یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
درخواست های فرماندار ویژه لارستان از معاون وزیر در تهران:

از تخصیص اعتبار به طرح های آبخیزداری لارستان تا پایلوت طرح واترباکس در لارستان و تولید چوب در منطقه

در دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در تهران در خصوص تخصیص اعتبار به طرح های آبخیزداری شهرستان…

در دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در تهران در خصوص تخصیص اعتبار به طرح های آبخیزداری شهرستان لارستان و پایلوت قرار دادن طرح واترباکس و افزایش طرح تولید چوب بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی  فرمانداری ویژه لارستان، پیرو هماهنگی های بعمل آمده توسط حسین زاده نماینده مردم؛ دهقان  فرماندار ویژه لارستان به منظور بررسی مسائل و مشکلات طرح های آبخیزداری شهرستان به تهران عزیمت کرد و با نوبخت معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفتگو نمود.

در این نشست،  فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه لارستان بزرگ وسیع ترین شهرستان استان بوده که از نظر آب و هوا جزو مناطق گرم و خشک و دارای شرایط آب و هوایی خاصی می باشد، به نحوی که هم در تابستان باران فصلی(موسمی چهل پسین) داشته و هم در زمستان برخی از سال، بارش مطلوبی برخوردار می باشد اظهار داشت: اما متاسفانه خشکسالی ۴ دهه اخیر به دلیل عدم اجرای پروژه های آبخیزداری باعث افت کمی و کیفی آب سفره های زیرزمینی و خسارات جبران‌ناپذیری در لارستان گردیده است.

دهقان  ادامه داد: با عنایت به اینکه تاکنون چندین طرح مطالعاتی آبخیزداری اجرا نشده در منطقه لارستان بزرگ به دلیل عدم تخصیص اعتبار وجود دارد این امر باعث عدم ذخیره نزولات آسمانی و وقوع سیل و فرسایش خاک و خسارت‌های مالی و جانی گردیده است، لذا با توجه به اهمیت موضوع نسبت به تامین اعتبار اجرای پروژه های آبخیزداری مساعدت شود.

وی این را هم گفت که بارش باران اخیر در دی‌ماه ۱۴۰۰ خسارات فراوانی به جهت جاری شدن سیل به مناطق مختلف شهرستان از جمله سدها و بندهای خاکی وارد کرده است که می طلبد هر چه سریعتر بازسازی، مرمت و یا احداث شود.

دهقان ادامه داد: لارستان از بزرگترین شهرستانهای فارس از نظر وسعت می باشد که از این میزان نیز بالغ بر ۵٫۰۰۰ کیلومتر مربع آن بیابانی بوده و از نظر آب و هوا جزو مناطق گرم و خشک به شمار می رود و دارای زمستانهای معتدل و تابستانهایی بسیار خشک است. بدین جهت مصرف بهینه آب از آبهای زیرزمینی بسیار با اهمیت می باشد،

 وی همچنین گریزی به فناوری های جدید و مورد استقبال و مراجعه متقاضیان از جمله  فن آوری گراوسیس  و استفاده از واترباکس (جعبه آب) به منظور تامین و ذخیره سازی آب و  اقدامات گسترده برای احیای بیابانها و اراضی خشک بدون استفاده از انرژی و آبیاری فراوان اشاره نموده و درخواست نمود این موضوع به عنوان یک پایلوت در لارستان عملیاتی گردد.

دهقان همچینن  خواستار آن شد که در بحث واگذاری اراضی ملی جهت توسعه زراعت چوب و سایر طرحهای متناسب با اقلیم منطقه اقدامات لازم صورت پذیرد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین