شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان:

با تغییر وزارت بهداشت ایجاد رشته پروتز دندان نیازمند پیگیری مجددی می باشد تا به نتیجه برسد؛ مسئولین علوم پزشکی گراش در لار حاضر نشدند

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان در سخنانی اظهار داشت: با تغییر دولت و وزارت بهداشت عملا ایجاد رشته پروتز دندان نیازمند پیگیری مجددی می باشد تا به نتیجه برسد….

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان در سخنانی اظهار داشت: با تغییر دولت و وزارت بهداشت عملا ایجاد رشته پروتز دندان نیازمند پیگیری مجددی می باشد تا به نتیجه برسد. اقتداری اظهار داشت: امسال بیش از بودجه مصوب خود تخصیص گرفته ایم

وی که اواسط هفته جاری در نشستی با حضور اصحاب رسانه سخن می گفت در خصوص سوال یکی از خبرنگاران پیرامون ایجاد بیمارستان در خور بیان داشت:  در سال ۹۴ و پس از حضور دکتر قاضی زاده هاشمی در منطقه با توجه به اینکه بیمارستان لار با بیش از ۱۴۰ تخت بیمارستانی به شدت شلوغ بود بحث ایجاد یک بیمارستان دیگر ۳۰۰ تختخوابی مطرح شد. در آن زمان به اتفاق نماینده وقت با دکتر ایاذی معاون اجتماعی وقت وزارت بهداشت جلسه ای برگزار و یکی از خیرین خور آمادگی ساخت بیمارستان را اعلام نمود.

اقتداری با بیان اینکه در آن زمان پیش نویس ساخت بیمارستان نوشته شد و مشکل اصلی تامین زمین حداقل چهار هکتاری بود تا این اتفاق رخ دهد اظهار داشت: پیشنهاد ما استفاده از زمین بعد از شهرداری خور بود ولی آن زمان منابع طبیعی با آن مخالفت نمود و در ادامه با برخی تغییرات در سطح دانشکده و اختلافات موجود این موضوع به سر انجام نرسید  البته در خصوص  مشارکت خیر با دولت نیز مسائلی مطرح بود که چه مقدار از هزینه با دولت باشد و چه مقدار از طریق خیر تامین گردد.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ایجاد رشته پروتز دندان نیز اشاره نموده و افزود: در سال گذشته وزیر وقت دکتر نمکی طی نامه ای به شورای گسترش دستور داد تا شرایط راه اندازی این رشته در لار پیگیری و بازدید به عمل آید. پیرو این موضوع خرید تجهیزات مورد نیاز صورت پذیرفت اما مشکل عمده این است که سیستم وزارت بهداشت عوض شده و در طرح تحول آموزش دانشکده جزو ۸ رشته مخصوص دانشکده این رشته نوشته نشده است. باید رایزنی ها و پیگیری لازم در سطح وزارت بهداشت مجددا صورت پذیرد که این مورد به نتیجه برسد.

اقتداری در ادامه به بحث سالن چند منظوره پردیس دانشکده علوم پزشکی نیز اشاره نموده و اظهار داشت: نظر ریاست قبل دانشکده این بود با هزینه ای بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان یک فضای ورزشی کلان با استخر ساخته شود که بنظر این اتفاق مقرون به صرفه نبوده است. تامین اعتبار اولیه ای آن زمان با حضور معاونت فرهنگی دانشجویی وقت خانم دکتر لاری صورت پذیرفت و کلنگ زنی نیز انجام گرفت. در مجموع این سالن جزو نیازهای دانشکده می باشد و پیگیری این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد اما بعنوان یک سالن چند منظوره در برنامه مدنظر نمی باشد.

این مقام مسئول به حوزه زیرساخت ها به عنوان یکی از موارد مغفول مانده دانشکده علوم پزشکی لارستان اشاره نموده و افزود: باید با برنامه ریزی این زیرساخت ها را ارتقا داد. وی گفت: در بحث بودجه اختصاص بودجه در سال گذشته ۱۳۰ درصد تخصیص داشته ایم و امسال نیز بیش از مصوب خود تخصیص بودجه اخذ کرده ایم و امیدواریم در ادامه نیز محقق شود.

وی در خصوص  تفاهم نامه همکاری با دانشکده علوم پزشکی گراش نیز بیان داشت: از طرف هیئت رییسه قبل جلساتی با علوم پزشکی گراش صورت پذیرفت و پیشنهاداتی مطرح گردید. قرار بود جلسه بعد در لار برگزار شود که مسئولین علوم پزشکی از گراش حاضر نشدند و علنا این تفاهم نامه به نتیجه نرسید.

اقتداری در بخش پایانی سخنان خود به موضوع  خوابگاه های دانشجویی نیز اشاره نموده و بیان داشت:  مشکل ساخت و ساز  بابت خوابگاه خواهران نداریم و خوابگاه برادران نیز با ظرفیت ۳۲۰ نفر در حال کار می باشد که امیدواریم تا سال آینده با همکاری پیمانکاران به بهره برداری برسد.

وی گفت:  بودجه پردیس دانشکده علوم پزشکی در جدول ۱۹ قرار دارد که عملا امسال تخصیصی صورت نخواهد گرفت اما پیگیر هستیم تا با استفاده از تفاهم نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتباراتی جذب نماییم.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “با تغییر وزارت بهداشت ایجاد رشته پروتز دندان نیازمند پیگیری مجددی می باشد تا به نتیجه برسد؛ مسئولین علوم پزشکی گراش در لار حاضر نشدند”

  1. کارمند شبکه. اوز گفت:

    آقای دکتر اقتداری وضعیت بیمارستان درحال ساخت. راهپیما اوز. واز دانشکده بهداشت شهرستان اوز چه خبر چرا دراین موارد وارد نمی شوید مناطق زیر مجموعه را دریابید وگرنه اوضاع این چنین نخواهد ماند

    • حسین گفت:

      در این نشست خبرنکارانی از شهرستان اوز هم حاضر بودند اما در این خصوص سوال خاصی نفرمودند و دلیل نپرداختن به این مسئله عدم مطالبه گری اصحاب رسانه اوز در جلسه بود

  2. قابل توجه علوم پزشکی. لارستان. لاری گفت:

    علوم پزشکی گراش برای ارتقا به دانشگاه علوم پزشکی احتیاج به دانشکده
    وشبکه بهداشت بیشتر است وبرای گراش بهترین گزینه از نظر امکانات وفاصله جغرافیایی شهرستان اوز است و دارند خیلی آرام با تماس با مسولین اوز این کار را میکنند ما باید با دادن امکانات و تجهیزات بیشتر به اوز. آنرا مدیریت نماییم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین