوده و خواهان اجرای طرح جامع کشوری در این خصوص توسط مسئولان کشوری هستیم تا از اختلافات بعدی جلوگیری شود اظهار داشت: به برخی  افراد تذکر می دهیم که پای خود را از این موضوع کنار بکشند و موجب اختلاف بین دو شهرستان نشوند زیرا این موارد را تحمل نخواهیم کرد.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام موسوی خرم در نماز جمعه امروز شهر لار در سخنانی با بیان اینکه اخیرا رسانه های غربی به این موضوع پرداخته اند که متن توافق نهایی در خصوص برجام در وین بر روی میز است اظهار داشت: این موضوع  یک عبارت نفاق آلود است چرا که متن توافق باید بین دو گروه مورد تایید باشد اما اگر یک گروه عنوان نماید که متن را نوشته و آن را ارائه نموده باید گفت: این یک  ایده نامیده می شود و نه توافق

امام جمعه لار افزود: انریکه مورا مسئول سیاست خارجی اروپا خود یک متن را آماده نموده و اسم آن را متن توافق نامه نهایی گذاشته در حالیکه این متن در واقع یک ایده بوده و باید گفت: دشمنان به دنبال این هستند که افکار عمومی را به عنوان اهرم فشار در مقابل دولتمردان قرار دهند.

موسوی خرم ادامه داد: در این مقطع با توجه به شرایط جهانی و منطقه ای ایران دارای دست برتر است به همین دلیل است که میخواهند به ما فشار وارد نمایند. غربی ها نیاز فزاینده دارند تا جمهوری اسلامی در بحث انرژی فعال تر باشد چرا که پاییز و زمستان سرد در پیش است و غربی ها روسیه را تحریم نموده اند پس نیاز به منابع انرژی ایران دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه غربی ها نمیخواهند در مقابل ایران امتیاز بدهند بلکه میخواهند با دادن اطلاعات غلط به افکار عمومی از طریق مردم به دولت فشار وارد نمایند افزود:  از طرفی بایدن رییس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات مجلس آمریکاست و نیاز به یک دستاورد بزرگ بین المللی دارد تا بتواند اکثریت را در مجلس به دست بیاورد.  وی بیان داشت: نکته دیگر اینکه اخیرا یکی از مسئولین بلندپایه آمریکایی بیان کرده صنعت هسته ای ایران با یک سرعت عجیبی در حال پیشرفت است.

امام جمعه لار ادمه داد: این عوامل باعث شده تا غربی ها به دنبال توافق با ایران باشند و به همین دلیل باید امتیازاتی به ایران بدهند و لذا باید حواسمان باشد که طرف مقابل تعهد دهد و متن را امضا نماید.

موسوی خرم ضمن رد سخن برخی که میگویند چرا مسئولین جهت توافق سختگیری می نمایند افزود: باید گفت حتی اگر الان متن امضا شود ثمردهی اصلی آن حداقل دو سال طول خواهد کشید. دو سال دیگر نیز در آمریکا مجدد انتخابات ریاست جمهوری است که بیان شده اگر ترامپ در راس کار بیاید مجدد توافق را پاره خواهد کرد. پس باید تضمین های لازم گرفته شود تا اگر رییس جمهوری در آمریکا عوض شد نتواند توافق را بر هم بزند.

خطیب نماز جمعه لار در بخش دیگری از سخنان خود به  موضوع پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد سه روزه در پی حملات مجدد رژیم صهیونیستی به غزه اشاره نموده و افزود:  این بار در سه روز رژیم صهیونیستی با پاسخ قاطع مقاومت فلسطین روبرو شد و اسرائیل مجبور شد شرایط جبهه مقاومت را پذیرفته و آتش بس اعلام نماید. در این چند روز قریب به ۱۱۰۰ فروند موشک به سمت اسرائیل شلیک شد که فقط حدود سی درصد از آنها توسط گنبد آهنین ردیابی شد. در نهایت رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شکست شد.

وی به پاسخ رهبری به درخواست رهبر جنبش اسلامی زیاد نخاله اشاره نموده و افزود: ایشان بیان داشته اند جبهه مقاومت رو به قوت رو رژیم صهیونیستی رو به ضعف است.  وی گفت: اسرائیل با اطلاعاتی که به دست آورده بود فهمیده بود که جبهه مقاومت به دنبال یمنی سازی است یعنی می خواهد همچون یمن به دنبال رسیدن به دستاورد موشک دور برد و پهپاد است تا در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد همین عامل باعث شد رژیم صهیونیستی چندتن از فرماندهان جبهه مقاومت را به شهادت برساند و سعی کنند بقول خودشان پیشگیری از به قدرت رسیدن محور مقاومت نمایند.

حجت الاسلام موسوی خرم در بحث مسائل منطقه ای به موضوع مرز لار و گراش اشاره نموده و افزود: یکی از مسائلی که برای چندمین بار طی سالیان اخیر مطرح شده و موجب حواشی در منطقه گردیده مسئله مرز بین شهر لار و گراش است. برخی اوقات با مطرح شدن این موضوع بین دو شهر شیعه نشین کدورت هایی ایجاد گشته است. ما  تابع قانون بوده و خواهان اجرای طرح جامع کشوری در خصوص این موضوع می باشیم. در طرح جامع کشوری حریم دو شهر بر روی نقشه مشخص شده اما کسی که باید این حریم را ترسیم نماید مسئولان کشوری هستند تا از اختلافات جلوگیری شود و وحدت ایجاد گردد. وحدت این دو شهرستان با اهمیت بوده و باید مواظب سخنان خود بود. باید وزارت کشور یا استاندار ترسیم نقشه مرزی بین شهر گراش و لار را بر عهده بگیرند و در واقع وظیفه آنهاست که در سفر اخیر استاندار نیز این مورد صحبت گردید.

وی بیان داشت: از سر خیرخواهی باید گفت بنا به شنیده ها در این موضوع تضاد منافع برخی افراد و مردم ایجاد شده و بخشی از تحریکات بدلیل رفتار افرادی است که منافع آنها در خطر است. ما متوجه این موضوع هستیم و به این افراد تذکر می دهیم که پای خود را از این موضوع کنار بکشند و موجب اختلاف بین دو شهرستان نشوند زیرا این موارد را تحمل نخواهیم کرد.

امام جمعه لار در ادامه به موضوع  انتخاب هیئت رییسه شورای اسلامی شهر لار در هفته گذشته نیز اشاره نموده و افزود: از شورای شهر لار توقع می رود گزارشی از فعالیت های خود طی این یکسال به مردم ارائه نمایند زیرا مردم نیز توقعاتی از شورا دارند که شعارهای خود را عملی نمایند تا شاهد رونق بیشتر شهر لار باشیم.

حجت الاسلام موسوی خرم در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در آستانه هفته دولت می باشیم اظهار داشت: مکرر در خبرها شنیده ایم که مسئولین شهرستانی در جلسات مختلف پیگیر مشکلات مردم هستند و این اتفاق جای تقدیر و تشکر دارد اما خوب است مسئولین نتایج این پیگیری ها را نیز به اطلاع مردم برسانند تا هم حواشی ایجاد نشود و هم نور امید در دل مردم کاشته شود.

امام جمعه لار در پایان از عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) تقدیر و تشکر نمود که با حضور خود یک شور و اشتیاق متفاوتی را نسبت به سالهای گذشته در شهرستان رقم زدند و  از همه مردم و ارگان هایی که در برپایی این مجالس نقش و همکاری داشته اند تشکر نمود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “در موضوع مرز بین لار و گراش ما  تابع قانون و اجرای طرح جامع کشوری توسط مسئولان هستیم؛ به برخی افراد تذکر میدهیم پای خود را از این موضوع کنار بکشند”

  1. لاری. مهندس گفت:

    هر اشکالی تا کنون بوده در مورد حد و مرز شهرستان در اثر کم کاری مسولین بوده است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین